Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Zprovoznění tiskárny Canon Pixma IP1000 v ubuntu 13.10  (Přečteno 7636 krát)

kufrbuntu

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 72
Zprovoznění tiskárny Canon Pixma IP1000 v ubuntu 13.10
« kdy: 30 Října 2013, 00:33:34 »
Dobrý den, před týdnem jsem přešel z windows na ubuntu 13.10 32bit, který boužel v sobě nemá ovladače pro mojí tiskárnu Canon Pixma IP-1000.  Na internetu je několik návodů jak tuto tiskárnu zprovoznit pod Linuxem, boužel ani v jednom případě jsem se nesetkal s úspěchem a tak jsem zkoušel vše možné metodou pokus-omyl a výsledek se dostavil. Tiskárna běží !!!! Napíšu zde podrobný návod jak jsem tiskárnu zprovoznil, pro maximální jednoduchost jsem do příloh vložil soubory k tomu potřebné. Omluvte mě, jsem v linuxu začátečník.

1. Otevřeme si v nastavení systému položku "Tiskárny" dáme přidat tiskárnu a pokud je tiskárna připojená a zapnutá měla by být vidět v seznamu zařízeních, pokračujeme dále až se dostaneme na tabulku Zvolte ovladač kde klepneme na položku "dodejte PPD soubor". Rozbalíme a načteme soubor z přílohy "canonpixmaip1000.ppd" (tento soubor jsem vypreparoval z nějakého v ubuntu nefungujícího ovladače pro debian). Po načtení ppd ovladače by měla být tiskárna vidět ovšem s ikonou vykřičníku, ale stále ještě není funkční.

2. Nainstalujeme balíčky potřebné pro chod této tiskárny bjfilter-2.5 a libcnbj-2.5 (běžně jdou vyhledat v Synapticu nebo v centru softwaru pro ubuntu po přidání repozitáře deb http://mambo.kuhp.kyoto-u.ac.jp/~takushi/debian ./) Dále nainstalujeme dpkg-dev a libcups2-dev.

3. Dále musíme dostat do ubuntu balíček "pstocanonbj" bez kterého tiskárna netiskne a to tímto způsobem. Rozbalíme si soubor pstocanonbj-3.3.tar (viz. příloha) a spustíme terminál. Zadáme apt-get source pstocanonbj. Dále v terminálu se musíme dostat do vybaleného adresáře "pstocanonbj-3.3"