Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Software => Hry a zábava => Téma založeno: Kaktus 21 Června 2008, 12:19:31
-
Narazil jsem na problémek se spouštěním hry Call of Duty 2 (singleplayer). Normálně se to nainstalilo přes acetoneiso, udělalo si to spouštěč ve wine/programs, nainstalil jsem i directX, ale jakmile to spustím, hodí si to rozlišení 640x480 a pak to spadne(je vidět ta nabíhací obrazovka), rozlišení 640x480 ovšem nechá (ale jde to pak přehodit zpět v "System". Nevíte co by s tím mohlo být?
-
Pošli výpis z terminálu.
-
qUAKER
Já jsem prosím linuxový začátečník - jakým příkazem vyvolám výpis?
-
spustite program z terminalu ( napr. "wine /home/kaktus/.wine/drive_c/proste/cela/cesta.exe") a zkopirujete co to vypise
jinak instalace DirectX ve winu se afaik silne nedoporucuje (wine ma nejakou svoji vlastni implementaci a originalni directX dela problemy)
-
aaauser@desktop-a:~$ wine /home/aaauser/.wine/drive_c/Program Files/Call of Duty 2
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
wine: cannot find '/home/aaauser/.wine/drive_c/Program'
Zajímavé je, že ten directX co jsem určitě instaloval v tom wine vůbec není vidět (tzn. nevím jak to odinstalit).
Tož, co s tím?
doplněk - jelikož to vypadalo že je špatnš cesta v tom spouštěči, spustil jsem to normálně přímo z toho exe souboru a napsalo to zase tohle
CoD2 1.0 build win-x86 Oct 6 2005
----- FS_Startup -----
Current language: english
Current search path:
Z:\home\aaauser/main
Z:\home\aaauser/raw
Z:\home\aaauser/raw_shared
Z:\home\aaauser/devraw
Z:\home\aaauser/devraw_shared
File Handles:
----------------------
0 files in iwd files
ERROR: No languages available because no localized assets were found
Error during initialization:
Couldn't load default.cfg. Make sure Call of Duty is run from the correct folder.
-
tak to vím.. příkaz má být
cd "/home/aaauser/.wine/drive_c/Program Files/Call of Duty 2" && wine "soubor.exe"
-
qUAKER:
tak takhle to vypadá o poznání "lépe" ;D
aaauser@desktop-a:~/.wine/drive_c/Program Files/Call of Duty 2$ wine CoD2SP_s.exe
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x7f21f420,0x00000000), stub!
fixme:d3d:test_pbo_functionality >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading the PBO test texture
@ directx.c / 3413
fixme:d3d:IWineD3DImpl_CheckDeviceMultiSampleType Quality levels unsupported at present
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_CreateQuery (0x7f02b5b8) Event query: Unimplemented, but pretending to be supported
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
wine: Unhandled page fault on execute access to 0x7c0a2760 at address 0x7c0a2760 (thread 0009), starting debugger...
preloader: Warning: failed to reserve range 00000000-60000000
err:dosmem:setup_dos_mem Cannot use first megabyte for DOS address space, please report
Unhandled exception: page fault on execute access to 0x7c0a2760 in 32-bit code (0x7c0a2760).
Register dump:
CS:0023 SS:002b DS:002b ES:002b FS:0063 GS:006b
EIP:7c0a2760 ESP:7f21f344 EBP:7f21f390 EFLAGS:00010202( - 00 - -RI1)
EAX:7f21f374 EBX:7e9bbc78 ECX:7f02b5b8 EDX:7e9bc8c0
ESI:00000000 EDI:7e9a9cd7
Stack dump:
0x7f21f344: 7e94df79 00008775 7f21f374 00000000
0x7f21f354: 00000002 00000002 00000001 00000001
0x7f21f364: 7e94e4d5 000001e6 7f02e238 7e9a9cd7
0x7f21f374: 00000000 00000000 00000000 00000000
0x7f21f384: 7e9bbc78 00000006 00000043 7f21f400
0x7f21f394: 7e8f146c 000000d8 7f02e238 7f03dcf8
Backtrace:
=>1 0x7c0a2760 (0x7f21f390)
2 0x7e8f146c ActivateContext+0x57c() in wined3d (0x7f21f400)
3 0x7e9260b5 drawPrimitive+0x175() in wined3d (0x7f21f710)
4 0x7e8fe17d in wined3d (+0x2e17d) (0x7f21f780)
5 0x7e9d6c5e in d3d9 (+0x6c5e) (0x7f21f7b0)
6 0x1003867c in gfx_d3d_x86_s (+0x3867c) (0x6afd5280)
7 0x00010000 (0x6afd52a4)
0x7c0a2760: movl 0x7e301960,%eax
Modules:
Module Address Debug info Name (82 modules)
PE 400000- 1cc1a46 Deferred cod2sp_s
PE 10000000-105e0000 Export gfx_d3d_x86_s
PE 21100000-21164000 Deferred mss32
ELF 7b800000-7b92c000 Deferred kernel32<elf>
\-PE 7b820000-7b92c000 \ kernel32
ELF 7bc00000-7bca5000 Deferred ntdll<elf>
\-PE 7bc10000-7bca5000 \ ntdll
ELF 7bf00000-7bf03000 Deferred <wine-loader>
ELF 7bfaa000-7c000000 Deferred ddraw<elf>
\-PE 7bfb0000-7c000000 \ ddraw
ELF 7d26d000-7d276000 Deferred librt.so.1
ELF 7d276000-7e282000 Deferred fglrx_dri.so
ELF 7e282000-7e28d000 Deferred libgcc_s.so.1
ELF 7e28d000-7e307000 Export libgl.so.1
ELF 7e307000-7e326000 Deferred imm32<elf>
\-PE 7e310000-7e326000 \ imm32
ELF 7e326000-7e33a000 Deferred midimap<elf>
\-PE 7e330000-7e33a000 \ midimap
ELF 7e33a000-7e360000 Deferred msacm32<elf>
\-PE 7e340000-7e360000 \ msacm32
ELF 7e360000-7e377000 Deferred msacm32<elf>
\-PE 7e370000-7e377000 \ msacm32
ELF 7e377000-7e43a000 Deferred libasound.so.2
ELF 7e44c000-7e482000 Deferred winealsa<elf>
\-PE 7e460000-7e482000 \ winealsa
ELF 7e4a6000-7e506000 Deferred rpcrt4<elf>
\-PE 7e4b0000-7e506000 \ rpcrt4
ELF 7e506000-7e5aa000 Deferred ole32<elf>
\-PE 7e510000-7e5aa000 \ ole32
ELF 7e5cf000-7e601000 Deferred uxtheme<elf>
\-PE 7e5e0000-7e601000 \ uxtheme
ELF 7e601000-7e606000 Deferred libxfixes.so.3
ELF 7e606000-7e60f000 Deferred libxcursor.so.1
ELF 7e60f000-7e615000 Deferred libxrandr.so.2
ELF 7e615000-7e61d000 Deferred libxrender.so.1
ELF 7e61d000-7e620000 Deferred libxinerama.so.1
ELF 7e620000-7e625000 Deferred libxdmcp.so.6
ELF 7e625000-7e63d000 Deferred libxcb.so.1
ELF 7e63d000-7e640000 Deferred libxau.so.6
ELF 7e640000-7e727000 Deferred libx11.so.6
ELF 7e727000-7e735000 Deferred libxext.so.6
ELF 7e735000-7e73a000 Deferred libxxf86vm.so.1
ELF 7e74c000-7e7dd000 Deferred winex11<elf>
\-PE 7e760000-7e7dd000 \ winex11
ELF 7e7ef000-7e810000 Deferred libexpat.so.1
ELF 7e810000-7e83a000 Deferred libfontconfig.so.1
ELF 7e83a000-7e84f000 Deferred libz.so.1
ELF 7e84f000-7e8bf000 Deferred libfreetype.so.6
ELF 7e8bf000-7e9c0000 Export wined3d<elf>
\-PE 7e8d0000-7e9c0000 \ wined3d
ELF 7e9c0000-7e9f0000 Export d3d9<elf>
\-PE 7e9d0000-7e9f0000 \ d3d9
ELF 7e9f0000-7ea03000 Deferred libresolv.so.2
ELF 7ea03000-7ea05000 Deferred libxcb-xlib.so.0
ELF 7ea15000-7ea33000 Deferred iphlpapi<elf>
\-PE 7ea20000-7ea33000 \ iphlpapi
ELF 7ea33000-7ea5f000 Deferred ws2_32<elf>
\-PE 7ea40000-7ea5f000 \ ws2_32
ELF 7ea5f000-7eaed000 Deferred winmm<elf>
\-PE 7ea70000-7eaed000 \ winmm
ELF 7eaed000-7ebac000 Deferred comctl32<elf>
\-PE 7eb00000-7ebac000 \ comctl32
ELF 7ebac000-7ecf2000 Deferred user32<elf>
\-PE 7ebd0000-7ecf2000 \ user32
ELF 7ecf2000-7ed4b000 Deferred shlwapi<elf>
\-PE 7ed00000-7ed4b000 \ shlwapi
ELF 7ed4b000-7ee55000 Deferred shell32<elf>
\-PE 7ed60000-7ee55000 \ shell32
ELF 7ee55000-7eef0000 Deferred gdi32<elf>
\-PE 7ee70000-7eef0000 \ gdi32
ELF 7eef0000-7ef41000 Deferred advapi32<elf>
\-PE 7ef00000-7ef41000 \ advapi32
ELF 7ef9c000-7efa7000 Deferred libnss_files.so.2
ELF 7efa7000-7efb1000 Deferred libnss_nis.so.2
ELF 7efb1000-7efc9000 Deferred libnsl.so.1
ELF 7efc9000-7efee000 Deferred libm.so.6
ELF 7eff7000-7f000000 Deferred libnss_compat.so.2
ELF f7c65000-f7c69000 Deferred libdl.so.2
ELF f7c69000-f7db8000 Deferred libc.so.6
ELF f7db9000-f7dd1000 Deferred libpthread.so.0
ELF f7de3000-f7ef8000 Deferred libwine.so.1
ELF f7efa000-f7f19000 Deferred ld-linux.so.2
Threads:
process tid prio (all id:s are in hex)
00000008 (D) C:\Program Files\Call of Duty 2\CoD2SP_s.exe
00000009 0 <==
0000000c
00000017 0
00000016 0
00000011 0
00000010 0
0000000e 0
0000000d 0
00000012
00000015 0
00000014 0
00000013 0
00000018
0000001a 0
00000019 0
Backtrace:
=>1 0x7c0a2760 (0x7f21f390)
2 0x7e8f146c ActivateContext+0x57c() in wined3d (0x7f21f400)
3 0x7e9260b5 drawPrimitive+0x175() in wined3d (0x7f21f710)
4 0x7e8fe17d in wined3d (+0x2e17d) (0x7f21f780)
5 0x7e9d6c5e in d3d9 (+0x6c5e) (0x7f21f7b0)
6 0x1003867c in gfx_d3d_x86_s (+0x3867c) (0x6afd5280)
7 0x00010000 (0x6afd52a4)
aaauser@desktop-a:~/.wine/drive_c/Program Files/Call of Duty 2$
-
tohle je běžný wine výpis.. ;)
-
tj, ale podle wine appdb je cod 2 platinum... ja bych to tipnul na to directX (to by odpovidalo tomu d3d9) , ale wine je vskutku nevyzpytatelny...
-
Teda jestli je tohle běžný výpis, tak jsem z toho jelen (samé deferred, cannot, ivalid...). Jestli ono to nebude tím, že používám ubuntu 64? Ale kdo ví. Přes týden zkusím přeinstalovat PC novou čistou instalací ubuntu a pak to zkusím znova - mám ještě nějaké problémy s mou ATI X1950 pro (respektive s její instalací v ubuntu) tak je možné, že z těch hromad různých příkazů co jsem na tom zkoušel, už můj PC ani neví co se po něm vlastně chce ;D Jinak ale doufám že hry typu COD pod ubuntu fungují. Jak jsem cvičně zkoušel nainstalit ještě COD1, tak tam mi nešlo namountovat CD2 ani s tím přípravkem *.run jaxe doporučuje. Budu řešit příští víkend.
-
na stolnim pc jsem mel taky X1950pro a nepovedlo se mi nikdy cod2 rozchodit... potom jsem si koupil nvidiu.,. instalace ubuntu, wine, cod2 a pak uz jsem jen hral... zadny nastavovani nic..... podle me je problem v ATI... ze ovladace nejsou dost dobre....
update: jinak zkus se mrknout na foru, nekde se tu resilo jak rozjet poradne atiny....
-
Tak jsem si zase našel trochu času a hraju si s Ubuntu, tentokrát verzí 8.10. Trochu jsem se i zaangažoval do principů instalace a deinstalace, ovšem u hry Call of Duty 2 je stále vše marné - prostě nejde. Mám u ATI X1950 nainstalovaný nejnovější nesvobodný ovladač z repozitářů a při surfování, přehrávání videa a podobných aplikacích vše funguje. Jenomže jakmile spustím cod2 SP či MP ať z wine, nebo přes spouštěč, nespustí se to - skončím s tímto obrázkem (http://img525.imageshack.us/img525/3616/ubuntu.jpg) - rozhodí to celý počítač a pomůže pouze restart. Takto to skončí i když to spouštím z řádky. Nevím proto, jakou to hlásí chybu. Setkal jste se s tím někdo? Jak jste to odstranili?
-
Mrkni sem http://forum.ubuntu.cz/index.php/topic,32814.0.html
-
Já jsem s tím už trochu pohnul (dodal jsem tam do user.reg ve wine nějaké hlášky) - už se to dokonce spustí, ale jakmile jsem v tom úvodním levelu za Rusy a vyskočí dotaz na přehození tlačítek myši tak to buď zamrzne, nebo rovnou spadne, když to spustím z konzole, vygeneruje to strašně dlouhý výpis, takže ho sem nedávám. Jinak mám GK ATI X1950 a AMD64 Athlon + 8.10 + ine 1.0.1. Asi to bude tím ovladačem ke GK, přesto ale myslím, že si na podobnou chybu (vypadávání ze hry) už někdo někde stěžoval, tak to hledám... Jakmile najdu upřesním přesně postup (pokud to vyřešit vůbec půjde).
PS: ten Tvůj návod je fakt trochu zmatený - není z toho zjevné, co je příkaz a co nějaký výpis. Začátečníci s tím budou asi mít problém. Aspoň očíslovat po krocích by to chtělo a příkazy dát tučně. Ovšem určitě díky za návod.