Tento topic je určen jen pro zkušené uživatele. Jestli něčemu nerozumíte, tak raději počkejte na vydání oficiální verze s podporou.Pomalu se schyluje k přidání podpory rozhraní Direct3D 9 do svobodných grafických ovladačů založených na architektuře Gallium3D - jde tedy o AMD/ATI, nVidii a teoreticky i Intelí ilo (zmínky o něm jsem v souvislosti s tímto nikde nenašel, návod tedy bude pravděpodobně fungovat jen na prvních dvou jmenovaných).
Nechci moc zacházet do podrobností, aktuálně ani nemám sestavu, kde bych to mohl otestovat, spíše jen upozornit na možnost běhu aplikací využívajících Direct3D 9 pod wine na hodnotách FPS odpovídajícím jejich běhu na Windows. Kdysi už tady byl podobný pokus o nativní podporu Direct3D 10/11, který se tak nějak nevyved. Bylo to zejména proto, že jeho vývoj nebyl dotažen do konce a nebyly ani aplikace, které by této funkčnosti dokázaly využít (wine oficiálně podporuje Direct3D do verze 9).
V podstatě se jedná o to, že wine za normálních okolností překládá Direct3D volání na OpenGL. To je však hodně pomalé a proto je tady snaha alespoň trochu se přiblížit výkonu nativnímu běhu. Už jsem zde někdy zmiňoval CSMT, které odsune překlad do druhého vlákna (typicky tedy i druhého jádra CPU) a zvládne zvednout FPS v některých situacích až k nativním hodnotám. Nevýhodou je, že aplikace, které už i bez toho dávají procesoru zabrat tak z odsunu do druhého vlákna neprofitují vůbec a nebo jen minimálně. Na druhou stranu nativní podpora DIrect3D úplně odstraní nutnost překladu. Nárůst výkonu se tak dotkne všech aplikací. Nevýhodou zase je podpora jen některých ovladačů.
Jestli někdo máte chuť trochu si rozbít svůj systém:
Ubuntu:
Opatchované wine jsem nenašel, budete muset zvládnout sami.
https://launchpad.net/~oibaf/+archive/ubuntu/graphics-drivers/Archlinux:
https://aur.archlinux.org/pkgbase/mesa-d3d9-git/https://aur.archlinux.org/packages/wine-d3dadapter-git/