Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: oprava rozlišení obrazovky na notebooku  (Přečteno 3708 krát)

zajicek

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
oprava rozlišení obrazovky na notebooku
« kdy: 02 Ledna 2010, 17:08:07 »
Ahoj. Jsem začátečník v Linuxu, mám verzi UBUNTU 9.10 na notebooku IQON - display širokoúhlý 1280x800.

Levý horní roh mám v levém horním rohu, ale pravý roh mám mimo obrazovku. V System - Preferences - Display to píše display Unknown, obnovovací frekvence je 0 a nejde nastavit jinak a rozlišení je nastaveno na největší možné, v nabídce sice jsou i jiná rozlišení, ale po jejich zvolení se obraz vždy rozsype do pruhů, že není možné cokoli přečíst. Chybí soubor /etc/X11/xorg.conf.

Za případnou radu děkuji.

pepéé

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 466
Re: oprava rozlišení obrazovky na notebooku
« Odpověď #1 kdy: 02 Ledna 2010, 18:20:26 »
nainstaluj ovladače grafické karty http://forum.ubuntu.cz/index.php?action=post;topic=42909.0;num_replies=0
restartuj
nastav rozlišeni
případně pošteluj obraz na předním panelu monitoru
Fire's in my soul, steel is on my side

zajicek

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
Re: oprava rozlišení obrazovky na notebooku
« Odpověď #2 kdy: 03 Ledna 2010, 16:55:26 »
Díky za návrh. Vyzkoušel jsem to a zjistil jsem, že tento ovladač mám. Problém je asi v něčem jiném.

Chci upřesnit, že na tom počítačí je rozdělen disk a Linux (Ubuntu) je na jedné části a Windows XP na druhé. Ve windows funguje grafika normálně.

martin.bazant

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 80
    • bazantik.net
Re: oprava rozlišení obrazovky na notebooku
« Odpověď #3 kdy: 03 Ledna 2010, 19:12:09 »
Zkus nainstalovat a použít program grandr (je ve zdrojích). xorg.conf už v Ubuntu 9.10 není, pokud si ho sám nevytvoříš (nenecháš vygenerovat systémem).

Mě grandr pomohl vyřešit problém s připojováním externího monitoru (DLP projektoru), třeba ti pomůže s tvým problémem..