Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Mount adresáře na NAS do Ubuntu 14.04  (Přečteno 1593 krát)

Tho0or

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 8
Mount adresáře na NAS do Ubuntu 14.04
« kdy: 19 Ledna 2017, 18:54:17 »
Potřeboval bych pomoct od odborníků, jelikož jsem víceméně laik.
Snažím se přidat si složku z NASky v domácí síti jako síťový disk, ale nedaří se "nastálo". Podařilo se mi namountovat ručně pomocí:
Kód: [Vybrat]
sudo mount -t cifs -o username=Myname,password=Mypass //192.168.1.121/Public  /home/radek/NASMyslel jsem, že mám vyhráno a dopsal jsem do fstab řádek:
Kód: [Vybrat]
192.168.1.121/Public /home/radek/NAS cifs username=Myname,password=Mypass,iocharset=utf8 0 0Ale bohužel po restaru se mi sice objeví ikonka síťového disku v panelu, ale neotevře nic. Musím znovu mount a pak se připojí, ale nemám práva na zápis.
Když ji nenamountuju, ale připojím se přes "záložku" (nebo přes procházet síť) a přihlásím se, tak všecko šlape jak má, ale NAS není viditelná pro aplikace, hlavně pro KTorrent :)
Pokud by byl někdo z Vás tak laskavý a pro blbce popsal, jak to korektně mountovat ihned po startu bez mé pomoci s právem zápisu, budu Vám neskonale vděčný :)

Tho0or

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 8
Re:Mount adresáře na NAS do Ubuntu 14.04
« Odpověď #1 kdy: 09 Února 2017, 16:48:59 »
Podařilo se díky návodu na EN wiki
Citace
CIFS installation

sudo apt-get install cifs-utils

On older systems:

sudo apt-get install smbfs

Mounting unprotected (guest) network folders

First, let's create the mount directory. You will need a separate directory for each mount.

sudo mkdir /media/windowsshare

Then edit your /etc/fstab file (with root privileges) to add this line:

//servername/sharename  /media/windowsshare  cifs  guest,uid=1000,iocharset=utf8  0  0

Where

    guest indicates you don't need a password to access the share,