Fórum Ubuntu CZ/SK
Ostatní => Otevřená diskuze kolem Linuxu a OSS => Téma založeno: Jakub Lucký 07 Prosince 2006, 17:49:38
-
Jsem začátečník na tomto fóru i v Linuxu, ale po několika týdnech každodenního čtení tohoto fóra mě napadla věc, kterou jsem už dávno předtím viděl na fóru Czilly. Jde o administrátorské přejmenovávání nevhodně nazvaných témat. Ano, je to spousta práce pro administrátory, moderátory či jak se těmto zainteresovaným říká, ale i přes vyhledávání si myslím že to dost usnadní život. On takový název "Problém" nebo "POMOZTE MI!!!" je poměrně na nic. Na Czille to dělají tak, že téma přejmenují a do závorky na konec dají "(bylo: Problém)"
K tomuto tématu by se asi měli vyjádřit především ti, kteří budou přejmenovávat.
-
jj,souhlasím. Taky přidám trochu do mlýna: Na konec tématu by mohl zkladatel vlákna nebo admin sepsat celý postup jak danou věc vyřešil. Témata jsou kolikrát podobná a na několika stranách. Hledající tak nemá přehled a zkládá další vlákno, kde jsou pak odkazy kde se to již řešilo.
Nebo by se mohla založit nová stránka s vyřešenými problémy.
-
Nebo by se mohla založit nová stránka s vyřešenými problémy.
A co naše wikipedie? Je tam většina návodů a častých dotazů.
-
Nebo by se mohla založit nová stránka s vyřešenými problémy.
A co naše wikipedie? Je tam většina návodů a častých dotazů.
Oj, na to sem jaksi zapomněl, sorry.
-
Nebo by se mohla založit nová stránka s vyřešenými problémy.
A co naše wikipedie? Je tam většina návodů a častých dotazů.
Oj, na to sem jaksi zapomněl, sorry.
Mě už taky napadlo, že by nebylo špatné založit tady další téma "FAQ", kam by se dávaly postupy jak řešit nejčastější problémy. Ale bylo by s tí dost problémů, největší asi sehnat lidi, kteří by to dělali a kteří by kontrolovali, aby to mělo náležitou úroveň a formu, ale to bysme zase zabředli do diskuse o nedostatku adminů a moderátorů...
-
jj, dobrých lidí je stále málo.
....že by nebylo špatné založit tady další téma "FAQ", kam by se dávaly postupy jak řešit nejčastější problémy...
No to jsem měl na mysli, stálo by to za úvahu. Nezaplácávalo by se fórum zdvojenými/podobnými otázkami.
-
jj, dobrých lidí je stále málo.
....že by nebylo špatné založit tady další téma "FAQ", kam by se dávaly postupy jak řešit nejčastější problémy...
No to jsem měl na mysli, stálo by to za úvahu. Nezaplácávalo by se fórum zdvojenými/podobnými otázkami.
Řekl bych, že zdvojené otázky budou stále, ale snad jich bude míň...
Rozhodně to stojí za úvahu, nadhodím tuhle možnost někomu z administrátorů, třeba to vyjde.
-
Taky jsem nad tim uvazoval. Ona je to asi spise psychologicka vec. Ti lide se prece po internetu bezne pohybuji, urcite umeji vyhledavat, ale stejne to neudelaji. Proc, to as vi jen oni. Dobre reseni je dostatecne "ostry" a "funkcni" moderator, v teto souvislosti si dovolim zminit prave Vojtecha.t, aniz soupu nozkou. Nevaha zariznout nadbytecne vlakno a zatim nikdo neprotestoval, prece jen pred moderatorem maji asi trochu respekt. Smekam klobouk, protoze cist to vsechno a porovnavat musi byt na palici. Jinak s FAQ bych souhlasil, ale stejne, himl laudon dyt ty otazky uz jsou stokrat zodpovezene ....
-
Taky jsem nad tim uvazoval. Ona je to asi spise psychologicka vec. Ti lide se prece po internetu bezne pohybuji, urcite umeji vyhledavat, ale stejne to neudelaji. Proc, to as vi jen oni.
Možná vyhledávají, ale zkus tady něco najít - chce to mít zkušenost a vědět jaká klíčová slova použít a když už mají štěstí a najdou vlákno, kde je jejich problém vyřešen, tak často se řešení táhne přes 10 až 20 příspěvků + odkazy na jiné zdroje informací atd., ale samozřejmě je i dost těch líných, kteří vyhledávání nepoužívají.
Smekam klobouk, protoze cist to vsechno a porovnavat musi byt na palici.
Ani ne, mám dobrou paměť, občas si vzpomenu, že to samé se tu již řešilo.
-
jj, máš Pavelp pravdu. Vojtech.t se stará. Ctěl jsem odpovědět, že se to řeší jinde, abyl jsem odříznut. Tak to má být.
-
Taky si myslím, že Vojtech.t je jeden z nejlepších administrátorů fóra. Stojí si tvrdě za svým a přitom je slušný a odkazuje na správné místo :-)
Ti lide se prece po internetu bezne pohybuji, urcite umeji vyhledavat, ale stejne to neudelaji.
Já se snažím hledat co to jde, ale když mi to vyhodí 40 výsledků a z toho je půlka s názvem problém, a zbylá většina taky nemá názvy nic moc tak to nepotěší
-
Na stranku s FAQ asi nebudou sily. Myslim, ze by bylo dobre, aby bylo dusledne oznacovany vyresene dotazy (i treba pokud obsahuji jen odkaz, kde se to na foru resilo). Vim, ze je to prace pro moderatory, ale urcite je to snazsi nez tvorit FAQ.
-
Na stranku s FAQ asi nebudou sily. Myslim, ze by bylo dobre, aby bylo dusledne oznacovany vyresene dotazy (i treba pokud obsahuji jen odkaz, kde se to na foru resilo). Vim, ze je to prace pro moderatory, ale urcite je to snazsi nez tvorit FAQ.
Podívej se třeba sem (http://forum.ubuntu.cz/viewtopic.php?id=5165), řešení se táhne přes dvě stránky a téměř se v tom nedá vyznat (sice to není zrovna častý problém, ale hodně řešení vypadá takhle), právě to by faq měly vyřešit - objevil by se tam stručný, jasný návod jak ten problém vyřešit.
-
Mam v tom zmatek :).
Aby FAQ nesuplovalo wiki. Nebot se tady dost dotazu objevuje i kdyz je uz na wiki prehledny a funkci navod.
Pokud je FAQ chapano pro skutecne problemove veci a unikatni reseni zavisle treba na specifickem HW tak ano.
Jen se bojim, aby to bylo "zive".
Je dost prispevku, ktere jsou kratke a je tam vlozeno reseni (pokud tedy prispevek rozvlacnen nekterymi dotazy,
ktere nesouvici se zadanym tematem - i me se to obcas povede).
Myslel jsem tim svym prispevkem to, ze by bylo dobre nejdrive zacit u tohoto a dusledne oznacovat jasne a vyresen veci. Proti FAQ nic nemam :).
-
Jo, jenze jak a kam to psat a jak zaridit, aby se o tom newbies dovedeli? To je jaderko pudlika. Dam priklad. Zajimam se a trosku rozumim jednoduchym sitim. Mnozstvi dotazu na tema nejde mi internet je tu vetsi nez male. Kdyz vyloucime chybu mezi zidli a zasuvkou (90%), je jich stejne hodne. Ale vycerpavajici navod, ze je treba postupovat napred kontrolou hw, a pak sw a co ktery krok zkousi a co znamena vysledek, to nikde neni. Vycerpavajici je akorat porad psat lshw, lspci,ethtools, ping ifconfig .......
Jak z toho ven ? Kdyz budou FAQ , muze byt prvni reakce odpovidajiciho "vyzkousej, co je napsano ve FAQ a kdyz to nepomuze, prijd s vysledkem". S tim vyhledavanim tady totiz souhlasim s Vojtechem.t, je to neprehledne.
-
Souhlas. Ja treba taky nedokazi presne popsat svuj problem a kdyz mi vyhledavani vyhodi nekolik stranek,
ztratim se :(.
FAQ by byl super. Bude to vsak velmi narocne sledovat temata a doplnovani faq.
A jak by vypadalo cleneni jako tady?
http://www.abclinuxu.cz/faq
-
Nápad je skvělý.
Podívejte se např na http://www.ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=100 , což je fórum, kam se archivují návody, které někdo na fóru napíše...
... a poté, poněkud redundantně, existuje UDSF: doc.gwos.org , kde se návody zpracovávají do wiki.
-
...kde se návody zpracovávají do wiki.
Wiki je dost všeobecá, přitom velice výborný pomocník. Ovšem někdo si koupí HW a zjistí, že podle návodu z wiki to prostě nejede. Zeptá se na foru, problém vyřeší a sepíše na konci, jak to či ono rozchodil.
Podívej se třeba sem, řešení se táhne přes dvě stránky a téměř se v tom nedá vyznat (sice to není zrovna častý problém, ale hodně řešení vypadá takhle), právě to by faq měly vyřešit - objevil by se tam stručný, jasný návod jak ten problém vyřešit.
Přesně tohle jsem měl na mysli. Admin by pak mohl změnit název vlákna na příhodnější/výstižnější a přeřadit do "sekce" vyřešených problémů (Obecná podpora, pomoc s HW, atd.).
-
Napadá mě ještě jedna možnost jak zlepšit fórum - návod začátečníkům jak se ptát, nejlepší by bylo dát do do "Konverzace pro úplné začátečníky" a zvýraznit, již jsem něco stvořil (viz níže) ale netroufám si to tam dát jen tak a proto bych prosil o posouzení, případně doplnění, úpravy atd., klidně se nebojte ani ostré kritiky já to (snad) přežiju. Při psaní jsem vycházel z tohoto (http://wiki.ubuntu.cz/Pomoc) článku na wiki.
Protože na fóru vzniká neustálý nepořádek v tématech, chtěli bychom vás požádat o dodržování několika jednoduchých pravidel:
1. Před položením dotazu použijte Vyhledávání (http://forum.ubuntu.cz/search.php). Mnoho problémů zde již bylo jednou (některé i vícekrát) vyřešeno. Zkuste si projít také naší Wikipedii (http://wiki.ubuntu.cz/), kde můžete najít mnoho zajímavých návodů. V Systém→O Ubuntu máte přímo ve svém počítači přehlednou nápovědu v češtině vhodnou i pro naprosté začátečníky.
2. Pokud vaše vlastní pokusy o řešení i vyhledávání selhalo, neváhejte a zeptejte se, pokud se budete držet níže uvedených rad, rádi vám pomůžeme.
3. Máte-li více dotazů rozdělte je prosím do více témat - pomůžete tím nejen dalším lidem, kteří budou řešení podobného problému hledat, ale hlavně lidem, kteří vám budou odpovídat → na více dotazů se těžko odpovídá a kvůli různému číslování a odrážkám jsou odpovědi velmi nepřehledné.
4. Pečlivě zvolte sekci, kam svůj dotaz vložíte. Dávat do sekce "Oficiální oznámení" dotaz, co dělat, když neběhá amaroK, nemá smysl...
Nevkládejte stejný dotaz do více sekcí, takovéto dotazy budou bez milosti mazány.
5. Nazývejte témata výstižně, ulehčíte tím vyhledávání a dotazu s dobrým názvem si všimne více lidí. Striktně se vyhněte názvům typu: "Pls help, začátečník, lama, poraďte prosím, dotaz ..." Nepište velkými písmeny ani tučně, nepoužívejte vykřičníky ani jiné znaky (smajlíky, hvězdičky atd.), otazník stačí jeden.
6. Popište svůj problém pokud možno nejpřesněji, ale stručně a přehledně, pokud je váš dotaz delší tak pro snažší orientaci v textu používejte odstavce.
7. Napište co jste zkoušel, podle jakých návodů jste postupoval atd.
8. Snažte se uvést co nejvíce relevantních informací (např. druh hardwaru, verzi programu apod.)
9. Pište s diakritikou. Text si po sobě před odesláním ještě jednou přečtěte, abyste se vyhnuli překlepům a pravopisným chybám - text, který je kvůli překlepům špatně čitelný málokdo dočte do konce.
10. Nevkládejte do dotazů požadavek na soukromou odpověď přes email nebo IM, řešení je tu také pro další.
11. Pokud vám nikdo neodpoví ani po delší době, nezakládejte nový dotaz, ale do staršího vložte doplňující informace (pokud vás nic nenapadne, můžete vložit i frázi "Nikdo neví?" atd.).
12. Pokud sami přijdete na řešení, napište jej do diskuse - pomůžete tím dalším uživatelům se stejným problémem.
Editace: Píši, že se mají vyhnout překlepům a sám si tam dva najdu.
-
Ten text vypadá docela dobře... Pokud bude každý donucen si to přečíst, mělo by to mít efekt :-)
K tomu by ještě měl přijít důraz na ony vhodně nazvané thready.
P.S.
Dnes jsem ztratil veškeré v naději ve schopnosti "hledat" u různých lam a BFU. -> Dotyční hledali hodinu a nenašli. Mě to vyhodil první dotaz na googlu.
-
P.S.
Dnes jsem ztratil veškeré v naději ve schopnosti "hledat" u různých lam a BFU. -> Dotyční hledali hodinu a nenašli. Mě to vyhodil první dotaz na googlu.
Také jsem si párkrát (často) všiml.
PS: Pěkná patička.
-
Napadá mě ještě jedna možnost jak zlepšit fórum - návod začátečníkům jak se ptát, nejlepší by bylo dát do do "Konverzace pro úplné začátečníky"
No a co když se takovéto ujednání objeví při prvním přhlášení, až to odsouhlasí, pustí ho to dál.
Už slyším: To je jako ve widlích, to je omezování ......
-
Napadá mě ještě jedna možnost jak zlepšit fórum - návod začátečníkům jak se ptát, nejlepší by bylo dát do do "Konverzace pro úplné začátečníky"
No a co když se takovéto ujednání objeví při prvním přhlášení, až to odsouhlasí, pustí ho to dál.
Už slyším: To je jako ve widlích, to je omezování ......
Hlavně nevím, jestli je to technicky možné...
Jak mě to cituješ? Přes automatiku? Když mě cituješ tak je tam "James psal".
-
Už slyším: To je jako ve widlích, to je omezování ......
No, já bych je nenutil to odsouhlasit. Spíš by se k nim mělo chovat podle toho jak se snaží toto dodržovat.
-
Bod 5 opravdu, ale opravdu zduraznit.
Body 6 a 7 zmekcit ve smyslu "pokud tomu nerozumite, popiste to svymi slovy.
Jinak gut.
-
Navrhy, prosim nekamenujte.
Co udelat "desatero"? Zdrcnou rady do 10 bodu.
1. Doplnil bych tam, formulaci tykajicí se možnosti využít i jiné pomoci než forum - konference, jabber apod. (me uz tam parkrate bylo pomoženo.) Nebo alespon odkaz na stranku wiki, kde je to sepsano) nebo to dat do 2. na konec.
3. ok
4. ok. Mozna doplnit, ze pokud se povazuji za zacatecniky a nevedi, kam to presne uvest, dat to konverzace pro uplne zacatecniky
(ta by mela byt asi nejvice monitorovana a moderovana - casto nesmyslne nazvy temat apod.)
5. sem bych sloucil 9. - dikritika a kontrola (hned se polepším a začnu také psát s diakritikou :) )
6. nebo 9. slouči sem?
7. ok
8. ok
9. sloucit s 5. nebo 6.
10. spojit s 12.
11. pokud by se do 1.nebo 2. nedoplnila ta moznost najit pomoc jinde, tak by sla sem?
12. spojit s 10.
No a co když se takovéto ujednání objeví při prvním přhlášení, až to odsouhlasí, pustí ho to dál.
Navrhoval bych to někde na na začátku vypíchnout - třeba takhle "Chcete udělat maximum pro to, aby váš dotaz mohl být vyřešen, čtěte zde."
Nebo tak něco podobného.
-
No.....
Četl jsem jen a pouze 1. větu. Bohužel(můj názor) nováček nechce číst takto dlouhé texty. Chce nainstalovat a fungovat. Ti, co si to přečtou, je množina lidí, kteří jsou "rozumní" a chápou věc.
Řešení? Neexistuje. Je to lenost a lajdáctví nově příchozích. Neodsuzuju to, sám jsem jiný, ale moji kamarádi prostě dlouhé texty nezkousnou! Platí jen a pouze adekvátní reakce v danou chvíli, která jim vyhovuje....
Nemlaťte mě za to, tak to vidím já z mého okolí...
-
Vojtech.t ,
sorry s tou citací, nevšiml jsem si, stále to objevuji.
-
Vojtech.t ,
sorry s tou citací, nevšiml jsem si, stále to objevuji.
No problem, jen mě zajímalo, jestli to není nějaká chyba na fóru.
No.....
Četl jsem jen a pouze 1. větu.
Ta je doslova opsaná z wiki.
Bohužel(můj názor) nováček nechce číst takto dlouhé texty.
Máš pravdu, zkusím to zkrátit.
Řešení? Neexistuje.
Existuje - represe - pokud někdo napíše příspěvek s pěti dotazy tak mu ho zavřít a slušně upozornit, že to musí rozdělit a odkázat ho na návod, který tu někde bude...
Nemlaťte mě za to, tak to vidím já z mého okolí...
Nebudu, právě proto jsem to sem dal, aby se k tomu vyslovilo co nejvíce lidí.
-
Ja bych mel jenom takove pozorovani. Libilo by se vam kdyby ikonka ubuntu v url radku nebyla na bilem podkladu ale na pruhlednem jako maji na ubuntuforums.org ? Me jo:)
-
Ja bych mel jenom takove pozorovani. Libilo by se vam kdyby ikonka ubuntu v url radku nebyla na bilem podkladu ale na pruhlednem jako maji na ubuntuforums.org ? Me jo:)
Tak to je vážně ten největší problém tohoto fóra.
-
Ja nerekl ze to je problem, thread se jmenuje Namet na zlepseni a tohle by to dle meho subjektivniho nazoru mohlo trosicku vylepsit, stejne tak zmena jiz jednou diskutovane . Nerikam ze to je dulezite, spis jenom takove musky na krase ;)
-
Soupnul jsem do zacatenicke sekce toto (http://forum.ubuntu.cz/viewtopic.php?pid=35733#p35733) .
Kouknete se na to. Pokud budete mit pocit, ze k to necemu bude, rad bych poprosil Administratora o zvyrazneni.
Dekuji
-
když jsem psal ten svůj výtvor, tak jsem si to také přečetl, ale mám pocit, že zrovna tohle k ničemu není - už jsme se tady bavili o přílišné délce a to jsem napsal "jen" dvanáct bodů a toto jsou cca. 3 normostrany textu (odhadem).
-
Tak jsem zpracoval nějaké vaše poznámky a tady je "RC1" :-)
Protože na fóru vzniká neustálý nepořádek v tématech, chtěli bychom vás požádat o dodržování několika jednoduchých pravidel:
1. Před položením dotazu použijte Vyhledávání. Mnoho problémů zde již bylo jednou (některé i vícekrát) vyřešeno. Zkuste si projít také naší Wikipedii, kde můžete najít mnoho zajímavých návodů. V Systém→O Ubuntu máte přímo ve svém počítači přehlednou nápovědu v češtině vhodnou i pro naprosté začátečníky.
Můžete také využít emailové konference (http://lists.ubuntu.cz/mailman/listinfo) a konferenčí místnosti na jabberu (http://wiki.ubuntu.cz/Konferen%C4%8Dn%C3%AD_m%C3%ADstnost_na_Jabberu)
2. Pokud vaše vlastní pokusy o řešení i vyhledávání selhalo, neváhejte a zeptejte se, pokud se budete držet níže uvedených rad, rádi vám pomůžeme.
3. Máte-li více dotazů rozdělte je prosím do více témat - pomůžete tím nejen dalším lidem, kteří budou řešení podobného problému hledat, ale hlavně lidem, kteří vám budou odpovídat → na více dotazů se těžko odpovídá a kvůli různému číslování a odrážkám jsou odpovědi velmi nepřehledné.
4. Pečlivě zvolte sekci, kam svůj dotaz vložíte. Dávat do sekce "Oficiální oznámení" dotaz, co dělat, když neběhá amaroK, nemá smysl...
Nevkládejte stejný dotaz do více sekcí, takovéto dotazy budou bez milosti mazány.
5. Nazývejte témata výstižně, ulehčíte tím vyhledávání a dotazu s dobrým názvem si všimne více lidí. Striktně se vyhněte názvům typu: "Pls help, začátečník, lama, poraďte prosím, dotaz ..." Nepište velkými písmeny ani tučně, nepoužívejte vykřičníky ani jiné znaky (smajlíky, hvězdičky atd.), otazník stačí jeden. Pište s diakritikou. Text si po sobě před odesláním ještě jednou přečtěte, abyste se vyhnuli překlepům a pravopisným chybám - text, který je kvůli překlepům špatně čitelný málokdo dočte do konce.
6. Popište svůj problém pokud možno nejpřesněji, ale stručně a přehledně, pokud je váš dotaz delší tak pro snažší orientaci v textu používejte odstavce.
Pokud si nejste jisti jak problém popsat "na odborné úrovni" nebojte se ho popsat vlastními slovy, odpovídající případně položí doplňující otázky.
7. Napište co jste zkoušel, podle jakých návodů jste postupoval atd. 8. Snažte se uvést co nejvíce relevantních informací (např. druh hardwaru, verzi programu apod.)
8. Když vám někdo dá nějaký návod, jak problém řešit, napište jak to dopadlo! Nic tak neznechutí, jako když se snažíte a tazatel se ani nenamáhá to zkusit.
9. Nevkládejte do dotazů požadavek na soukromou odpověď přes email nebo IM, řešení je tu také pro další. Pokud sami přijdete na řešení, napište jej do diskuse - pomůžete tím dalším uživatelům se stejným problémem.
10. Pokud vám nikdo neodpoví ani po delší době, nezakládejte nový dotaz, ale do staršího vložte doplňující informace (pokud vás nic nenapadne, můžete vložit i frázi "Nikdo neví?" atd.).
-
Jeste me napadaji takove uz ale trochu silnejsi "represe", jak napriklad automaticky , mazat, ci blokovat theady, ktere obsahuji slovo "pomoc" nebo aby uzivatel pri registraci prosel "testem a-b-c", ze cetl Vasich 12 bodu atp...
Pisu to jako ne zrovna guru v Linuxu, ale jako nekdo, kdo na tomto foru vetsinou informace hleda a musim rict, kolikrat je to opravdu opruz, prochazet desitky nic nerikajicih nazvu temat, ktere musim rozkliknout, abych zjistil, ze je to uplne presne stejny dotaz jako predtim. Kolikrat se ani nedivim, ze se v tom lidem nechce hledat.
-
Nevím, nějaké represe se mi moc nezamlouvají.
Největším potrestáním je, že díky nedodržováním pravidel nedostanou na svůj dotaz odpověď - tím nemyslím, že kdyby někdo věděl,
schválně neporadí, ale to, že třeba dotaz formulují špatně a sami zapříčíní, že třeba jejich dotaz není pochopen.
Mít tam napsáno v záhlaví
"Nedostall jsi na svůj dotaz odpověď, mrkni, zda jsi se špatně nezeptal" nebo tak něco
To je poučí (poučilo to třeba i mě :) ).
Dlouhý text nikdo číst nebude a sekce pro začátečníky bude muset být stejně dost monitorována a usměrňována.
-
Hlavne aby pochopili, proc nedostali odpoved. Jinak to bu budou presne ti, kteri se pujdou "vyplakat" na zive.cz a budou rozhlasovat, jak je ta komunita Ubuntaku a Linuxaku nevstricna...
-
Mnoho psu zajicova smrt, s cim kdo zachazi, stim take schazi / cestin je sqela rec. Chci jen naznacit, ze problemy totoho fora jsou z nejvetsi casti zpusobeny jim samym. To je chovanim odpovidajicich, ktere neni povysene a snazi se radit i tem nejvetsim neumetelum(nesnasim slovo lama). Proste slogan "Linux pro lidi" (pro vsechny) prilakal obrovskou spoustu tvoru, kteri doposud jen drzeli v ruce joystick a honili mutanty ve win gamesach. Tihle tvorove nevi o Linuxu nic vic, nez ze "nenavideji windows" Je jasne, ze kdyz se dostanou do prvnich problemu, jsou tu a chteji to resit hned. okamzite, instantne, rychle. Jejich cesta k linuxu (pokud vydrzi) bude klopytava, ale pokud vydrzi, zisjkaji hodne. Proc o tom quakam, jsem taky nazoru, ze represe tady nejsou vhodne, forum musi zustat otevrene. Jde o trpelivou praci adminu a dobre nervy tech co radi, aby dokazali ten napor zvladnout. Provinuju se proti 5 , pisu bezhacku a mam ty prelkepy.
-
Mnoho psu zajicova smrt, s cim kdo zachazi, stim take schazi / cestin je sqela rec. Chci jen naznacit, ze problemy totoho fora jsou z nejvetsi casti zpusobeny jim samym. To je chovanim odpovidajicich, ktere neni povysene a snazi se radit i tem nejvetsim neumetelum(nesnasim slovo lama). Proste slogan "Linux pro lidi" pro vsechny prilakal obrovskou spoustu tvoru, kteri doposud jen drzeli v ruce joystick a honili mutanty ve win gamesach. Tihle tvorove nevi o Linuxu nic vic, nez ze "nenavideji windows" Je jasne, ze kdyz se dostanou do prvnich problemu, jsou tu a chteji to resit hned. okamzite, instantne, rychle. Jejich cesta k linuxu (pokud vydrzi) bude klopytava, ale pokud vydrzi, zisjkaji hodne. Proc o tom quakam, jsem taky nazoru, ze represe tady nejsou vhodne, forum musi zustat otevrene. Jde o trpelivou praci adminu a dobre nervy tech co radi, aby dokazali ten napor zvladnout. Provinuju se proti 5 , pisu bezhacku a mam ty prelkepy.
Jistě pokud vidím, že dotyčný má první příspěvek, tak zatnu zuby a odpovím i na otázku, která se tady řešila desetkrát, pokud si pamatuji, kde je daný poblém srozumitelně vyřešen, tak na něj odkážu a vysvětlím, proč to zavírám, jakási represe by byla mířena hlavně proti lidem, kteří neprojeví ani trochu snahy (jako příklad bych uvedl např. tento (http://forum.ubuntu.cz/viewtopic.php?id=5240)dotaz, kde mi také trochu ujely nervy...).
Ale také si musíme uvědomit, že kdyby všichni dodržovali výše napsaná pravidla (aspoň z části) tak by fórum vypadalo jinak (a já myslím, že lépe).
PS: A bez té diakritiky a s těmi překlepy se to čte tak špatně...
-
Mám dotaz : Nechtěli by jste tu založit Blogy? Občas mám pocit, že tu někdo má radost, nebo problém s provozem *Ubuntu a není to zrovna řešitelné ve fóru a dle mého názoru to zbytečně prasí fórum.
Jen tak mimochodem, zrovna mám chuť chválit, ale nechce se mi to psát do fóra :D
-
Blogy tu jsou imho zbytečnost. Založte si ho na abclinuxu, tam to má smysl. Alespoň se lidi dozví, jak je Ubu squelí. :)
-
Blogy tu jsou imho zbytečnost. Založte si ho na abclinuxu, tam to má smysl. Alespoň se lidi dozví, jak je Ubu squelí. :)
No já ho tam mám, ale přijde mi lepší ho mít i zde, už kvůli nováčkům, aby neztráceli elán .... ;)
viz třeba zde (http://forum.ubuntu.cz/viewtopic.php?id=5239) :(
-
No, ještě jedna věc mě napadla... Pro časté uživatele by nepochybně bodlo RSS. Včera jsem si nainstaloval Sage do FireFoxu a zjistil jsem, jaká je to vyfikace. Chápu že je to pro někoho práce navíc, nikdy jsem to nedělal, tak ani nevím jak je to složité.
-
Bylo by možné zobrazit počet Zobrazení u vláken které se zobrazí z vyhledávání? Jako tomu je pře procházení fóra přes témata.
-
Na administrátory:
Mám prosbu, šlo by link "Zobrazit mé příspěvky" vpravo dole umístit i nahoru někde pod "Přihlášen jako" ?
Po příchodu na fórum by mi odpadlo to otravné scrollování na konec stránky, jako první totiž projíždím témata, do kterých jsem přispíval.
Díky.
-
Pro časté uživatele by nepochybně bodlo RSS.
Myslíš tohle ? http://forum.ubuntu.cz/extern.php?action=active&type=rss
-
Myslíš tohle ? http://forum.ubuntu.cz/extern.php?action=active&type=rss
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa...
Omlouvám se, nevšiml jsem si :-)
-
Nešlo by udělat odkaz na konkrétní příspěvky které jsem psal pouze já?
Když něco vyhledávam co jsem psal, zobrazí se mi pouze vlákna. Ale já bych chtěl abych viděl všechny pouze své příspěvky. Šlo by to? Moc by se mi to šiklo.