Fórum Ubuntu CZ/SK
Ostatní => Archiv => Téma založeno: mdw 19 Prosince 2006, 22:34:46
-
Mám Nvidii FX 5200 a v Mandrivě 2007 s Berylem mi přehrávání videa fungovalo naprosto bezvadně, včetně HDTV 720p. Nyní mám to samé, ale v Ubuntu 6.10 a přehrávání videa je nepoužitelné: trhané a způsobuje neúměrné zatížení CPU. V Metacity tento problém není, tam se video přehraje bez problémů. Nvidií ovladač je 8776. Nevíte, v čem může být problém?
mdw
-
Nvidií ovladač je 8776.
??? Že by ovladač?
-
co řiká
glxgears -printfps
a glxinfo
-
$ glxgears -printfps
687 frames in 5.0 seconds = 137.081 FPS
491 frames in 5.0 seconds = 98.191 FPS
488 frames in 5.0 seconds = 97.501 FPS
476 frames in 5.0 seconds = 95.168 FPS
453 frames in 5.0 seconds = 90.521 FPS
460 frames in 5.0 seconds = 91.855 FPS
451 frames in 5.0 seconds = 89.989 FPS
$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,
GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,
GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float
GLX version: 1.3
GLX extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_get_proc_address
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!
OpenGL version string: 2.0.2 NVIDIA 87.76
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample,
GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow,
GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3,
GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle,
GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_Cg_shader,
GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object,
GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_depth_stencil,
GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object,
GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
GL_EXT_shared_texture_palette, GL_EXT_stencil_two_side,
GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_sRGB,
GL_EXT_timer_query, GL_EXT_vertex_array, GL_HP_occlusion_test,
GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_copy_depth_to_color,
GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fence, GL_NV_float_buffer, GL_NV_fog_distance,
GL_NV_fragment_program, GL_NV_fragment_program_option,
GL_NV_gpu_program_parameters, GL_NV_half_float, GL_NV_light_max_exponent,
GL_NV_multisample_filter_hint, GL_NV_occlusion_query,
GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
GL_NV_primitive_restart, GL_NV_register_combiners,
GL_NV_register_combiners2, GL_NV_texgen_reflection,
GL_NV_texture_compression_vtc, GL_NV_texture_env_combine4,
GL_NV_texture_expand_normal, GL_NV_texture_rectangle,
GL_NV_texture_shader, GL_NV_texture_shader2, GL_NV_texture_shader3,
GL_NV_vertex_array_range, GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program,
GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program2,
GL_NV_vertex_program2_option, GL_SGIS_generate_mipmap,
GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow,
GL_SUN_slice_accum
glu version: 1.3
glu extensions:
GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
-
Ty ovladače jsou nějaké špatné...
FPS je opravdu nízké...
Jak jste ovladače instaloval?
-
Ty ovladače jsou nějaké špatné...
FPS je opravdu nízké...
Jak jste ovladače instaloval?
Zapnul jsem všechny repository v Synapticu a když jsem pak dal hledat "nvidia", tak tam byly i tyhle ovladače. Pravda je, že mám pocit, že v Mandrivě jsem měl u glxgears mnohem vyšší čísla, ale krk na to dát nemůžu. Měl bych se pokusit nainstalovat ovladače pomocí instalačního balíku přímo od Nvidie?
-mdw
-
Tak jsem nainstaloval nejnovější ovladač od Nvidie (9629). Glxgears teď hlásí 700-800 fps a video funguje dobře. Jenže zase nefunguje pořádně Beryl - oknům chybí dekorace a gnome-terminál je jednolitě bílý. Jinak všechno funguje o poznání rychleji, než předtím. Zkoušel jsem přepínat mezi dekorátory (emerald, heliodor), ale žádná změna.
-mdw
-
Beryl a chybějící dekorátory se tu už několikrát řešili...
zkuste hledat: např Beryl
-
Beryl a chybějící dekorátory se tu už několikrát řešili...
zkuste hledat: např Beryl
Jo, nakonec to bylo docela jednoduché: v sekci "Screen" v xorg.conf chybělo toto:
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Takže vyřešeno -- sláva! :-)
-mdw