Fórum Ubuntu CZ/SK

Ubuntu pro osobní počítače => Obecná podpora => Téma založeno: Martin Kiklhorn 27 Května 2008, 01:18:47

Název: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Martin Kiklhorn 27 Května 2008, 01:18:47
Potřeboval bych aplikaci která vytočí modemem číslo ze seznamu, detekuje hlas, přehraje zprávu která bude končit
- rozumím, přijedu - stiskni 1,
- rozumím, nepřijedu - stiskni 2
- zavolej mi osobně a řekneme si podrobnosti - stiskni 3
aplikace by měla zaznamenat výsledek a v případě že se nedovolala nebo nebylo nic stisknuto (třeba to bral záznamník) toto také zaznamenat a zároveň zařadit číslo na konec seznamu pro další pokus o volání.

Nevíte o něčem? Případně alespoň co bych měl hledat - zkoušel jsem hledat "voice dialer" a nic rozumného z googlu nevypadlo.



Název: Re: Hlasový svolávací systém
Přispěvatel: Petr Merlin Vaněček 27 Května 2008, 08:20:57
Noooo ... hodně teoreticky by toto mohl přes SIP zvládnout asterisk, ale musel by se dopsat nějaký extension na vytáčení, který by po spojení s protistranou přepojil volaného do "plechové huby"
Název: Re: Hlasový svolávací systém
Přispěvatel: ubuntu luky 27 Května 2008, 11:21:27
mrkni na seznam software tady treba ti neco pomuze

http://www.google.cz/search?hl=cs&q=related%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.phonedialerpro.com%2F&btnG=Vyhledat+Googlem&lr= (http://www.google.cz/search?hl=cs&q=related%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.phonedialerpro.com%2F&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=)
Název: Re: Hlasový svolávací systém
Přispěvatel: Martin Kiklhorn 27 Května 2008, 11:58:38
Původně jsem myslel něco co by využilo klasické voice modem(y), bylo by to asi jednodušší.

Nad stavbou asterisku přemýšlím také, s dodavatelem naší historické ústředny už dlouho řeším jak udělat rozhraní mezi ústřednou a asteriskem.
Předpokládám že i v případě použití asterisku by musel existovat "virtuální telefonista" který by dělal uvedené požadované činosti...
Takže asi také možný směr řešení, ale stále nevím na co se mám googla zeptat :(

Nějaký nápad?

EDIT:
mrkni na seznam software tady treba ti neco pomuze
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=related%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.phonedialerpro.com%2F&btnG=Vyhledat+Googlem&lr= (http://www.google.cz/search?hl=cs&q=related%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.phonedialerpro.com%2F&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=)
mrknu, díky
Název: Re: Hlasový svolávací systém
Přispěvatel: Petr Merlin Vaněček 27 Května 2008, 17:42:32
Rozhranní mezi ústřednou a asteriskem bych nedělal vůbec - asterisk je plnohodnotná ústředna s mnoha jednoduše konfigurovatelými funkcemi, bude ale potřeba investovat do VoIP telefonů, které se budou k asterisku registrovat. Co se týče toho virtuálního telefonisty, tak jsem Vám nastínil řešení :) Udělat script, který vytočí nějaké číslo přes SIP účet je jednoduché a ještě jednodušší je po spojení nechat hovor přesměrovat na tuto extension.
Název: [vyřešeno] Hlasový svolávací systém
Přispěvatel: Martin Kiklhorn 29 Května 2008, 18:50:30
Děkuji všem za rady, nejvíce se mým požadavkům přibližuje řešení asterisk + teleyapper http://bestof.nerdvittles.com/applications/teleyapper4/

Rozhranní mezi ústřednou a asteriskem bych nedělal vůbec
Omlouvám se, asi jsem se špatně vyjádřil. Pro tento konkrétní účel samozřejmě je řešením použití karty s 4xFXO rozhraním bez jiného propojení s ústřednou. (s použitím klasických voice modemů jsem se už rozloučil)
---
Pro postupné nasazení VoIP telefonie a její začlenění do stávající infrastruktury bude potřeba aby část rozsahu čísel obsluhovala stávající ústředna a část Asterisk.
Pokud by ústředna s Asteriskem propojit digitálním rohraním nešla tak bych jako náhradní řešení pořídil kartu Digium TDM2406E s tím že z dostupných 24 FXO portů bych 4 ponechal prioritně jako odchozí pro svolávací systém, 16 bych nasměroval 1:1 na IP telefony a zbývající 4 bych použil pro odchozí volání do stávající sítě pro IP telefony které by nebyly mapované 1:1 na stávající analogové pobočky. (doufám že toto Asterisk umožňuje)
Název: Re: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Petr Merlin Vaněček 29 Května 2008, 20:28:04
Umožňuje a umožňuje mnohem a mnohem více. Jak se do toho zahloubáte, zjistíte, jak neuvěřitelně silný kus SW to je.
Vřele doporučuji než začnete cokoliv dělat prokousat se tímto: http://downloads.oreilly.com/books/9780596510480.pdf - vím, že 600 stran je trochu hodně, ale zjistíte, jak moc vám to dá.
Název: Re: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Martin Kiklhorn 30 Května 2008, 21:51:47
Vřele doporučuji než začnete cokoliv dělat prokousat se tímto: http://downloads.oreilly.com/books/9780596510480.pdf
Opět ++ děkuji, už vím co budu dělat nejen v sobotu :)
Název: Re: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Petr Merlin Vaněček 30 Května 2008, 22:03:47
:D Přeji příjemnou zábavu :)
Název: Re: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Martin Kiklhorn 04 Července 2008, 06:02:13
Super literatura, prokousávám se  ;)
Instalace Asterisku na Ubuntu byla celkem snadná, když mu něco chybí ať už pro kompilaci nebo konfikuguraci tak je ohledně závislostí celkem příjemně upovídaný.
Ještě cca měsíc nebudu mít HW (Digium 2400 + fxo moduly a HW echo canceller, IP videotelefon Grandstream GXV-3000) tak zatím zkouším alespoň IAX a SIP a softwarové telefony.
Narazil jsem na problém s kodeky - některé kombinace telefon-kodek moc dobře nefungují - naprostá nesrozumitelnost.

Někde v první stovce stránek je jednoduchý dialplan včetně nastavení odpovídače ( echo() ) kde chybí řádek
Kód: [Vybrat]
exten => 500,n,Answer()před
Kód: [Vybrat]
exten => 500,n,Echo()Pokud tam není, tak Asterisk hovor nepřijme a já můžu pátrat proč mi to nefunguje. A Google na spojení echo a Asterisk odpovídá na věci spojené s potlačením echa na lince  ::)

Samozřejmě že po prostudování druhé stovky stránek je chyba jasná.  ;D

Při hledání něčeho úplně jiného jsem narazil na errata stránku http://oreilly.com/catalog/9780596510480/errata/9780596510480.unconfirmed

Pokud se někdo další učíte Asterisk podle této knihy tak se tento odkaz jistě bude hodit.
Název: Re: Hlasový svolávací systém [vyřešeno]
Přispěvatel: Petr Merlin Vaněček 04 Července 2008, 07:58:10
Jen se zeptám k čemu FXO moduly? Proč na vnější linky nevyužijete SIP? :)