Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Nezobrazuje se GRUB2  (Přečteno 1961 krát)

Zdendabenda

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 19
Nezobrazuje se GRUB2
« kdy: 08 Dubna 2018, 23:01:15 »
Ahojte, prosím o radu...
Po instalaci WIN10 jsem nainstaloval Xubuntu 18.04. Zkoušel jsem to několika způsoby, ale stále se mi nezobrazuje GRUB2. Nejsem odborník jako vy, tak prosím o radu, co dělám blbě...
Postup - WIN10 se nainstalovaly na disk typu GPT. Pomocí RUFUSe jsem udělal bootovací flasku s typem GPT. V BIOSu jsem režim Legacy+Uefi přepl na Uefi. Nainstaloval Xubuntu. GRUB2 se nezobrazuje.
Pak jsem vyrobil GPT bootovací flashku s boot-repair-disk-64bit. Nechal opravit. GRUB2 se stále nezobrazuje...
V BIOSU jsem nenašel změnu priority bootování na možnost Ubuntu. Při manuální vyvolání priority při startu (F11) Xubuntu spustím a normálně funguje.
Tady je report z boot-repair-disk:
http://paste.ubuntu.com/p/R2gVQB6FyB/

Děkuji.

juwa2

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 4935
Re:Nezobrazuje se GRUB2
« Odpověď #1 kdy: 09 Dubna 2018, 02:19:09 »
1. Máš nainstalovaný zavaděč (grub) tam kde nemá být.
2. Všechny OS je třeba instalovat ve stejném režimu (buď UEFI nebo LEGACY), nelze to míchat nebo bios přepínat "za pochodu".
3. V PC máš několik (fyzických) disků se systémy. Pokud chceš aby ti fungovalo Grub menu, musíš zavaděč instalovat na disk (a oddíl) kde se už nachází zavaděč Windows. Tento disk je ve tvém případě jiný než ten kam instaluješ Ubuntu.
Automatická instalace kterou jsi použil toto pochopitelně "neví" a tak ti zavaděč dala na disk s Ubuntu. A jelikož je to na tomto disku jediný OS, grub se nezobrazí ani po ručním výběru (F11) disků k bootování.
4. Při instalaci Ubuntu proto zvol třetí možnost (= ruční rozdělení). V ní se dá nastavit kam se bude zavaděč instalovat. V UEFI režimu to je do EFI oddílu který už je na příslušném disku vytvořen instalací Win.