Fórum Ubuntu CZ/SK

Ostatní => Archiv => Téma založeno: Radim Drapela 04 Září 2006, 14:01:49

Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 04 Září 2006, 14:01:49
Nefunguje mi zvuk v Quake 3 Arene. Spoustim ji primo pres port pro Linux, stazenej z ID softu.
Zvuk v Kubuntu normalne funguje (jak systemovy zvuk, tak i audio / video soubory). I u jinych her (napriklad Chromium) mi zvuk jde. Jen v te Quake 3 Arene ne. Po spusteni z konzole a nasledujicim ukonceni hry, to v konzoli vypise:

------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
------------------------------------
Sound memory manager started
Loading vm file vm/ui.qvm.
VM file ui compiled to 594408 bytes of code
ui loaded in 1963008 bytes on the hunk
35 arenas parsed
32 bots parsed
--- Common Initialization Complete ---
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: MarrLiss 04 Září 2006, 14:59:57
Mam pocit, ze od uvolneni zdrojovych kodu, existuje patchovana verze enginu, ktera netrpi problemama se zvukem (teda na FC4 mi chodila naprosto bez problemu). Zkus se zeptat jestli neni i balicek pro ubutnu (musel by jsi potom nakopirovat datovej soubor z CD).
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 04 Září 2006, 15:12:55
Co je FC4?
Vcera jsem hledal dost dlouho vsechno mozny okolo Quake 3A na linux, ale zadnou jinou verzi jsem nenasel. Za kazde info bych byl vdecny.
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Robert 04 Září 2006, 15:46:00
hraj  ioquake - verzi q3a od icculuse, pokud se obejdeš bez punkbustera je po všech stránkách lepší.

http://www.icculus.org/quake3/
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 04 Září 2006, 18:23:43
No jo, jenze ja bych to chtel opravdu vyresit, protoze to budou delat vsechny hry od ID softu a ja mam doma jeste Quake 4 a Doom 3 + datadisk a rad bych to rozjel, kdyz uz to je podporovany. :(
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 04 Září 2006, 18:35:29
A abych to upresnil, mam notebook a zvukovku (lspci):

0000:00:1e.2 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) AC'97 Audio Controller (rev 04)
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: MarrLiss 04 Září 2006, 20:21:52
Mas pravo na podporu od vyrobce (pocitam s tim, ze je mas legalne), ten by ti mel byt schopen pomoc.
Doom3 i quake4 (oboje demo) jsem se zvukem rozbehal bez zasahu, takze by to melo jit.
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Robert 04 Září 2006, 22:09:42
jak doom3 tak quake4 fungujou hladce, q3a je přeci jen poněkud historická věc, takže je lepší použít  ten port od icculuse.
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 04 Září 2006, 22:46:51
Originaly opravdu mam, ale uz vidim jak si ja se svoji zakladni znalosti anglictiny dopisuji s vyrobcem v anglictine a neco vysvetluji, nehlede na to, jak by to dlouho fungovalo.

Tuto radu jsem opravdu nechtel. To jsem ten dotaz nemusel ani psat...
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Robert 05 Září 2006, 08:42:59
no ale už víte co jste potřeboval ne?
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 05 Září 2006, 10:03:30
No jak se to vezme. Pravda je, ze to s ioQuake funguje a jde zvuk. Zvuk je sice nepatrne opozdeny, ale to si myslim neni u tehle hry az takova zavada.
 
Jenom doufam ze nebudu mit stejny problem s Doom3 a Quake 4. Psali ze jste ne, budu vam verit ...
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Robert 05 Září 2006, 10:45:58
věř.  hraju d2, d3, q3a q4 pořád dokola .-) . a latence v ioquake se dá taky poštelovat.  určuje jí nějakej parametr, kterej řiká jak velkej je buffer na zvukový kartě z hlavy nevim kde někde v .asoundrc nejspíš. nebo vypnout esd/artsd taky pomáhá.
Název: Zvuk v Quake 3 Arene
Přispěvatel: Radim Drapela 05 Září 2006, 12:16:37
Dobre, dekuji mnohokrat za rady.