Fórum Ubuntu CZ/SK

Ubuntu pro osobní počítače => Hardware => Téma založeno: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:02:25

Název: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:02:25
Hneď na začiatok poviem že grafika je integrovaná na základnej doske.

Niečo o mojej základnej doske:

This mainboard has a Socket-478 processor socket for intel pentium 4 processors. FSB=533 MHz

This mainboard integrates the SiS650GX Northbridge along with SiS962L Southbridgechipsets that supports built-in AC97 Codec, 2 DDR modules up to 2 GB RAM and provides Ultr DMA 33/66/100/113 function. 

This mainboard integrates a 256-bit 3D/2D Graphics Engine, Video Akcelerator  and Advancwed Hardware akceleration MPEGI/MPEGII Video Decoder for the Intel Pentium 4 series based PC systems.


This mainboard is Micro ATX size and has power connectors for an ATX power supply and measures 244*190 mm,

Onboard VGA:

supports AGP V2.0 Compliant
supports AGP 4x/2x interface and Fast write Transaction
supports high performance and hight quality 3D akcelerator - A buiklt-in 256-bit 3D engine, up to  143 MHz 3D engine clock speed
supports high performance 128-bit 2D accelerator - Ultra  AGPII(tm) 2GB/s data read for all 2d Engine  functions

a na obale od manuálu mámm:

P4 mainboard: M935D series user´s manual
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 31 Července 2008, 16:31:19
a integrovana VGA je via?
BTW to si prepisoval rucne?
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:33:13
jj, prepisoval som časti z návodu ručne (skener mi nejde)

skusim pozrieť či je to Via


Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 31 Července 2008, 16:35:35
skus sem hodit vypis z
glxinfo
glxgears pozri kolko FPS
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:37:23
ten výpis:

mikyforgget@mikyforgget-desktop:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe,
    GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample,
    GLX_SGIX_fbconfig, GLX_EXT_texture_from_pixmap
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (2.1 Mesa 7.0.3-rc2)
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite,
    GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
    GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
    GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_program,
    GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements,
    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
    GL_EXT_shared_texture_palette, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object,
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels,
    GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_texture_env_combine3,
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATIX_texture_env_combine3,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_NV_blend_square,
    GL_NV_fragment_program, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_point_sprite,
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_vertex_program,
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table,
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture,
    GL_SGIX_shadow, GL_SGIX_shadow_ambient, GL_SUN_multi_draw_arrays

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x22 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x23 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None
0x4f 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 Ncon
mikyforgget@mikyforgget-desktop:~$

Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:38:25
a FPS:

mikyforgget@mikyforgget-desktop:~$ glxgears
1138 frames in 5.0 seconds = 226.225 FPS
1220 frames in 5.0 seconds = 243.420 FPS
1320 frames in 5.0 seconds = 263.738 FPS
1560 frames in 5.0 seconds = 309.035 FPS
1560 frames in 5.0 seconds = 311.271 FPS

Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 31 Července 2008, 16:43:01
direct rendering: No

spravne si tvrdil ze nemas rozchodenu 3d akceleraciu

zisti este tu VGA lebo ju akosi nvm najst na google

ake *buntu pouzivas ?
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:48:05
Mám Ubuntu HH
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 31 Července 2008, 16:48:45
64bit alebo 32?
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 16:51:37
64bit alebo 32?

-------------------------

už podľa výkonu mojej úbohej grafiky sa dá tušiť že moje PC 64bitové nebude :D


mám 32bitovú
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 18:54:05
A ešte niečo z výpisu hardweru čo sme kupovali:

Základná doska: MB ECS M935DLU  -   1 kus   -   MB ECS M935DLU - 478, VGA, Sound, LAN
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 31 Července 2008, 21:32:28
pls pozri vo win co mas za vga- graficky adpater, som nasiel ze tam je x1250 integrovana len potrebuje overit
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 21:39:58
Kde vo Win to nájdem?
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 22:07:45
Centrum pomoci mi nejde, ani zobrazenie Informácie o systéme a neviem prečo... tak som stiahol Everest a tam o grafickej bolo:


Grafická karta   SiS 650_651_M650_740  (32 MB)
3D-akcelerátor   SiS 315 Integrated
Názov základnej dosky   PCChips M935D

Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 31 Července 2008, 23:19:19
lspci:

01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Kazekage 01 Srpna 2008, 08:11:15
oki takze SiS

ako vyzera tvoj xorg.conf? etc/X11/xorg.conf (nejako tak ale X11 adresar je to urcite) nemam tu linux teraz

a takto nejako by mala vyzerat sekcia Device

Section "Device"
        Identifier      "Generic Video Card"
        Driver          "sis"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        VideoRam        128000
        Option          "UseFBDev"              "true"
EndSection


skus pozret http://www.winischhofer.eu/linuxsispart1.shtml
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 01 Srpna 2008, 09:55:45

Section "InputDevice"
   Identifier   "Generic Keyboard"
   Driver      "kbd"
   Option      "XkbRules"   "xorg"
   Option      "XkbModel"   "pc105"
   Option      "XkbLayout"   "sk"
EndSection

Section "InputDevice"
   Identifier   "Configured Mouse"
   Driver      "mouse"
   Option      "CorePointer"
EndSection

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
   Identifier   "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
EndSection

Section "ServerLayout"
   Identifier   "Default Layout"
   Screen      "Default Screen"
EndSection
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 04 Srpna 2008, 20:18:01
Nikto nič?   :(
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: nezik 05 Srpna 2008, 00:50:58
Nechtěl bych tě zklamat, ale obecně grafiky SiS mají mizernou podporu 3D v linuxu. Zkus hodit do googlu třeba SiS "XXX" linux 3D driver, kde místo "XXX" zadej model Tvojí karty. Já třeba jsem pro svojí grafiku 3D ovladače nesehnal a nebyl jsem jediný. Řešili jsme to tu na fóru poměrně dlouho.
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: nezik 05 Srpna 2008, 00:53:50
asi Tě fakt nepotěším. Našel jsem tohle: http://lists.debian.org/debian-laptop/2004/04/msg00410.html
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: Miky Forgget 05 Srpna 2008, 16:21:54
O dôvod viac vyhodiť tú moju hnusnú matičnú dosku
Název: Re: Ako rozchodím 3D akceleráciu na tejto grafickej karte? Pod Windowsom mi ide.
Přispěvatel: nezik 05 Srpna 2008, 17:32:23
no jestli je v ntb, tak abys ho vyhodil celej, páč výměna Tě přijde na podobný peníze jako novej ntb