Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: 8.10 vs 8.04  (Přečteno 5192 krát)

digi-m

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 6
8.10 vs 8.04
« kdy: 05 Ledna 2009, 11:55:36 »
Nazdar,
uvodom mojho prispevku chcem poznamenat ze nie som PC ani LINUX lama, pracujem ako spravca serveru (debian) avsak toho volneho casu nemam az tolko, aby som sa pocas neho venoval zas a opat PC (resp. linuxu)
Chcem sa pre to poradit, ktory operacny system by bol na laptop najvhodnejsi. (Vistu nemozem ani citit a XP tiez podla mna nie je vyhra, proste zvyk je zvyk a ine ako linux nechcem.... a na debian a riesenie problemov s ovladacmi ako som uz spomenul casu fakt nie je :'( )

Vaham medzi ubuntu 8.10 8.04 a mozno v uvahu pride i openSuse (naposledy som vsak jemu podobny system instaloval pred 3ma rokmi takze absolutne nie som v obraze)

Prvorada je pre mna stabilita, aby sa dali na laptope bez padnutia pustat skladby (mixxx by to malo zvladnut, kedze obcas hravam live), pozerat filmy, browsovat po webe a pisat v openoffice. Na nejake pracovne cinnosti ten laptop ani moc vyuzivat nechcem, snad iba nfsko a apache ale to je zbytocne rozvadzat :)

Dalej moc neplanujem ten system nejak preinstalovavat alebo upgradovat (vzdy s tim boli problemy a laptom chcem mat fakticky v stave ze ked mi niekto zavola tak ho balim a padam von a nie ze "pardon, ale mam v systeme dake tie chrobaky...." ), preto sa priklanam skor k tej 8.04ke.

Posledna vec na ktorej mi zalezi je rychla instalacia a konfiguracia (mam toho plne zuby uz v praci a fakt ten laptop ma byt hotovy do piatku aby som s nim vyrazil na dovolenku a mohol pocuvat muziku :) )
Wifi, grafika a citacka kariet mi na ubuntu 6.06 ktory tam bol doteraz robili trouble, tak dufam ze to uz pokrocilo....