Dôvodov prečo to nefunguje môže byť mnoho.
Pravdepodobne štandardný postup pre opravu podobných problémov býva:
1. spustenie programu pod iným užívateľom
2. ak aplikácia pod iným užívateľom ide, je pravdepodobne problém v konfigurácií. konfiguračné súbory sa nachádzajú v domovskom adresári v podadresároch začínajúcich bodkou. Pre zobrazenie skrytých súborov a priečinkov v nautilus je skratka CTRL + H.
3. adresáre v ktorých sa môžu nachádzať konfiguračné súbory pre postihnutú aplikáciu je vhodné najprv zálohovať! (Skopírovať na iné miesto) Nie je na škodu zálohovať všetky skryté súbory.
4. Najťažšia úloha je nájsť konfiguračný súbor poškodzujúci aplikáciu. Ten súbor je treba odstrániť a po odhlásení/prihlásení je vytvorený nový, správny.
5. Ostatné konfiguračné súbory/priečinky ktoré po otestovaní nemali vplyv na chybu, je vhodné skopírovať späť pre vrátenie nastavení.
Začal by som priečinkami .local, .nautilus, .gnome2, .gnome2_private, .gconf,... Ale fakt je, že netuším čo dané priečinky v skutočnosti obsahujú. Je to iba pokus-omyl, nie je čo stratiť keďže je všetko zálohované.