Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Nerozpoznání USB flash disku, error  (Přečteno 1982 krát)

Tweaki

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 1
Nerozpoznání USB flash disku, error
« kdy: 24 Října 2018, 14:05:05 »
Dobrý den. Předem upozorňuji, že jsem úplný laik a z počítače jednou za čas setřu prach a používám ho spíš jako psací stroj, telku a rádio. Moje švagrová má problém s notebookem, má nainstalovaný operační systém Xubuntu verze 16.04, což má být prý podobné jako Ubuntu. Koupila si nové USB flash disky, u mě v počítači i noťasu fungují (já mám legální OS Windows), ale u ní jí to po vložení flashky napíše toto:

 Error mounting /dev/sdb1 at /media/iva/76E8-CACF: Command-line `mount -t "exfat" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,iocharset=utf8,namecase=0,errors=remount-ro,umask=0077" "/dev/sdb1" "/media/iva/76E8-CACF"' exited with non-zero exit status 32: mount: unknown filesystem type 'exfat'

Někdo mi poradil, že bude nutné nainstalovat ovladače. Mohl by mi někdo poslat odkazy, o které ovladače se jedná, kde stáhnout? Nebo pokud to není ono, tak jak to opravit? A poprosím popis jako pro blbečky, nejlépe návod, jak nainstalovat. Děkuji mockrát, jsem vděčná za každou pomoc.

TIBOR

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 6529
  • Som uzivatel linuxovej distribucie, som linuxak?
Re:Nerozpoznání USB flash disku, error
« Odpověď #1 kdy: 24 Října 2018, 15:22:08 »
Vyskusaj prikaz
Kód: [Vybrat]
sudo apt-get update
sudo apt-get install exfat-fuse exfat-utils
https://itsfoss.com/mount-exfat/
Exfat je novy format pouzivany microsoftom, preto treba doinstalovat jeho ovladace. Dalsou moznostou by bolo preformatovat tie disky na NTFS format. Ovsem tam treba najprv overit ci tie disky dokazu s tym formatom pracovat(ci ho podporuju). Pri MS si uz clovek nemoze byt nicim isty. :D