Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: rozdeleni disku  (Přečteno 6771 krát)

Pavel Jandak

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
rozdeleni disku
« kdy: 20 Ledna 2008, 12:15:59 »
Dobrý den,v linuxu jsem začátečník.Instaluji Ubuntu 7.10 a mám problém při rozdělení disku.Mám 80GB a chci ho rozdělit na 8GB pro systém a 72GB bude oddíl pro ukládání dat.2 oddíly mám vyvtvořené,mám je v ext3,ale nevím,jaké jim mám přidělit připojné body.Pro těch 72GB bych dal asi přípojný bod Home a le pro systém nevim.Radši se zeptám vás.Díky moc za radu.

Vojtěch Trefný

  • Příspěvků: 9307
  • Don Quijote
Re: rozdeleni disku
« Odpověď #1 kdy: 20 Ledna 2008, 12:29:25 »
Za prvé - ještě musíte vytvořit další oddíl pro swap - http://wiki.ubuntu.cz/FAQ/Disky_a_souborov%C3%A9_syst%C3%A9my#head-df61b63e06177546592259b213ffd5f4baa1650e

/home je správná volba, pro systém je přípojný bod "/". Možná uvažujte o větším prostoru pro systém - 8GB stačí, ale pokud budete chtít instalovat nějaké aplikace náročnější na prostor(třeba hry), tak by to nemuselo stačit...

Pavel Jandak

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Re: rozdeleni disku
« Odpověď #2 kdy: 20 Ledna 2008, 13:50:05 »
A jak vytvořím ten swap?Je to připojný bod /var ?.připojný bod /home chci používat pro hry,filmy,mp3 atd.Velikost cca 72GB a připojný bod '/' pro instalaci linuxu,programů atd.Velikost cca 8GB.Je to tak správně nebo to mám otočit či něco pozměnit?Děkuji.

LS

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3849
    • http://linux.euweb.cz
Re: rozdeleni disku
« Odpověď #3 kdy: 20 Ledna 2008, 13:52:37 »
Je to spravne. Swap nema pripojny bod, staci kdyz vytvorite 1GB oddil a jako typ nastavite "swap".

Pavel Jandak

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Re: rozdeleni disku
« Odpověď #4 kdy: 20 Ledna 2008, 14:06:45 »