Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Software => Příkazový řádek a programování pro GNU/Linux => Téma založeno: romciiik 31 Října 2010, 19:59:56
-
Zdravím.
Už dávnejšie som postrehol existenciu hry Dark Oberon (http://dark-oberon.sourceforge.net/).
Je to multiplatformná stratégia s vlastným enginom. Vtedy dávno som ju z nejakého dôvodu neskúšal, nepamätám sa presne prečo. Pred nedávnom som blúdil po nete a znovuobjavil tento, už asi mŕtvy, projekt.
Hra je síce funkčná, ale nie je udržiavaná, verzia pre Ubuntu je dosť archaická a je dosť vecí na vylepšenie.
Testovali sme ju na internáte po sieti. Dalo sa pri nej zabaviť, ale na dennodenné hranie nie je.
Napadlo mi vytvoriť nejakú podobnú hru. Bola by to dobrá škola. Mojou najväčšou inšpiráciou je klasika AoE II :) Je mi jasné, že je to obrovský kus kódu atď. V súčasnosti je to iba sen, ale raz,.. možno..
Robím si prehľad. V prípade, že by Ste sa púštali do nejakého podobného projektu, ako by Ste postupovali?
Aký programovací jazyk zvoliť? Som vysokoškolák - informatik - rád sa naučím nový. Aké knižnice, vývojové prostredie atď. by bolo najvhodnejšie?
Premýšľal som nad pythonom pre jeho multiplatformnosť a (vraj) rýchlosť programovania. Nevýhodou je jeho rýchlosť, resp. pomalosť. Možno by sa to dalo riešiť tak, že náročné časti aplikácie by boli napísané v inom prog. jazyku.
Ďalej padlo do úvahy C++. To by bolo podla mňa najvhodnejšie, ale zišli by sa mi nejaké rady a postrehy ako tvoriť multiplatformový kód.
Javu ee - pomaléé.
Ďalšia požiadavka na program by bola nenáročnosť na RAM a CPU. Fascinuje ma ako dokázalo AoE II bežať na mojom prvom PC - Pentium II 233, 64 RAM :)
Ak máte čím prispieť do diskusie, budem rád.
-
K AOE , Existuje aktivní projekt podobného rázu viz http://wildfiregames.com/0ad (http://wildfiregames.com/0ad)
celkem dost za poslední dobu vyvýjený ( a v čem je napísané je na jejich strankách),
8)
-
tento projekt poznám, ale nespĺňa podmienku nenáročnosti HW. Pravda je, že je to pekné;)
-
jedna zakladni rada - jestli chces neco zacit vyvijet tak zacni s necim malym...
jinak ve hrach je C++ standard , ale python se uchytava zvlast v herni logice (ale na http://wiki.python.org/moin/PythonGames jsem se dozvedel, ze je v pygame napsan metin2, takze to jde pouzit ocividne i na hodne vleke veci...)
na hardwarove naroky bych se u rts vykslal, nez bys nejakou slusnou rts napsal, tak by ti to stejne zbralo nekolik let a v te dobe bude hardware zas o kus dal...
-
Škoda, že sem si tohoto vlákna všiml až teď. Zásadně doporučuju C++ ! Nevěřte nikdo zlým jazykům. Říkají, že prý C++ je bastl, ale to je kec.
-
tak teda C++.
hor sa do učenia.. pravdaže začnem niečím malým. ale snáď časom..
-
Na C++ mi nesahej ! Je to nejlepší volba.