Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Umírající SSD [VYŘEŠENO]  (Přečteno 10161 krát)

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Umírající SSD [VYŘEŠENO]
« kdy: 14 Září 2014, 09:10:40 »
Ahoj,
před asi dvěma měsíci jsem tu psal téma s tím že mi nějak zlobí SSD. SMART jsem tenkrát nezkontroloval a problém "vyřešil" opětovnou instalací windows. No... ale teď po dvou měsících kdy jsem si řekl že určitě vyšly nějaké updaty tak jsem ubuntu zkusil znova a... pořád ten samý problém.... na SSD mám nainstalovaný OS a po cca dvou dnech mi OS jakoby přestane reagovat, tak dlouhým stiskem tlačítka napájení notebook vypnu a při zapnutí se ukáže:
Kód: [Vybrat]
GNU GRUB version 2.02-beta2-9

Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB list possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions.

grub>

Windows mi běžel 2 měsíce bez problému s tím že SSD používá jen jako disk na zrychlení běhu OS. Stáhl jsem si program na kontrolu SMART a ten mi ukázal toto www.imagehosting.cz/?v=diskovo.jpg.

Dnes ráno mi SSD znovu přesrak fungovat a tak jsem zkusil z live flashky ubuntu a Smartmontools:
Kód: [Vybrat]
ubuntu@ubuntu:~$ sudo smartctl -H /dev/sdb
smartctl 6.2 2013-07-26 r3841 [x86_64-linux-3.13.0-32-generic] (local build)
Copyright (C) 2002-13, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org

=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART overall-health self-assessment test result: PASSED

Kód: [Vybrat]
ubuntu@ubuntu:~$ sudo smartctl -a /dev/sdb
smartctl 6.2 2013-07-26 r3841 [x86_64-linux-3.13.0-32-generic] (local build)
Copyright (C) 2002-13, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org

=== START OF INFORMATION SECTION ===
Device Model:     SAMSUNG MZMPC032HBCD-000H1
Serial Number:    S0Y6NEACB02280
LU WWN Device Id: 5 002538 043584d30
Firmware Version: CXM12H1Q
User Capacity:    32,017,047,552 bytes [32.0 GB]
Sector Size:      512 bytes logical/physical
Rotation Rate:    Solid State Device
Device is:        Not in smartctl database [for details use: -P showall]
ATA Version is:   ACS-2 T13/2015-D revision 2
SATA Version is:  SATA 3.0, 6.0 Gb/s (current: 6.0 Gb/s)
Local Time is:    Sun Sep 14 07:07:09 2014 UTC
SMART support is: Available - device has SMART capability.
SMART support is: Enabled

=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART overall-health self-assessment test result: PASSED

General SMART Values:
Offline data collection status:  (0x02) Offline data collection activity
was completed without error.
Auto Offline Data Collection: Disabled.
Self-test execution status:      (   0) The previous self-test routine completed
without error or no self-test has ever
been run.
Total time to complete Offline
data collection: (  180) seconds.
Offline data collection
capabilities: (0x5b) SMART execute Offline immediate.
Auto Offline data collection on/off support.
Suspend Offline collection upon new
command.
Offline surface scan supported.
Self-test supported.
No Conveyance Self-test supported.
Selective Self-test supported.
SMART capabilities:            (0x0003) Saves SMART data before entering
power-saving mode.
Supports SMART auto save timer.
Error logging capability:        (0x01) Error logging supported.
General Purpose Logging supported.
Short self-test routine
recommended polling time: (   2) minutes.
Extended self-test routine
recommended polling time: (   3) minutes.
SCT capabilities:        (0x003d) SCT Status supported.
SCT Error Recovery Control supported.
SCT Feature Control supported.
SCT Data Table supported.

SMART Attributes Data Structure revision number: 1
Vendor Specific SMART Attributes with Thresholds:
ID# ATTRIBUTE_NAME          FLAG     VALUE WORST THRESH TYPE      UPDATED  WHEN_FAILED RAW_VALUE
  1 Raw_Read_Error_Rate     0x002f   200   200   002    Pre-fail  Always       -       0
  5 Reallocated_Sector_Ct   0x0033   100   100   010    Pre-fail  Always       -       0
  9 Power_On_Hours          0x0032   099   099   000    Old_age   Always       -       5045
 12 Power_Cycle_Count       0x0032   096   096   000    Old_age   Always       -       3589
170 Unknown_Attribute       0x0013   095   095   010    Pre-fail  Always       -       390
171 Unknown_Attribute       0x0032   100   100   010    Old_age   Always       -       0
172 Unknown_Attribute       0x0032   100   100   010    Old_age   Always       -       0
173 Unknown_Attribute       0x0013   088   088   017    Pre-fail  Always       -       430
174 Unknown_Attribute       0x0032   099   099   000    Old_age   Always       -       176
183 Runtime_Bad_Block       0x0032   099   099   001    Old_age   Always       -       6
184 End-to-End_Error        0x0033   100   100   097    Pre-fail  Always       -       0
187 Reported_Uncorrect      0x0032   100   100   000    Old_age   Always       -       0
188 Command_Timeout         0x0032   100   100   000    Old_age   Always       -       0
190 Airflow_Temperature_Cel 0x0022   056   028   000    Old_age   Always       -       44
196 Reallocated_Event_Count 0x0002   253   253   000    Old_age   Always       -       0
198 Offline_Uncorrectable   0x0030   100   100   000    Old_age   Offline      -       0
199 UDMA_CRC_Error_Count    0x003e   201   201   000    Old_age   Always       -       0

SMART Error Log Version: 1
No Errors Logged

SMART Self-test log structure revision number 1
Num  Test_Description    Status                  Remaining  LifeTime(hours)  LBA_of_first_error
# 1  Extended offline    Completed without error       00%      2057         -
# 2  Short offline       Completed without error       00%      2057         -

SMART Selective self-test log data structure revision number 1
 SPAN  MIN_LBA  MAX_LBA  CURRENT_TEST_STATUS
    1        0        0  Not_testing
    2        0        0  Not_testing
    3        0        0  Not_testing
    4        0        0  Not_testing
    5        0        0  Not_testing
Selective self-test flags (0x0):
  After scanning selected spans, do NOT read-scan remainder of disk.
If Selective self-test is pending on power-up, resume after 0 minute delay.

Tak se ptám... kde je chyba? Pomůže mi někdo? Díky

PS: Chtěl jsem původně pokračovat v tom původním tématu ale při odpovědi se mi ukázalo že tam již douho nikdo nepřispěl a ať zvážím založení nového.
« Poslední změna: 02 Října 2014, 14:23:19 od OndrejTom »

aaaaa

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 348
Re:Umírající SSD
« Odpověď #1 kdy: 14 Září 2014, 10:23:02 »
Zkusil bych se podívat na stránku výrobce SSD, jestli není ke stažení nový firmware a pokud ano, tak bych ho aktualizoval.  Akorát bych si předtím zazálohoval pro jistotu data.

jmp

  • Host
Re:Umírající SSD
« Odpověď #2 kdy: 14 Září 2014, 10:40:08 »
?

nic nenaznačuje problém s diskem...

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #3 kdy: 14 Září 2014, 10:57:58 »
Takže...
upgrade firmwaru disku je pro mě špaňelská vesnice.. :) NIkdy jsem to nedělal a upřímě jsem ani nevěděl že něco takového jde...

Tady mám technické specifikace disku:
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/product/flash-ssd/detail?iaId=831&productId=7542

Tady je návod jak upgradovat firmware SSD disku Samsung:
http://www.storagereview.com/how_to_upgrade_samsung_ssd_firmware

Pokud to dobře chápu tak mám zpátky nainstalovat Windows a firmware přes "Samsung Magiccian"  upgradovat?

Mě spíš zaráží že mi Ubuntu 13.10 s úplně stejným rozložením oddílů (SSD na systém, zbytek /home, EFI, SWAP apod) fungoval bez problému docela dost dlouho a windows to samé... Nemůže byt tedy nějaká chyba v Ubuntu 14.04LTS? Pokud vím tak už ve výchozím nastavení detekuje SSD a automaticky zapíná TRIM.... možná někde tam by mohla být chyba...

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #4 kdy: 16 Září 2014, 13:45:28 »
Ahoj...
dlouho se to tu nějak nepohnulo tak se zeptám...
mám tedy upgradovat ten firmware SSD nebo s tím diskem tedy není problém (v tom logu se nevyznám). Nebo má ještě někdo nějaký jiný nápad? Budu rád za jakoukoli odpověď. Díky

ntz_reloaded

  • Lokaj
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3735
  • skill :: ur home erly
Re:Umírající SSD
« Odpověď #5 kdy: 16 Září 2014, 13:49:45 »
Ahoj...
dlouho se to tu nějak nepohnulo tak se zeptám...
mám tedy upgradovat ten firmware SSD nebo s tím diskem tedy není problém (v tom logu se nevyznám). Nebo má ještě někdo nějaký jiný nápad? Budu rád za jakoukoli odpověď. Díky
nedelej nic .. pokud je lakonicky popis "v logu se nevyznam" jedine, co ze sebe dostanes, tak skutecne sed kde sedis a prosim nevyndavej ruce z klina ..

zdravim
tikejte mi, taky Vam tikam ...
song of the day - openSUSE, openindiana, DuckDuckGo
The noise ain't noise anymore, who's to blame, WHO'S TO BLAME ??

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4672
Re:Umírající SSD
« Odpověď #6 kdy: 16 Září 2014, 15:06:20 »
Neboj se vlka nic  :D

Udělej si obraz disku a tím si zálohuješ vše co je na něm včetně systému.

Nainstaluj Win klidně i jen zkušební verzi a pomocí toho programu aktualizuj firmware a potom zase nahraj obraz tvého disku zpět.

Práce na SSD cca hodinku. ;)

ps: Ale jestli jsi furt v té španělské vesnici tak se na to raději ...., a dej to někomu kdo víc co dělá.
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #7 kdy: 16 Září 2014, 21:24:57 »
Díky moc...
Vyzkouším ten upgrade...  :D

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #8 kdy: 17 Září 2014, 12:56:33 »
Ahoj...
tak při upgradu firmware mého SSD se vyskytly problémy... Nainstaloval Windows a stáhl Samsung Magician v4.4. Jakmile jsem to ale spustil tak mi detekoval jen "Klasický" HDD a napsal mi že nemůže najít. U popisu toho programu je napsáno: "The Magician SSD management utility is designed to work with all Samsung SSD products, including 470 Series, 830 Series, and 840 Series Family SSDs. This software is not compatible with other manufacturer's SSDs.". Takže to pravděpodobně pude podporovat jen SSD které si někdo zakoupil a sám namontoval. Na alze u mého notebooku uvádí že mám hibridní uložiště... Pak ale nevím proč se mi tedy ten "hybridní" HDD zobrazuje jako 2 HDD (Jak ve Windows tak v Ubuntu). Takže má prosím někdo nějaký jiný nápad? Mě napadlo třeba zkusit počkat na 14.10, jestli na něm by to nemohlo běžet správně (když na 13.10 běželo bez problémů). Pak by asi taky šlo celý systém dát jen na HDD a SSD nechat nevyužité (ciž je podle mě škoda). Opět budu vděčný za jakoukoli odpověď ;)

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4672
Re:Umírající SSD
« Odpověď #9 kdy: 17 Září 2014, 13:44:19 »
A to že to je notebook samsung a v něm vestavěný ssd jsi nám chtěl říct kdy?

Když už tam máš ten windows tak aktualizuj bios!
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #10 kdy: 17 Září 2014, 23:18:46 »
Dobrý večer...
omlouvám se že jsem předem neřekl že mám notebook. Nemám ale notebook Samsung ale HP... přesněji

http://www.alza.cz/hp-envy-6-1255ec-midnight-black-d389871.htm#alternativy

Mám v něm 2 pevné disky...
Klasický HDD: (HITACHI HTS545050A7E380)
http://pevne-disky.heureka.cz/hitachi-travelstar-z5k500_500gb-2_5-sata-300_8mb-hts545050a7e380/
SSD: (samsung mzmpc032hbcd-000H1) http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/product/flash-ssd/detail?iaId=831&productId=7542

Děkuji za upozornění, ale mám již bios aktuální.
« Poslední změna: 17 Září 2014, 23:23:18 od OndrejTom »

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3411
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re:Umírající SSD
« Odpověď #11 kdy: 18 Září 2014, 16:38:21 »
... including 470 Series, 830 Series, and 840 Series Family SSDs. This software is not compatible with other manufacturer's SSDs.".
A kvůli tomuhle jsi znovu instaloval w? Úžasný, kdo by ovšem čekal, že utilita od Samsungu nebude podporovat disky od Samsungu. Ale mám stejnou zkušenost s telefonem od nich. Ještě k tomu trimu v 14.04:

Only Intel and Samsung SSDs will have TRIM enabled by default in Ubuntu 14.04 because some cheap SSDs can even brick themselves when running TRIM.

Nabízí se otázka, jestli tvůj msata ssd od samsungu nespadá do té kategorie "cheap SSDs"...

EDIT: Jen tak pro zajímavost, mám v notebooku SSD 40GB Intel 320 a bez parametru discard mi TRIM v 14.04 nefunguje. Zkoušeno dle : http://nedoboi.wordpress.com/2011/11/12/tiny-tips-ssd-and-linux-enable-trim-and-check-if-it-works/
« Poslední změna: 18 Září 2014, 17:29:21 od sabraq »
PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #12 kdy: 26 Září 2014, 10:14:03 »
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli by s tím problémem nepomohl třeba update jádra? Nebo třeba počkat na další verzi Ubuntu 14.10?
Díky za odpovědi.

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4672
Re:Umírající SSD
« Odpověď #13 kdy: 26 Září 2014, 11:47:41 »
Určitě by pomohlo vyměnit Samsung za něco normálního Dell, Asus...

Samsung má podporu svých výrobků takovou že prakticky žádnou, nejsem si jist že nějaké jádro bude opravovat něčí neschopnost ale stát se to může.
Naštěstí díky bohu Samsung definitivně končí s výrobou notebooků vůbec, pochopil že na tohle prostě nemá a už od příštího roku nebude možné si žádný jejich paskvil koupit. 3x hurá!

Minulý týden jsem jednomu zákazníkovi musel reinstalovat Samsung notebook s Windows 8 a použil jsem originální recovery co je na disku notebooku ale po recovery neustále Windows hlásil že systém nelze aktivovat protože licenční číslo v UEFI je blokované u M$. Zavolal jsem tedy na M$ a nadiktoval jim kilometrové číslo instalace a paní mi potvrdila že opravdu toto licenční číslo tohoto výrobku je blokované a že by sice mohla to odblokovat ale neudělá to protože to je problém výrobce a né M$, odkázala mě abych zavolal na Samsung a že je pro ně hračka mi poskytnout nové licenční číslo. Zavolal jsem na českou infolinku Samsungu a pán mi jasně řekl "My nejsme výrobci ale jen distributoři značky Samsung v české republice a s tímto problémem vám nepomůžeme" následně mě odkázal na reklamaci a že mi vymění v rámci záruky jiný notebook. Co na to říct? Samsung je stejná firma jako je třeba Siemens která se taky *censored* do všeho možného ale celkově nedělá nic pořádně.

To jsem si po ránu krásně postěžoval. :D
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3411
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re:Umírající SSD
« Odpověď #14 kdy: 26 Září 2014, 16:11:33 »
Určitě by pomohlo vyměnit Samsung za něco normálního Dell, Asus...
Ale on nemá notebook Samsung, má notebook HP, ve kterém je mSata ssd od Samsungu. Aneb "...i Peterson je mrtvý, všichni už jsou mrtví, Dejve!"  ;D
PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4672
Re:Umírající SSD
« Odpověď #15 kdy: 26 Září 2014, 16:26:57 »
Ale on nemá notebook Samsung, má notebook HP, ve kterém je mSata ssd od Samsungu. Aneb "...i Peterson je mrtvý, všichni už jsou mrtví, Dejve!"  ;D
Aha, chybička se vloudila. :D

V tom případě je řešení ještě jednoduší ;)
http://www.alza.cz/kingston-ssd-60gb-ssdnow-ms200-d426479.htm
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #16 kdy: 26 Září 2014, 18:25:36 »
Díky za odpovědi... počkám tedy na další Ubuntu a pokud se to vyřeší.. tak skvělý... pokud ne.. tak po vypršení záruky si to SSD vyměním za jiný... jen mám tenkej Ultrabook, tak snad to tam půjde nacpat a pak zase složit dohromady ;) Teď mi ještě k radosti začali problikávat Metro aplikace. Nič špatnýho jsem neudělal. Jen jsem si psal na skype a z nudy si upravil avatara v aplikaci Hry a začne to blikat. Takže... Microsoft je nejen neschopnej ale asi i pěkně blbej. Jsou schopný s pýchou oznámit že jejich úžasný Windows 9 bude umět více pracovních ploch, což ostatní systémy uměj.. no hodně dlouho. Windows mi na disku zabírá hromadu místa (zatímco Ubuntu mám funkční z flashky) a dostanu ho s hromadou reklamních antivirů a neužitečnejch aplikací, který jsou jen na to abych strávil 30 minut jejich odinstalací. Úžasnej windows startuje 30s! Ubuntu mám naběhlý za 15. A ne že by se snažili třeba ty svoje produkty vylepšit... to není jejich styl... radši budou pomlouvat ostatní a vychvalovat to svoje viz. (http://www.scroogled.com/Home) kdo neuvidí, neuvěří :)

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3411
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re:Umírající SSD
« Odpověď #17 kdy: 26 Září 2014, 21:39:47 »
....tak po vypršení záruky si to SSD vyměním za jiný... jen mám tenkej Ultrabook, tak snad to tam půjde nacpat ...
Nevím, jestli je to dobrý plán, problém nemusí být nutně v disku, může být v řadiči = výměna desky. Takže by bylo dobré notebook za včasu reklamovat. To, že nikde nic nenaznačuje problém s diskem ještě nic neznamená. Technici, kteří to řeší denně naopak mohou dle popisu problému vědět hned v čem by mohl být problém, takže by vyměnili co je potřeba a byl by pokoj..Jestli to tam půjde nacpat, se bát nemusíš, to řeší standard.
PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #18 kdy: 26 Září 2014, 21:57:12 »
Nevím, jestli je to dobrý plán, problém nemusí být nutně v disku, může být v řadiči = výměna desky. Takže by bylo dobré notebook za včasu reklamovat. To, že nikde nic nenaznačuje problém s diskem ještě nic neznamená. Technici, kteří to řeší denně naopak mohou dle popisu problému vědět hned v čem by mohl být problém, takže by vyměnili co je potřeba a byl by pokoj..Jestli to tam půjde nacpat, se bát nemusíš, to řeší standard.
Tady bych viděl trošku problém. Možná na to hledím moc pesimisticky, ale myslím že když přijdu do alzy a řeknu že mám problém s řadičem nebo SSD diskem a přišel jsem na to proto, že mi tam nefunguje Linux (Zjednodušeně řečeno), asi se mnou nebudou moc zybývat. Když jsem tam byl naposledy (při startu notebooku se mi ukazovala modrá smrt a nechtěl naběhnout) tak jim trvalo 30 dní než mi notebook vrátili se slovy: Při startu stiskněte F5 a přeinstalujte si systém. Tenkrát jsem se taky ptal jestli přechodem na Linux neporuším záruku a on mi řekl že ne, ale že u Linuxu nebudu mít podporu hardwaru. Ale stejně... počkám na 14.10 -> pokud se to nevyřeší -> reklamace u alzy.

EDIT: Tady dokonce píšou že se mnou spíše nebudou zabývat:
Kód: [Vybrat]
VI. Alza negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jinými, pracovníky Alzy neschválenými součástmi, ani se softwarovými aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla Kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce, ledaže je taková kompatibilita u podobného zboží obvyklá a nebylo-li Alzou u zboží výslovně uvedeno, že je dané zboží kompatibilní pouze s uvedeným seznamem či není kompatibilní s uvedeným seznamem.

VII. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení, nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti (např. bleskem) s výjimkou běžných odchylek.

VIII. Alza negarantuje plnou funkčnost aplikačního software ve verzích, které nejsou vhodné (nejsou vytvořeny) pro objednaný operační systém, ledaže je taková funkčnost u podobného zboží obvyklá a nebylo-li prodávajícím u zboží výslovně uvedeno, že je dané zboží funkční pouze s uvedeným seznamem či není funkční s uvedeným seznamem. Za případné problémy způsobené omezenou funkčností aplikací, které tuto podmínku nesplňují, nepřebírá Alza žádnou zodpovědnost.
« Poslední změna: 26 Září 2014, 22:00:16 od OndrejTom »

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3411
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re:Umírající SSD
« Odpověď #19 kdy: 26 Září 2014, 23:34:30 »
Když jsem tam byl naposledy (při startu notebooku se mi ukazovala modrá smrt a nechtěl naběhnout) tak jim trvalo 30 dní než mi notebook vrátili se slovy: Při startu stiskněte F5 a přeinstalujte si systém.
No jo, tak pokud takový výsledek reklamačního řízení vyhovuje. Škoda, žes nepátral po čísle té modré smrti. Do windows pak lze doinstalovat systémový nástroj, kterým se dá zjistit, co takovou smrt způsobuje.
Takže ten notebook nebyl dodávaný s předinstalovaným systém? Tzn. že W má to ssd jako systémový disk a linux je umístěn na hdd a z ssd pouze bootuje? A nebo jsi po té modré smrti W úplně zavrhl a vše vsadil na linux?? Jen tak čistě ze zvědavosti, mohl bys provést toto a dát to sem?
Kód: [Vybrat]
sudo parted -l
Tenkrát jsem se taky ptal jestli přechodem na Linux neporuším záruku a on mi řekl že ne, ale že u Linuxu nebudu mít podporu hardwaru.

Jakou podporu hw, jakého hw, od koho? Od výrobce hw? Nebo od Alzy?

EDIT: Tady dokonce píšou že se mnou spíše nebudou zabývat:
Kód: [Vybrat]
VI. Alza negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jinými, pracovníky Alzy neschválenými součástmi, ani se softwarovými aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla Kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce, ledaže je taková kompatibilita u podobného zboží obvyklá a nebylo-li Alzou u zboží výslovně uvedeno, že je dané zboží kompatibilní pouze s uvedeným seznamem či není kompatibilní s uvedeným seznamem.

VII. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení, nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti (např. bleskem) s výjimkou běžných odchylek.

VIII. Alza negarantuje plnou funkčnost aplikačního software ve verzích, které nejsou vhodné (nejsou vytvořeny) pro objednaný operační systém, ledaže je taková funkčnost u podobného zboží obvyklá a nebylo-li prodávajícím u zboží výslovně uvedeno, že je dané zboží funkční pouze s uvedeným seznamem či není funkční s uvedeným seznamem. Za případné problémy způsobené omezenou funkčností aplikací, které tuto podmínku nesplňují, nepřebírá Alza žádnou zodpovědnost.

Já tam nic o tom, že se Tebou spíše zabývat nebudou, nic nevidím.
PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #20 kdy: 27 Září 2014, 10:18:19 »
Dobrý den,
notebook jsem již s předinstalovaným OS Windows 8 (64bit) dostal. Systém a data byly uloženy na "klasickém" HDD a ten SSD disk Windows používal pouze pro potřeby zrychlení běhu OS a rychlejšího bootování.
Po té sérii modrých smrtí jsem se na Windows úplně vykašlal a přešel na Ubuntu.... windows jsem smazal (oba disky zformátoval) a na PC jsem si nahrál Ubuntu (13.10) jako jediný systém. Jelikož Ubuntu nezabírá tak směšně mnoho místa, tak na SSD šel / a na "klasický" HDD /home, EFI, /swap.
Co se jejich dopovědi na podporu hardwaru týče, tak to řekl v kontextu, že Linux nemá tak velkou podporu hardwaru jako windows a není zaručený že tam všechno bude fungovat (bude mít takovou podporu) jako na windowsu.
Teď zrovna nemám flashku s linuxem, takže stáhnu, spustím a hodím ten výpis "sudo parted -l" sem.

jmp

  • Host
Re:Umírající SSD
« Odpověď #21 kdy: 27 Září 2014, 10:24:50 »
série modrých smrtí ukazuje na problém s HW (ne nezbytně s diskem) či problém s ovladačema (to je však výrazně méně pravděpodobné, pokud byl stroj již takto dodán)

a pokud máte HW problém, tak to žádný SW nevyřeší (ani jiný OS, protože je to zase jenom SW...)

OndrejTom

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re:Umírající SSD
« Odpověď #22 kdy: 27 Září 2014, 12:05:41 »
série modrých smrtí ukazuje na problém s HW (ne nezbytně s diskem) či problém s ovladačema (to je však výrazně méně pravděpodobné, pokud byl stroj již takto dodán)

a pokud máte HW problém, tak to žádný SW nevyřeší (ani jiný OS, protože je to zase jenom SW...)

Proto jsem to taky nesl do Alzy na tu reklamaci.. Ale tam mi řekli že HW je v pořádku a jen SW potřebuje přeinstalovat :)

RRRadek Neužil

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4672
Re:Umírající SSD
« Odpověď #23 kdy: 27 Září 2014, 12:14:52 »
Jasně, samsung je bezchybný :D
http://www.zive.cz/bleskovky/aktualizovano-ssd-samsung-840-evo-maji-chybu-pri-cteni/sc-4-a-175485/default.aspx

Ale chápu že reklamovat něco co trochu funguje je nadlidský výkon, skoro někdy lepší to celé vzít a rychle prodat dokud to jde. Nemluvně o tom že HP možná bude nadávat až mu podstrčíš jiný mSATA disk a počítač už vůbec nenastartuješ dokud ho nevyndáš.
Windows ti na tom notebooku pořádně nefunguje, Linux taky ne... na co že to vlastně máš?
PS: omluvte moji češtinu není to moje silná stránka, snažím se hlavně vystihnou podstatu problému. ;)

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3411
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re:Umírající SSD
« Odpověď #24 kdy: 27 Září 2014, 15:22:09 »
série modrých smrtí ukazuje na problém s HW (ne nezbytně s diskem) či problém s ovladačema (to je však výrazně méně pravděpodobné, pokud byl stroj již takto dodán)

a pokud máte HW problém, tak to žádný SW nevyřeší (ani jiný OS, protože je to zase jenom SW...)

Proto jsem to taky nesl do Alzy na tu reklamaci.. Ale tam mi řekli že HW je v pořádku a jen SW potřebuje přeinstalovat :)

Já bych to reklamoval teď s tím linuxem. Jestli to dobře chápu, tak EFI je bootovací oddíl umístěn na hdd, grub skutečně nemůže najít kořen / na ssd.

Až se příště zasse dostaneš sem, tak se mrkni do toho syslogu a dmesg:
Kód: [Vybrat]
Error mounting /dev/sdb1 at /media/ubuntu/3581d553-60b7-4c75-9e04-7cd082467a21: Command-line `mount -t "ext4" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid" "/dev/sdb1" "/media/ubuntu/3581d553-60b7-4c75-9e04-7cd082467a21"' exited with non-zero exit status 32: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdb1,
       missing codepage or helper program, or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

Tady někdo rozebírá notebook ze stejné řady, bohužel, k výměně čehokoliv je potřeba oddeklovat celej spodní plast. SSD tam nevidím, vzhledem k množství nedůvěru budících flex kabelů bude asi stejně jako hdd někde mimo mb. Tu investici do novýho disku bych si rozmyslel.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-1Ub_4CkAeA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-1Ub_4CkAeA</a>

PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.