Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Internet a sítě => Téma založeno: Desete 28 Března 2011, 11:27:14
-
Ahoj,
mám problém s odesíláním pošty v Evolution,
napíšu mail,nebo více, ale někdy se mi neodešlou a vyhodí to chybu:
Nelze se připojit k smtp.seznam.cz: Network is unreachable
Někdy třeba za půl hodiny to už jde,ale pak zase napíšu mail,a zase ta chyba.
Je to nepravidelné, někdy se maily odešlou, klidně i 3 po sobě,někdy ani jeden, někdy jeden nebo dva a další pakzas ne.
Nevíte někdo co s tím?
-
Nemáš problémy s připojením, případně nepracuješ v offline módu?
-
Pokud máš nastavený smtp.seznam.cz tak můžeš posílat emaily ale jenom pro *@seznam.cz nebo *@post.cz.
Musíš použít smtp server poskytovatele internetu co máš nebo existují i veřejné smtp servery ale to už si najdeš. ;)
-
Poslal: Tadeáš Pařík
Nemáš problémy s připojením, případně nepracuješ v offline módu?
Ne ani jedno, v offline vůbec.
Poslal: RRadek
Pokud máš nastavený...
to sem trochu nepochopil.
můj účet je *@email.cz
smtp.seznam.cz mám nastavený
a emaily,se odešlou i na jinačí servery (centrum,gmail atd)
-
Pokud máš nastavený smtp.seznam.cz tak můžeš posílat emaily ale jenom pro *@seznam.cz nebo *@post.cz.
Musíš použít smtp server poskytovatele internetu co máš nebo existují i veřejné smtp servery ale to už si najdeš. ;)
Píšeš nesmysly, není to pravda.
-
Pokud máš nastavený smtp.seznam.cz tak můžeš posílat emaily ale jenom pro *@seznam.cz nebo *@post.cz.
Musíš použít smtp server poskytovatele internetu co máš nebo existují i veřejné smtp servery ale to už si najdeš. ;)
Píšeš nesmysly, není to pravda.
Zrovna na to koukám a je pravda že seznam nyní nově podporuje odesílání i na ostatní servery ale je nutno vybrat možnost autentizace jménem a heslem jinak opravdu jinam než na seznam poštu neodešle.
Nejlépe je použít smtp server poskytovatele připojení internetu.
Třeba pokud máš O2 tak smtp.etmail.cz
Pokud T-mobile tak smtp.t-email.cz
A jiné stačí napsat do google poskytovatele a kouselné slůvko SMTP.
phplus→ Nechápu tvůj příspěvek který naprosto neřeší ani nikterak nepomáhá danému tématu. Považuji to spam.
-
smtp.seznam.cz používám už několik let a bez problémů.... ta autentizace je ovšem nutná
-
Souhlasím s Tadeášem, četl jsem na foru naší netintry: kdysi se musel používat místní smtp server,z důvodu rozesílání spamu a následné blokace IP sítě na různých serverech. Ale tyto smtp nedostatky řeší už 3 roky výjimka pro servery poštovního typu pod podmínkou autentizace.
Zkusím pouštěť Evo přes terminal,a následně zaznamenávat co bude vypisovat.
-
Takže, po pár dnech jsem se k problému vrátil....a narazil jsem na problém,
pustím přes terminál evolution, ale výpisy se mi tam nezobrazují,
co se mi tam zobrazí tak je příjem rss novinek, který mám jako přídavek daný do evo.
zkoušel jsem pustit i přes
evolution --debugale
Spusťte 'evolution --help' pro zobrazení úplného seznamu přepínačů příkazového řádku.
přitom ve výpisu je (čtvrtý od konce)
zdenek@zdenek-desktop:~$ evolution evolution --help-all
Použití:
evolution [PŘEPÍNAČ...] - PIM a poštovní klient Evolution
Přepínače nápovědy:
-h, --help Zobrazí přepínače nápovědy
--help-all Zobrazí všechny přepínače nápovědy
--help-gtk Zobrazit přepínače GTK+
--help-bonobo-activation Zobrazit možnosti aktivace Bonobo
--help-gnome Zobrazit možnosti GNOME
--help-gnome-session Zobrazit možnosti správy sezení
Přepínače GTK+
--class=TŘÍDA Třída programu používaná správcem oken
--name=NÁZEV Název programu používaný správcem oken
--screen=OBRAZOVKA Obrazovka X, kterou použije
--sync Provede volání X synchronně
--gtk-module=MODULY Načte přídavné moduly GTK+
--g-fatal-warnings Učiní všechna varování kritickými
Bonobo Activation options:
--oaf-ior-fd=FD Deskriptor souboru, do kterého vypsat IOR
--oaf-activate-iid=IID IID k aktivaci
--oaf-private Zabránit registraci serveru v OAF
GNOME Library
--disable-sound Zakázat použití zvukového serveru
--enable-sound Povolit použití zvukového serveru
--espeaker=POČÍTAČ:PORT Počítač:port, na kterém běží zvukový server
--version
Session management:
--sm-client-id=ID Zadejte ID správy sezení
--sm-config-prefix=PREFIX Zadejte předponu uloženého nastavení
--sm-disable Vypnout napojení na správce sezení
Přepínače aplikace:
-c, --component Spustit Evolution a aktivovat určenou komponentu
--offline Spustit v režimu odpojení
--online Spustit v režimu on-line
--force-shutdown Vynuceně ukončit všechny komponenty Evolution
--debug Poslat ladicí výstup ze všech komponent do souboru.
--disable-eplugin Zakázat načítání všech zásuvných modulů.
--disable-preview Zakázat panel náhledu pošty, kontaktů a úloh.
--display=DISPLEJ Displej X, který použije
-
Takže, po pár dnech jsem se k problému vrátil....a narazil jsem na problém,
pustím přes terminál evolution, ale výpisy se mi tam nezobrazují,
co se mi tam zobrazí tak je příjem rss novinek, který mám jako přídavek daný do evo.
zkoušel jsem pustit i přes
evolution --debugale
Spusťte 'evolution --help' pro zobrazení úplného seznamu přepínačů příkazového řádku.
evolution --debug aaa.txt chce to este zadat subor, kam sa vypis bude smerovat, ale neviem, ci to pomoze.
-
případně zkuste vyloučit že chyba je v evolution a popovídejte si se serverem přímo přes telnet (http://www.google.cz/search?q=smtp+telnet).
-
Děkuju za nakopnutí
na googlu jsem našel tohle:
http://forum.ubuntu.cz/index.php?action=printpage;topic=34857.0 (http://forum.ubuntu.cz/index.php?action=printpage;topic=34857.0)
a některé příkazy jsem vyzkoušel:
telnet smtp.seznam.cz
Trying 77.75.72.48...
telnet: Unable to connect to remote host: No route to hosta ještě jeden, hlášak je stejná jako v evo
zdenek@zdenek-desktop:~$ nc smtp.seznam.cz -v 25
nc: connect to smtp.seznam.cz port 25 (tcp) failed: Network is unreachable
zkoušel jsem vypnout i zapnout firewall,ale beze změny
jinak mě již nenapadá co dál, ale možná bude ráno moudřejší večera
-
Jasně, evolution z toho můžete tedy vynechat, binec je někde na síti.
ip a
ip r
tracepath...
btw ten telnet měl jít na port 25, ne 23, ale to na výsledku nic nemění.
-
Jen podotknu, že brouzdím pro mě v neznámých vodách.
Ale tak:
zdenek@zdenek-desktop:~$ ip a
1: lo: <LOOPBACK,UP,LOWER_UP> mtu 16436 qdisc noqueue state UNKNOWN
link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
inet 127.0.0.1/8 scope host lo
inet6 ::1/128 scope host
valid_lft forever preferred_lft forever
2: eth0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UNKNOWN qlen 1000
link/ether 00:1f:d0:a3:d0:1f brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 192.168.0.11/24 brd 192.168.0.255 scope global eth0
inet6 fe80::21f:d0ff:fea3:d01f/64 scope link
valid_lft forever preferred_lft forever
3: eth1: <NO-CARRIER,BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state DOWN qlen 1000
link/ether 00:50:fc:33:d0:39 brd ff:ff:ff:ff:ff:ffzdenek@zdenek-desktop:~$ ip r
192.168.0.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 192.168.0.11 metric 1
169.254.0.0/16 dev eth0 scope link metric 1000
default via 192.168.0.1 dev eth0 proto static
Ten tracepath sem jaksi nepochytil, zadal jsem jej s portem 25
zdenek@zdenek-desktop:~$ tracepath 25
1: send failed
Resume: pmtu 65535
A se seznam.cz
zdenek@zdenek-desktop:~$ tracepath www.seznam.cz
1: zdenek-desktop (192.168.0.11) 0.264ms pmtu 1500
1: 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.236ms
1: 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.201ms
2: 10.0.103.254 (10.0.103.254) 7.040ms
3: 10.0.64.2 (10.0.64.2) 11.280ms
4: 172.16.0.25 (172.16.0.25) 11.080ms
5: 172.16.255.1 (172.16.255.1) 8.892ms
6: v552.ni-cer.bb.sitkom.cz (109.164.1.17) 9.476ms
7: v550.ni-mlx-4.bb.sitkom.cz (109.164.1.2) 12.475ms
8: gw-sitkom.superhosting.cz (88.86.97.41) 14.907ms
9: prg-asbr1-ten0-2-0-3.dialtelecom.cz (82.119.252.121) 14.794ms
10: cz-prg-asbr2-kkk-ten1-4.dialtelecom.cz (82.119.246.30) 14.975ms
11: no reply
12: no reply
13: no reply
14: no reply
15: no reply
16: no reply
17: no reply
18: no reply
19: no reply
20: no reply
21: seznam1.dialtelecom.cz (89.235.0.30) 13.508ms !H
Resume: pmtu 1500
-
To petergula: Promin nejak sem ráno tvůj příspěvek přehlédl.
výpis nic neobsahuje, teda jako myslím žádne chyby
** (evolution:11840): DEBUG: mailto URL command: evolution %s
** (evolution:11840): DEBUG: mailto URL program: evolution
RSS Plugin enabled (evolution 2.28, evolution-rss 0.1.4)
stAte:0
Reading RSS articles...
RSS: cleaning all remaining sessions ...done
Ale jak už bylo zmíněno, v evo to není.
Jen podotknu, že tentokrát odeslat meil nejde už druhý den.
Je možné aby se dala nějak podrobněji přenastavit síťovka?
Nebo mě teď napadlo, jsem připojený přes switch na wifi anténu, može to dělat paseku?
-
ukažte ještě
dig www.seznam.cz, buď máte problém s dns nebo provider (sitkom nebo dialtelecom) má pravděpodobně problém s routingem.
-
zdenek@zdenek-desktop:~$ dig www.seznam.cz
; <<>> DiG 9.7.0-P1 <<>> www.seznam.cz
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 26226
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2
;; QUESTION SECTION:
;www.seznam.cz. IN A
;; ANSWER SECTION:
www.seznam.cz. 188 IN A 77.75.72.3
;; AUTHORITY SECTION:
seznam.cz. 13784 IN NS ms.seznam.cz.
seznam.cz. 13784 IN NS ns.seznam.cz.
;; ADDITIONAL SECTION:
ms.seznam.cz. 189 IN A 77.75.77.77
ns.seznam.cz. 189 IN A 77.75.73.77
;; Query time: 8 msec
;; SERVER: 192.168.0.1#53(192.168.0.1)
;; WHEN: Wed Apr 6 21:57:18 2011
;; MSG SIZE rcvd: 113
-
dns ok, pošlete výpis svému providerovi
tracepath -b www.seznam.cz
//edit: resp: tracepath -b 77.75.72.3
-
omlouvám se nějak sem to nepochopil.
Mám napsat poskytelovateli internetu, že mám problém s odesíláním pošty, a mám tu tam zadat tento výpis?
Nebo tento výpis chcete ještě uvést.
tracepath -b www.seznam.czmi napsal
tracepath: invalid option -- 'b'
Usage: tracepath [-n] [-l <len>] <destination>[/<port>]
zkusil jsem
tracepath -n www.seznam.cz
1: 192.168.0.11 0.286ms pmtu 1500
1: 192.168.0.1 1.774ms
1: 192.168.0.1 0.979ms
2: 10.0.103.254 8.126ms
3: 10.0.64.2 9.603ms
4: 172.16.0.25 16.115ms
5: 172.16.255.1 23.287ms
6: 109.164.1.17 9.488ms
7: 109.164.1.2 13.557ms
8: 88.86.97.41 13.728ms
9: 82.119.252.121 24.209ms
10: 82.119.246.30 15.810ms
11: no reply
12: 89.235.0.30 18.085ms !H
Resume: pmtu 1500
-
Ten výpis mu pošlete. Jeho routovací tabulky neovlivníte. Alespoň uvidí kudy to od vás bloudí.
-
Tak a je to hotovo. Aby nezůstalo téma nevyřešeno, tak napíšu i průběh u providera.
Chyba čněla v tom, že seznam, změnil ip (pravděpodobně přesměroval server, nebo tak něco) a firewall sítě to přestal propouště,protože byl nastavený fakt uzce, proto došlo k neodeslání pošty.
Děkuju za pomoc. Označuji za vyřešeno.