Fórum Ubuntu CZ/SK

Ubuntu pro osobní počítače => Software => Hry a zábava => Téma založeno: Czario 10 Března 2008, 17:55:28

Název: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 10 Března 2008, 17:55:28
Nevíte, jestli se ve stávající verzi objeví v repozitářích nějaký upgrade na tuto verzi? nebo jestli bude nějaký getdeb balíček. Nechci si dělat z pc žumpu kompilací a je tam nějaký problém při configuraci asi s verzí knihovny libsdl http://www.libsdl.org

Už to někdo zkoušíte? Jaká je nová verze? Hlavě by mě zajímali ty animace postav.. ty by mohli být dobré a nebylo by to tak statické... a taky jak moc překuchali ovládání..


http://www.root.cz/zpravicky/vysel-battle-for-wesnoth-1-4/
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Walard 10 Března 2008, 22:03:55
Pro kompilaci wesnothu jsem jsi stáhl balíčky z distribuce a jejich devel balíčky.
Citace
    *  libsdl1.2 ( http://www.libsdl.org ) (SDL >= 1.2.7 strongly recommended)
    * libsdl-image1.2 (with PNG support) (http://www.libsdl.org/projects/SDL_image)
    * libsdl-mixer1.2 (with Vorbis support) (http://www.libsdl.org/projects/SDL_mixer )
    * libsdl-net ( http://www.libsdl.org/projects/SDL_net )
    * libintl (and other libraries found in gettext package) (http://www.gnu.org/software/gettext/gettext.html )
    * (newer than Wesnoth 1.3) python >= 2.4 ( rather optional but highly recommended, http://www.python.org)
    * (newer than Wesnoth 1.3.12) libboost ( currently only libboost-iostreams, http://www.boost.org)
    * (newer than Wesnoth 1.3.12) zlib ( in theory already needed for libsdl-image, http://www.zlib.org )
Navíc jsem si ještě stáhl  boost iostreams >= 1.33.0.
Instaloval jsem pomocí příkazů: ./configure, make, sudo checkinstall.
Animace jednotlivých bojovníků je pěkná. Nová verze wesnothu vypadá dobře. :)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: sirkubador 12 Března 2008, 18:42:41
Už vyšel na getdebu:

http://getdeb.net/app/The+Battle+for+Wesnoth
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Harad 20 Března 2008, 10:14:25
Nainstaloval jsem z balíčků na getdeb verzi 1.4, systém mi hlásí aktualizaci na verzi 1.2.8, tedy verzi 1.4 bere, nejspíš, jako starší. Nevíte, prosím, co s tím?
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 20 Března 2008, 18:17:49
wesnoth 1.4 je v repozitarich pro hardyho (http://packages.ubuntu.com/hardy/wesnoth)  ;)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jiří :Kačer: Voseček 20 Března 2008, 19:16:04
Já jsem z getdeb nainstaloval 1.4 v pohodě, ale není tam těch 7 nových kampaní.
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 21 Března 2008, 11:51:52
Já jsem z getdeb nainstaloval 1.4 v pohodě, ale není tam těch 7 nových kampaní.
ty se prave daji stahnout z hardy repozitaru
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jiří :Kačer: Voseček 21 Března 2008, 11:58:58
A v kterém jsou repozitáři prosím?
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 24 Března 2008, 22:17:21
A v kterém jsou repozitáři prosím?
jak uz jsem psal, http://packages.ubuntu.com/hardy/wesnoth v similar packages jsou pak odkazy na nove kampane
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jiří :Kačer: Voseček 30 Března 2008, 12:04:19
Díky. Mimochodem, dohrál jste někdo kampaň tuším že Vznik Wesnothu, kdy jdete s princem Haldrikem a máte po boku princeznu Jessicu a získáte Ohnivý rubín? Já se zasekl na tom místě, kdy se má obětovat ten rytíř Lichovi - nechat se od něj zabít, aby si od něj Lich vzal podvrženou smlouvu o Ohnivém rubínu.
V tom kole tam je 5 nepřátel a nedá se to ubránit, cítím se jak vojska Aragorna na konci Pána prstenů, kdy stáli před Mordorem obklopeni desítkami tisíc skřetů vstříc smrti a najednou se objevil Gandalf ... jenže tady žádnej Gandalf nepřijel :)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 30 Března 2008, 13:39:11
Jiří: jj hrál jsem jednu z verzí v 1.3 myslim.. tuhle část si pamatuji.. je to tam kruté.. pomatuju, že jsem hodně používal save a nějak sem se přesunul na ten ostrov a pak přímo na hlavního licha. chce to hodně mágů.
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jiří :Kačer: Voseček 30 Března 2008, 14:26:41
Jiří: jj hrál jsem jednu z verzí v 1.3 myslim.. tuhle část si pamatuji.. je to tam kruté.. pomatuju, že jsem hodně používal save a nějak sem se přesunul na ten ostrov a pak přímo na hlavního licha. chce to hodně mágů.
Jo jenže v podmínkách je, že musím pak zabít všechny nepřátelský vůdce až na jednoho, takže potřebuji fakt armádu. Mám pocit, že ta kampaň byla aktualizovaná, protože na tohle se z předchozí verze nepamatuju. A navíc mezi Lichem a mnou je ještě jedna pevnost se skřetem, takže ten mě zbrzdí a zatím se na mě sesypou ostatní.
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 02 Dubna 2008, 17:04:08
Díky. Mimochodem, dohrál jste někdo kampaň tuším že Vznik Wesnothu, kdy jdete s princem Haldrikem a máte po boku princeznu Jessicu a získáte Ohnivý rubín? Já se zasekl na tom místě, kdy se má obětovat ten rytíř Lichovi - nechat se od něj zabít, aby si od něj Lich vzal podvrženou smlouvu o Ohnivém rubínu.
V tom kole tam je 5 nepřátel a nedá se to ubránit, cítím se jak vojska Aragorna na konci Pána prstenů, kdy stáli před Mordorem obklopeni desítkami tisíc skřetů vstříc smrti a najednou se objevil Gandalf ... jenže tady žádnej Gandalf nepřijel :)

to jsem dohral, ale neprislo mi to nijak slozite...proste v misich pred jsem syslil zlatacky a do tehle jsem sel s tak 1-2k, takze prvni dve kola privolam veterany, dalsich 8 verbuji jezdce a pak je jednoduse vyklepu. akorat je dulezite si davat pozor na zranene jednotky a vracet je k healerum nebo do vesnic...
jinak se nemusite branit na mnoha frontach, staci nekolik jednotek poslat dolu, schodit most a zabijet ty co nalezou do reky (mate na ne 80%), vetsinu vojska pak poslat vlevo...navic skreti pouzivaji hlavne slabe jednotky (level 1) a s nemrtvymi si poradi paladinove :)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jiří :Kačer: Voseček 02 Dubna 2008, 19:44:22
Hm, asi jsem lama. Já do téhle mise mám asi 150 zlata, což je málo a nedám je. Hraju to na střední obtížnost. A že jdou bořit mosty jsem nevěděl :) Asi se vrátím o mnoho misí zpět a budu šetřit.
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 06 Dubna 2008, 17:16:24
Hm, asi jsem lama. Já do téhle mise mám asi 150 zlata, což je málo a nedám je. Hraju to na střední obtížnost. A že jdou bořit mosty jsem nevěděl :) Asi se vrátím o mnoho misí zpět a budu šetřit.
mno...tak oni mosty nicit nejdou, ale v teto misi kdyz vase jednotka vstoupi k mostu, tak priplave sepie a ten most znici...a toho se da prave vyuzit  ;)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jari 09 Července 2008, 10:02:43
Zdravím :)
mám verzi 1.4.3 a v tažení Liberty, konkrétně části Hide and Seek se prostě nemůžu dostat dál přes stráže - starosta prostě má o jeden bod pohybu míň :( lapka to projde všechno v pohodě (ze začátku - dál jsem to nezkoušel).
Všude kde by mohl projít mu chybí jeden pohybový bod a přitom, pokud ho spatří stráž, jakože tedy vždycky spatří - nepřiběhne jeden, ale aktivují se všechny jednotky na mapě včetně hrdiny v hradu. Nevíte co s tím? Případně, jestli jsem nějakou cestu nepřehlédl?

Edit: nepřehlédl - stráže se vždy na začátku rozmisťují náhodně a měl jsem zkrátka smolíka několikrát po sobě
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 28 Července 2008, 20:23:39
Nevíte co se děje s wesnoth serverem? Včera nebo kdy jsem se zkoušel připojit na nějakej herní server a nepodařilo se...  přitom někdy v pátek sem tam normálně byl...

To maj rozbité servery nebo přecházej na nějakou jinou verzi nebo jak to je???
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Walard 28 Července 2008, 20:28:57
Zkoušel jsem www.wesnoth.org, taky nefunguje.  :(
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Marvn 29 Července 2008, 12:28:44
asi nejaka udrzba, protoze server odmita reagovat..
jedine co tak funguje je campaigns.wesnoth.org
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 30 Července 2008, 18:32:35
Since the 28th of July 2008 the official Wesnoth web server is out of order. To enjoy multiplayer games online use new adress server : server2.wesnoth.org:15000 or IP adress : 193.7.178.1

lámanýCZpřeklad: Kolem 28.července 2008 se rozbil oficiální web server. Pro možnost hrát online multiplayer použijte novou adresu serveru :  server2.wesnoth.org:15000 nebo IP adresu : 193.7.178.1
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: FrantaB 21 Září 2008, 00:02:09
Nenajde se tu někdo, kdo by se chtěl pustit do vytvoření nebo do pokusu o vytvoření nějaké kampaně :)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Jari 21 Září 2008, 10:59:37
Myslíš námět a příběh, nebo to naskriptovat?
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: FrantaB 21 Září 2008, 14:37:29
Spíše o to nascriptování by šlo ...nebo o průběžné rady ;)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 24 Září 2008, 16:45:41
FrantaB: já si myslím, že to nemůže být nic složitého. Mam dokonce pocit, že tam je přímo i nějaké rozhraní pro vytvoření map atd..
Horší je to s tím, aby to bylo hratelné.. tzn chce to testovat a testovat... :-)

Co se týče námětu, tak bych určitě nezapoměl na Zlou čarodejnici Vistu a spojence mocného skřeta Maca. :-)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: FrantaB 24 Září 2008, 21:42:04
Co se týče námětu, tak bych určitě nezapoměl na Zlou čarodejnici Vistu a spojence mocného skřeta Maca. :-)

...tak to jsi trefil teda na zajimave jmena  ;D ...to si musim někde poznačit  ;)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Czario 25 Září 2008, 09:29:50
Hezké mapy Software wars:
http://images.google.cz/images?gbv=2&hl=cs&q=mapa+software+wars+opensource+ms&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky

Vypadá to pěkně, něco takového by mohlo být mezi mapami.
Hezký nápad by byl použít ony mapy, ale s pseudo jmény, aby to byl weshnoth s elfy a ne nějakej soft.. :-) Pointa by byla, že kdo tyto mapy už viděl, tak se nadtím zasměje a dojde mu to. kdo ne, bude se mu líbit hezká bojová mapka.
Hlavní motiv by mohl být spojenecké zničení jednoho velmi mocného nepřítele. Což oproti ostatním kampaním je docela něco jiného. Většinou má v Weshnoth spojence nepřítel. :-)
Nebylo by špatné aby podle rozhodnutí hráče /velitele všech armád/ se odvíjela celá válka. Rozhodne se neposlat posily nebo nebude mít finance na podpoření spojenců a pak je šance, že jim nepřítel prolomí obranu a bude problém... Případně by mohli překonvertovat spojence na temné tvory atd.. :-) Taková SjuZena/SjúZen, nevim jak se to píše /SuSe/ by měla bez pomoci spojenců velké riziko na překonvertování.. :-)

Ale to je jen takoví nápad, jak kampani dodat trochu zvláštnosti a pro hodně znalých lidí vtipnosti bez nutnosti nějakého razantního zničení smyslu hry... :-)
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: FrantaB 28 Září 2008, 07:12:21
Člověče na tomhle by se dalo fakt stavět  :) ...a myslím, že možná i docela s úspěchem. Opravdu to vypadá zajímavě.
Název: Re: Wesnoth 1.4
Přispěvatel: Bender250 01 Listopadu 2008, 21:56:11
Člověče na tomhle by se dalo fakt stavět  :) ...a myslím, že možná i docela s úspěchem. Opravdu to vypadá zajímavě.
Fakt pěknej nápad. Jen jestli to myslíte vážně :)