Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Blog Ubuntu -- Správa "projektů" české komunity Ubuntu

Novinky: Školení nejen k OS Ubuntu pro širokou veřejnost, více informací zde.

Autor Téma: Placená komunitní podpora  (Přečteno 9167 krát)

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4655
  • Karma: +359/-64
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #25 kdy: 05 Září 2012, 18:47:02 »
V jakém smyslu?
Grance úspěšnosti? Platí se pouze při vyřešení problémů ;)
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

Vojtěch Trefný

  • Zasloužilý Ubunťák
  • Guru
  • ******
  • Příspěvků: 9302
  • Karma: +877/-85
  • Don Quijote
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #26 kdy: 05 Září 2012, 18:49:53 »
Zaplatíš jen, když problém bude vyřešen.

sabraq

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 3395
  • Karma: +190/-76
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #27 kdy: 05 Září 2012, 19:00:28 »
Spíš garance záruky. Vyfouknutí prachu stlačeným vzduchem budiž, ale například instalace systému na přinesený hw, který poběží špičkově, ale během, řekněme, půl roku se objeví nějaká "nekompatibilita". Uživateli, který si je zvyklý čistit pc vyklepáním drobků z klávesnice velmi znepříjemní život a bude se dožadovat záruky, když si zaplatil. Jen mě napadlo, aby tu placenou podporu pak někdo nemusel dotovat svým volným časem...

ED: Neptám se kvůli sobě, prostě jen tak prošla myšlenka:).
« Poslední změna: 05 Září 2012, 19:02:26 od sabraq »
Athlon II X2 260,2x2GB Adata DDR3 1333,ASRock M3N78D,GF GT440,1TB Samsung F3 5400rpm,palič SH-S223F(s přeflash f/w přes Wine),tisk Sams. SCX-3200,Asus Xonar DGSB Live!5.1,Xubuntu 12.04_amd64
P4 2800 HT, 2GB DDR2 667,MB Biostar P4M900 M4 (zemřela, čest její památce), gf 8800gts, HDD 80+40 GB
Plus na jiných strojích běží 10.04 a Debian 7 Wheezy Xub. 12.04

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4655
  • Karma: +359/-64
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #28 kdy: 05 Září 2012, 19:19:42 »
Vyfouknutí stlačeným vzduchem dělám pouze v případech pokud je dané zboží ještě v záruce, jinak preferuji důkladné vyčištění a přepastování a namazání ventilátoru atd...
Záruka jak na co... Třeba Microsoft na systém windows dává záruku pouhé dva měsíce... Opravdu to u každého záleží na situaci, to že někomu nastavím tiskárnu atd... neznamená že má doživotní servis zdarma na celý počítač.
Zase pokud budeme upravovat třeba nějaký skript pro danou verzi Ubuntu tak nemůže očekávat že bude fungovat i v následující verzi, ale může si požádat o poupravení... Jednou za 5 let na LTS ho to nezabije ;)
Samozřejmě pokud se jakákoliv závada ukáže že se vrací a tudíž jí nelze rozumně opravit tak peníze vždy vracíme. Děláme to přes deset let a v takové komunitě která za neférové jednání rovnou seká ruce takže spokojenost zákazníka je u nás na prvním místě. ;)
Hlavně nesnažíme se za každou cenu dolovat z někoho peníze, rady jsou u nás zdarma ;)
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

sabraq

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 3395
  • Karma: +190/-76
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #29 kdy: 05 Září 2012, 19:29:47 »
Vyfouknutí stlačeným vzduchem dělám pouze v případech pokud je dané zboží ještě v záruce, jinak preferuji důkladné vyčištění a přepastování a namazání ventilátoru atd...
Záruka jak na co... Třeba Microsoft na systém windows dává záruku pouhé dva měsíce... Opravdu to u každého záleží na situaci, to že někomu nastavím tiskárnu atd... neznamená že má doživotní servis zdarma na celý počítač.
Zase pokud budeme upravovat třeba nějaký skript pro danou verzi Ubuntu tak nemůže očekávat že bude fungovat i v následující verzi, ale může si požádat o poupravení... Jednou za 5 let na LTS ho to nezabije ;)
Samozřejmě pokud se jakákoliv závada ukáže že se vrací a tudíž jí nelze rozumně opravit tak peníze vždy vracíme. Děláme to přes deset let a v takové komunitě která za neférové jednání rovnou seká ruce takže spokojenost zákazníka je u nás na prvním místě. ;)
Hlavně nesnažíme se za každou cenu dolovat z někoho peníze, rady jsou u nás zdarma ;)
Mi nešlo o mechanismus platba/vrácení peněz, jen o to, že hw je celá řada, kdy třeba jen jeden model notebooku může mít na stejné platformě několik druhů čipových sad, wlan karet, atd., které jsou designované primárně pro windows. Jestli je vůbec možný nějakou podporu rozumně poskytnout tak, aby byl spokojený zákazník a pro firmu to nebyla charita...
Athlon II X2 260,2x2GB Adata DDR3 1333,ASRock M3N78D,GF GT440,1TB Samsung F3 5400rpm,palič SH-S223F(s přeflash f/w přes Wine),tisk Sams. SCX-3200,Asus Xonar DGSB Live!5.1,Xubuntu 12.04_amd64
P4 2800 HT, 2GB DDR2 667,MB Biostar P4M900 M4 (zemřela, čest její památce), gf 8800gts, HDD 80+40 GB
Plus na jiných strojích běží 10.04 a Debian 7 Wheezy Xub. 12.04

Šuohob

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 2171
  • Karma: +141/-22
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #30 kdy: 05 Září 2012, 19:37:39 »
Třeba Microsoft na systém windows dává záruku pouhé dva měsíce...

To jsem nevedel. Je to nejak pravne osetrene? Nemela by na to byt zaruka 2 roky jako na kazde zbozi krome potravin?
Tak dlouho se vrzá s Acerem, až se displej utrhne.

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4655
  • Karma: +359/-64
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #31 kdy: 05 Září 2012, 19:44:59 »
Jo to se může stát ale výhradně nakupujeme Intel a to i pro windows zákazníky a pokud zákazník trvá na AMD/ATI tak mu samozřejmě rádi pomůžeme a poradíme ale zboží ho necháme koupit samotného pač nechceme ručit za něco o čem si nejsme jistí že se to hned nepo...
Vůbec nás celkově netrápí a ani nevyhledáváme zakázky s dodáváním HW a žijeme převážně z OS a SW a služeb s tím spojené, pokud už zákazník od nás chce postavit počítač tak jedině z takových komponentů na které se spoléháme. Takže Intel, Kingston, a Nvidia... A i přes tato kritéria stavíme několik počítačů měsíčně...
A pak u Notebooků v dnešní době není problém využívat 14 denní možnost vrácení peněz ;)
Neříkám že jsme nikdy neměli problémy s HW, zrovna cca před dvěma lety byla špatná řada intel desek a musely se měnit, všechny zákazníky jsme kontaktovali a desku jim vyměnily ještě dřív než jim začaly problémy s předchozí deskou...
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4655
  • Karma: +359/-64
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #32 kdy: 05 Září 2012, 20:04:53 »
Třeba Microsoft na systém windows dává záruku pouhé dva měsíce...

To jsem nevedel. Je to nejak pravne osetrene? Nemela by na to byt zaruka 2 roky jako na kazde zbozi krome potravin?
Tuším že jsem to četl v podmínkách licenční smlouvy při instalaci win 7 ale ono je to jedno pač tam mají takové podmínky že by je člověk nikdy nedokázal splnit. Zítra to pročtu a pošlu pokud tě to zajímá ;)
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

Rover623

  • Moderátor
  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 5973
  • Karma: +488/-44
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #33 kdy: 05 Září 2012, 20:16:00 »
Nevím jak Windows 7 (EULA jsem nečetl), ale u krabice s Windows XP, je vysloveně toto "Záruka se vztahuje na fyzické médium na kterém je systém dodán, nikoli na funkčnost systému samotného. Ten je dodáván tak jak je."

Jinými slovy, MS ručí za to, že médium na kterém systém dostanete půjde použít pro jeho instalaci, ovšem systém na něm obsažený je dodán tak jak je. Takže nemáte ani nárok na výměnu pokud vám SP1 nepůjde nainstalovat a SP2 ano.

Šuohob

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 2171
  • Karma: +141/-22
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #34 kdy: 05 Září 2012, 20:22:08 »
v klidu, nehledejte to
Jednou jsem si podminky (imho winXP) precetl, a uz tenkrat jsem mel dost
Tak dlouho se vrzá s Acerem, až se displej utrhne.

sabraq

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 3395
  • Karma: +190/-76
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #35 kdy: 05 Září 2012, 20:23:55 »
Abych za sebe pravdu řekl, není mi znám případ, kdy by někdo potřeboval reklamovat windows:D. Ovšem mě osobně ani tak nezajímá, jestli windows má dvouměsíční záruku a ani to neberu jako argument. Šlo mi o něco jiného a to jsem vysvětlil, tak hodně štěstí.
Athlon II X2 260,2x2GB Adata DDR3 1333,ASRock M3N78D,GF GT440,1TB Samsung F3 5400rpm,palič SH-S223F(s přeflash f/w přes Wine),tisk Sams. SCX-3200,Asus Xonar DGSB Live!5.1,Xubuntu 12.04_amd64
P4 2800 HT, 2GB DDR2 667,MB Biostar P4M900 M4 (zemřela, čest její památce), gf 8800gts, HDD 80+40 GB
Plus na jiných strojích běží 10.04 a Debian 7 Wheezy Xub. 12.04

pocitacovazachranka

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 205
  • Karma: +14/-5
    • Zobrazit profil
    • Počítačová záchranka
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #36 kdy: 14 Listopad 2012, 18:00:50 »
Osobně si myslím, že se to mělo vystavit někam na hlavní stránku jako odkaz. Firem které vám pomůžou vyřešit problém se špatně fungujícím HW nebo doladí systém podle vašich představ je u nás minimum.

Mimochodem, kdyby jsem mohl nějak pomoci, nějaký čas si najdu (hlavně v noci)

Pánové, kdyby tohle nebylo na fóru, tak se o tom vůbec nedozvím... :-)

Nicméně, jednak asi sám budu potřebovati radu abych si věděl rady - a fakt už naše forum odpověď nemůže poskytnout.

Ale hlavně mnoho problémů (teď mluvím profesně) je nutno uživateli spíš vysvětlit a ukázat, než jen napsat.

Takže protože jsem z moravy také se hlásím třeba i jako, pro začátek, jako dobrovolník. Spíš ale pro fyzické zásahy, neboť SSH jsem ještě nezvládl... njn nekamenujte mne, hlavně řeším nefunkční WoKno XPckusWistusSedmus u zákazníků(s XP a 7 je daleko méně problému) neboť mne to živí.

Ale díky applu u zákazníka jsem čuchnul k linuxu a od té doby vše mám na linuxu - a díky tomu NEŘEŠÍM problémy nefunkčního HW, OS, SW (tedy proklaté baterky a power-manageru který mi náhodně vypne NTB)

Takže jestli máte potřebu, řešit něco daleko od Prahy, jsem tady. Nabízím v takovém případě 50% pro komunitu - ono přeci jen na moravě není těch co již chápou linux zase tolik.

Zase nejsem až tak zběhlý... nemít forum a google, hodně věcí bych nevyřešil. Nicméně on ten linux zase tolik problémů nemá...

P.S.: A prosím nekamenujte mne, tentokrát se mi nejedná ani tak o tom vydělat, spíš se více naučit.
« Poslední změna: 14 Listopad 2012, 18:09:47 od pocitacovazachranka »
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS --- OSX Theme Lion ---

jadd

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 977
  • Karma: +61/-26
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #37 kdy: 14 Listopad 2012, 18:12:59 »
Podle mě je základní garance, že funkčnost bude schopna přežít dvou restartů..

pocitacovazachranka

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 205
  • Karma: +14/-5
    • Zobrazit profil
    • Počítačová záchranka
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #38 kdy: 14 Listopad 2012, 18:18:42 »
Podle mě je základní garance, že funkčnost bude schopna přežít dvou restartů..

Jen z zkušenosti (trpká z minulého víkendu)

Restarty nestačí. Nutno vypnout a odpojit napájení. A když se to pak nastartuje pak je to OK.

3x reinstalovaný systém - vždy úspěšně
pokaždé minimálně 10 restartů

Po vypnutí PC - systém nenalezen.... disk prázdný....
rešení ?
výměna moterboardu... od té doby bez problémů----

Upřímně za 22 let co tuhle práci dělám, tohle se mi ještě nestalo, ale je to možné.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS --- OSX Theme Lion ---

jadd

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 977
  • Karma: +61/-26
    • Zobrazit profil
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #39 kdy: 14 Listopad 2012, 18:44:20 »
Já tím myslel sw nastavení (Samba, Xserver, Gui apod.), ne problematický hw.

pocitacovazachranka

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 205
  • Karma: +14/-5
    • Zobrazit profil
    • Počítačová záchranka
Re:Placená komunitní podpora
« Odpověď #40 kdy: 14 Listopad 2012, 19:13:29 »
Já tím myslel sw nastavení (Samba, Xserver, Gui apod.), ne problematický hw.

Ano souhlasím.
Ale i tak raději vypnout zapnout.... jistota je jistota.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS --- OSX Theme Lion ---