Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: ovladaci prvky pod GLUT  (Přečteno 5638 krát)

ubuntu luky

  • Host
ovladaci prvky pod GLUT
« kdy: 08 Května 2008, 20:10:49 »
tak uz si prestavam myslet ze GLUT je dobra vec  >:( protoze kdyz clovek chce dat na okno treba tlacitko tak s tim je velkej problem protoze to neni klasicky okno ale GLUT okno ktery je vesmes cely vyhrazeny pro OpenGL. tedka sem nasel nakou GLUI knihovnu coz ma bejt soubor ovladacich prvku pod GLUT ale to by clovek brecel fakt  :'(. ono je to tak debilne udelany ze si udelate jako GLUI okno ktery se vlozi do toho GLUT okna a do toho GLUI se ted daj davat komponenty ale oni se nedaj nijak pozicovat! ono to pozicuje samo! ani nejdou nastavit vyska sirka niceho... proste kdyz to GLUI okno nastavite jako TOP nahoru a ted pridavate prvky tak ono to sklada pod sebe jak nakou vez misto treba vedle sebe.. chjo  :-\

« Poslední změna: 20 Května 2008, 13:20:01 od Anna Taliánová »

Martin - ViPEr*CZ*

Re: ovladacky prvky pod GLUT
« Odpověď #1 kdy: 08 Května 2008, 20:16:45 »
? tak to jsem nepochopil ? To je logický, že to okýnko je celý OpenGL přeci. Dá se nějak udělat, že budeš mít okno rozdělený a v jedný půlce budeš mít OGL a ve druhý třeba QT4. Mrkni na tutory k QT4 jestli tam něco takovýho neukazujou. Jinak klasický tlačítko QT nebo GTK do okna OGL nebo DX nikdy nedáš... tam si musíš udělat vlastní (viz třeba Enemy Teritory). Uděláš si Sprite 2D a na něj dáš texturu. Pak už jen testuješ HitTest na myš. Zda je nad oním tlačítkem či ne...atd. ;)
Open source is gold way... Mint 17.2, Debian 8.1 Jessie| Ubuntu Wiki (návody) | Google vyhledávač | Qt4 návody

ubuntu luky

  • Host
Re: ovladacky prvky pod GLUT
« Odpověď #2 kdy: 08 Května 2008, 21:35:48 »
no a prave proto je tu knihovna GLUI ktera umoznuje mit jeji ovladaci prvky v GLUTu ale ono je to tam tak nestastne udelany ze tem prvkum se nedaj jednak nastavit rozmery a za druhy umisteni chapes? to je naprosto nepochopitelny preci  :D si predstav ze by si vytvarel pres QT tlacitko a nemoh by si mu nastavit rozmer ani pozici ono by to za tebe rozhodlo samo

Martin - ViPEr*CZ*

Re: ovladacky prvky pod GLUT
« Odpověď #3 kdy: 08 Května 2008, 21:40:01 »
no a prave proto je tu knihovna GLUI ktera umoznuje mit jeji ovladaci prvky v GLUTu ale ono je to tam tak nestastne udelany ze tem prvkum se nedaj jednak nastavit rozmery a za druhy umisteni chapes? to je naprosto nepochopitelny preci  :D si predstav ze by si vytvarel pres QT tlacitko a nemoh by si mu nastavit rozmer ani pozici ono by to za tebe rozhodlo samo
Tam nejsou nějaké virtuální metody co by se dali přepsat? Tu knihovnu naprosto neznám. OGL jsem dělal jen okrajově. Spíš sem se babral dost dlouho s MFC a ted se šťourám v QT4.
Open source is gold way... Mint 17.2, Debian 8.1 Jessie| Ubuntu Wiki (návody) | Google vyhledávač | Qt4 návody

ubuntu luky

  • Host
Re: ovladacky prvky pod GLUT
« Odpověď #4 kdy: 08 Května 2008, 21:41:49 »
Ja nevim.. ja se na to mrknu.. jenze kdyz sem poprvy cet dokumentaci a tam sem videl vetu jako ze kdyz vytvaris ten prvek ze plno parametru nemusis davat ze to ma plno veci implicitne tak sem si rikal to je fajn ze to je takovy minimalisticky.. ale to sem netusil ze ono to proste NEJDE nastavit pozice a velikost ani kdybys chtel!  :D :D tomu sem jako nemoh uverit ze tak dobra knihovna se tim tak da tak dobre podelat!  >:( :D

no ted koukam ze kdyz se tam prida prvek takova ta cara tak je to signal ze dalsi prvek se vykresluje vedle a ne pod to.. ale stejne jako je to fakt hrozny takhle se neda poradne neco delat takze bych priste uz radsi se snazil prijit na to jestli se da vymezit opengl oblast jen pres gtk a holt radsi gtk nez tohle. nenastavovaci prvky.
« Poslední změna: 08 Května 2008, 21:59:11 od ubuntu luky »

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.