tibor: dostane, protoze ma vice procesoroveho casu (tim padem i normalniho casu) na vykonani sve operace. Je tedy logicke, ze i na veci jako je cteni z disku, site, mechaniky atd. ma vice casu, nicmene vzhledem k rychlostem disku, site a mechanik pro proces stejne vetsi rychlost neziskate, jen se zpracuje nepatrne vetsi objem dat (uvedomte si, ze hovorime o casu, ktery je velmi velmi kratky a operace cteni z disku je oproti tomuto velmi velmi pomala).
Co se tyce glxgears a neprojeveni se - musite si uvedomit, ze zrovna toto je operace, kterou nezpracovava vas procesor, ale procesor graficke karty, kteremu je uplne jedno, ktery proces "ma prednost" - jedina na co tedy tato zmena ma teoreticky vliv je na rychlost predavani informaci o FPS atd., jenze to je vzhledem k rychlosti procesoru na gr. karte sumak. Nejsem si jist, ale pokud byste k vykreslovani pouzival OpenGL, znat by to bylo (a ted mne opravte pokud se pletu), protoze u OpenGL vetsinu vypoctu provadi procesor, karta jen zobrazuje.
Co se tyce te komprimace - to je presne typ procesu, kde to bude hodne znat, ale kde musis operovat s citem, protoze narozdil od jinych aplikaci, kdy aplikace ceka na interakci uzivatele (ukoncuje svuj procesorovy cas drive, nez jej vsechen spotrebuje), tato operace na zadnou udalost neceka a proste si "jede za svym", hodnotou nice -20 mu date vlastne temer vsechen procesorovy cas a protoze aplikace (resp. vlakna aplikace) jej beze zbytku vycerpa, nepohnete ani mysi, neprepnete se do terminalu, proste nic, cim by bylo mozno nice procesu snizit. Zbyva jen pockat, nebo (a to se asi pri komprimaci videa vyplati, protoze vetsinou clovek potrebuje delat i neco jineho) tvrdy restart.