Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: po přeinstalaci se dějí věci..  (Přečteno 2488 krát)

to.tak

po přeinstalaci se dějí věci..
« kdy: 15 Listopadu 2011, 14:45:51 »
Jedu na 14 dní mimo republiku a mládež si vymohla abych jim do kompu hodil XP. Abych nebyl v cizině neustále bombardován telefonáty, že zas něco nejede jak má ustoupil jsem a Windle instaloval...Bohužel jsem to musel dát na stejný disk jako Ubuntu, takže mi po instalaci nenabíd komp výběr systémů ale rovnou spouštěl Windle.
Vrazil jsem tedy do mechaniky CD. Ubuntu s pocitem, že mi to nabídne možnost opravy ale nabídlo mi to jen novou instalaci.
Během instalace Ubuntu se mi podařilo aspoň odškrtnout zachování původních souborů.

A teď k problému -- v prvním řádku výběru systému mám Generic. Ten se mi spustí s tím, že je nějaká chyba a nejde spustit Unity, takže naběhne bez launechru.
Po restartu jsem asi na třetím řádku našel možnost spustit starší instalaci Ubuntu která naběhne tak jak jsem byl zvyklý.

Dotaz zní:  je nějaká možnost nastavení aby se mi tahle stará verze nabízela jako default na prvním řádku a spouštěla se automaticky?


A drobnost navíc.. Při instalaci Opery se mi opera neobjevila ve spouštěči. Dal jem teda vytvořit spouštěč na ploše, což se mi zázrakem podařilo ale Opera má ikonu péra z gauče. .. Jak se dá změnit ikona na ploše?

beer

  • Host
Re: po přeinstalaci se dějí věci..
« Odpověď #1 kdy: 15 Listopadu 2011, 21:00:55 »
Na opravu grubu reinstalace být nemusela. Mohl si nabootovat do live cd, najít na pevném disku kořenový adresář, otevřít ho v terminálu, chrootnout se do /bin/bash a dát update-grub.