Fórum Ubuntu CZ/SK

Ubuntu pro osobní počítače => Software => Hry a zábava => Téma založeno: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 03:26:51

Název: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 03:26:51
Hii ....
Moj notebook :

Lenovo G555
AMD Athlon II Dual-Core M320 2.10 Ghz
4.00 Gbyte RAM
500 Gbyte HDD
ATI Mobility Radeon HD 545v
Ubuntu 11.04 natty

A som velky zavislak na hre couter strike  ;D ... no moje skusenosti z tou hrou a linuxom su asi take ... rozbehnut sa mi to v pohode podarilo .. no pravdaze iba NS ... Steam som skusal ale stale pri vytvarani hry to dajak zamrzlo ... ale to nehcajme na potom cs steam je ina kategoria .. no vratim sa k teme ... takze mam nainstalovane csko NS ale funguje mi to iba na stabilnych 60 fps :'( .. a ja potrebujem 100 fps  ;)... takze bol by som vdacny za vsetky rady ... Dakuejm  ;)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: skunkos 26 Července 2011, 09:41:41
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=96
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 15:07:29
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=96

To je krasne to som videl ... ale vies ja nemam Nivida grafiku ale ATI .... chapes ... aj som si stiahol ten ovladac z oficialnej stranky ale aj tak to nevitiahne 100 fps .. a na win 7 aj xp mi to ficalo v pohode ...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: ntz_reloaded 26 Července 2011, 15:44:15
nechci rejpat ale lidske oko nepozna rozdil mezi 60fps a 100fps .. na 60Hz obnovovaci frekvenci na LCD v realu vic jak 60fps mit stejne nikdy nebudes ...

muzes zkusit dirty workaround s:

nice -n0 wine -dxlevel 81 ......

^^ samozrejme zkus -dxlevel 90 a tak .. predpokladam ze wine mas zkonfigurovanej spravne vc nativnich vindousich knihoven
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 26 Července 2011, 15:46:12
Citace
takze mam nainstalovane csko NS ale funguje mi to iba na stabilnych 60 fps Pláč

To vypadá na zapnutou vertikální synchronizaci. Ale jak tady psal ntz, více je zbytečnost a karta se zbytečně hřeje.
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: skunkos 26 Července 2011, 16:42:38
Citace
takze mam nainstalovane csko NS ale funguje mi to iba na stabilnych 60 fps Pláč

To vypadá na zapnutou vertikální synchronizaci. Ale jak tady psal ntz, více je zbytečnost a karta se zbytečně hřeje.
co když máš omezení fps v cs konfigu? zapnuta V-synchronizace? přepnuto na opengl v menu hry?
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 26 Července 2011, 17:30:26
Ještě takový poddotaz - opravdu se to na těch 60 nedá hrát?:)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 17:33:40
No chalani ja drtim cs asi 3 rokjy po nete a Steam samozrejme ... a to ze ludske oko vie vnimat iba 30 fps ci nieako tak .. tak to je jedno lebo ak nevyskusate hrat cs na stabilnych 100 fps tak to asi nikdy nepochopite ... a config a vs mam isto dobre nastavene nebojte ..... cs a fps na windowse uz mam do podrobna prestudovane ... a teraz si chcem nastudovat a rozbehnut csko aj na linuxe .... a preto sa o tom chcem co najviac naucit ...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 17:41:38
nechci rejpat ale lidske oko nepozna rozdil mezi 60fps a 100fps .. na 60Hz obnovovaci frekvenci na LCD v realu vic jak 60fps mit stejne nikdy nebudes ...

muzes zkusit dirty workaround s:

nice -n0 wine -dxlevel 81 ......

^^ samozrejme zkus -dxlevel 90 a tak .. predpokladam ze wine mas zkonfigurovanej spravne vc nativnich vindousich knihoven


Prave o tom by som chcel vediet viac ... to dslevel a o wine ako si ho spravne nakofigurovat a tak .. keby sa dalo tak bol by som rad keby si mi tu dal stranok aby som si o tom precital alebo keby si mi to ty tu napisal to uz je jedno ale asi v tom bude problem ... dakuejm  ;)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: zeminem 26 Července 2011, 18:14:40
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 26 Července 2011, 22:13:19
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 26 Července 2011, 22:37:56
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.
Tak na to ti neviem odpovedat ze kolko mi Glxgears hodi snimov za sekundu .. :DDD ani neivem kde to zistim a jak
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 26 Července 2011, 23:23:24
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.že tam má nějaký dráty, ale že ty jsou vlastně sousedovi, protože on to má v přízemí :D.

Tak na to ti neviem odpovedat ze kolko mi Glxgears hodi snimov za sekundu .. :DDD ani neivem kde to zistim a jak


Otevři terminál a napiš:
Kód: [Vybrat]
glxgears
V případě, že nemáš nainstalováno, napíše ti jak nainstalovat.

Pokud máš Atinu, můžeš i
Kód: [Vybrat]
fgl_glxgears
Otevře se ti okno s kolečkama a v terminálu se vypisují snímky. V případě fgl to bude rotující kostka myslím. Jinak samozřejmě tyto hodnoty snímků jsou pouze informativní, když okno s rotujícími koly zvětšíš, fps klesne. Ale pokud bude hned od začátku fps 60, máš to asi synchronizovaný s obnovovací frekvencí.

Kdyžtak sem můžeš vložit ještě výpis tohoto, pro info:

Kód: [Vybrat]
glxinfo | grep OpenGL
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: zeminem 27 Července 2011, 15:26:19
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.
Špatně jsem se vyjádřil, ale myslel jsem to dobře... :) Neříkám, že to nejsou snímky za sekundu, ale říkám, že počet FPS ve hře se nedá srovnávat s tím co oku stačí. Navíc některé hry opravdu ukazují více (resp. jinak) FPS než je skutečnost, ale nikde o tom teď nemůžu najít rozumné čtení (myslím, že Unreal má i jinak spočítanou latenci). Tak jsem to myslel, ne, že není pravda to co se zde píše...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: skunkos 27 Července 2011, 15:40:20
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.
Špatně jsem se vyjádřil, ale myslel jsem to dobře... :) Neříkám, že to nejsou snímky za sekundu, ale říkám, že počet FPS ve hře se nedá srovnávat s tím co oku stačí. Navíc některé hry opravdu ukazují více (resp. jinak) FPS než je skutečnost, ale nikde o tom teď nemůžu najít rozumné čtení (myslím, že Unreal má i jinak spočítanou latenci). Tak jsem to myslel, ne, že není pravda to co se zde píše...
Na CS je 60FPS prostě málo, a pokud to hraješ na vyšší urovní, tak tohle prostě nestačí. 100FPS je nutnost. Nějaký lidský oko tu nehraje roli. Si to zkus hrát na 60FPS a pak na 100FPS. :)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: jAster_BA 27 Července 2011, 15:42:22
AFAIK cez PlayOnLinux sa dajú inštalovať(jednoducho) aj steam verzie.
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: aloisam 27 Července 2011, 17:31:42
AFAIK cez PlayOnLinux sa dajú inštalovať(jednoducho) aj steam verzie.

stačí wine.

btw, dneska se steam aktualizoval..
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 27 Července 2011, 19:01:16
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.
Špatně jsem se vyjádřil, ale myslel jsem to dobře... :) Neříkám, že to nejsou snímky za sekundu, ale říkám, že počet FPS ve hře se nedá srovnávat s tím co oku stačí. Navíc některé hry opravdu ukazují více (resp. jinak) FPS než je skutečnost, ale nikde o tom teď nemůžu najít rozumné čtení (myslím, že Unreal má i jinak spočítanou latenci). Tak jsem to myslel, ne, že není pravda to co se zde píše...
Na CS je 60FPS prostě málo, a pokud to hraješ na vyšší urovní, tak tohle prostě nestačí. 100FPS je nutnost. Nějaký lidský oko tu nehraje roli. Si to zkus hrát na 60FPS a pak na 100FPS. :)
Presne tak kamo .. asi jediny si to tu pochopil .. a kazdy tu len ludske oko rozobera ... :DDD
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 27 Července 2011, 19:10:57
FPS, které se píše ve hrách nemá žádnou souvislost s tím, že lidskému oku stačí pár desítek snímků za sekundu.
Běžné je, že některé hry píšou až stovky, je to prostě jak si to v té hře napíšou.
Proto celkem není divu číslu 100, navíc kdo hraje potřebuje víc - o dost víc...

Aha. Takže to nejsou snímky za sekundu? Můžeš to rozvést?  ;D

M4xxxxxxxxxx: No, chalane, když jsi takový mazák, tak si třeba nastav displej na 100Hz a máš to. A nebo synchronizaci prostě vypni. Glxgears ti hodí kolik snímků? Jinak v databázi wine je ohledně cska hodně studijního materiálu.že tam má nějaký dráty, ale že ty jsou vlastně sousedovi, protože on to má v přízemí :D.

Tak na to ti neviem odpovedat ze kolko mi Glxgears hodi snimov za sekundu .. :DDD ani neivem kde to zistim a jak


Otevři terminál a napiš:
Kód: [Vybrat]
glxgears
V případě, že nemáš nainstalováno, napíše ti jak nainstalovat.

Pokud máš Atinu, můžeš i
Kód: [Vybrat]
fgl_glxgears
Otevře se ti okno s kolečkama a v terminálu se vypisují snímky. V případě fgl to bude rotující kostka myslím. Jinak samozřejmě tyto hodnoty snímků jsou pouze informativní, když okno s rotujícími koly zvětšíš, fps klesne. Ale pokud bude hned od začátku fps 60, máš to asi synchronizovaný s obnovovací frekvencí.

Kdyžtak sem můžeš vložit ještě výpis tohoto, pro info:

Kód: [Vybrat]
glxinfo | grep OpenGL

Takze pouzitim prveho prikazu : glxgears mi vypisalo :
19047 frames in 5.0 seconds = 3809.290 FPS
19053 frames in 5.0 seconds = 3810.403 FPS
19394 frames in 5.0 seconds = 3878.749 FPS
19417 frames in 5.0 seconds = 3883.188 FPS
19461 frames in 5.0 seconds = 3878.171 FPS
19437 frames in 5.0 seconds = 3887.283 FPS
19454 frames in 5.0 seconds = 3890.798 FPS
19335 frames in 5.0 seconds = 3866.849 FPS
19514 frames in 5.0 seconds = 3902.677 FPS
Pouzitim druheho prikazu : fgl_glxgears mi vypisalo
2663 frames in 5.0 seconds = 532.600 FPS
3102 frames in 5.0 seconds = 620.400 FPS
2685 frames in 5.0 seconds = 537.000 FPS
3039 frames in 5.0 seconds = 607.800 FPS
2732 frames in 5.0 seconds = 546.400 FPS
3215 frames in 5.0 seconds = 643.000 FPS
3032 frames in 5.0 seconds = 606.400 FPS
3561 frames in 5.0 seconds = 712.200 FPS
2946 frames in 5.0 seconds = 589.200 FPS
2490 frames in 5.0 seconds = 498.000 FPS
2624 frames in 5.0 seconds = 524.800 FPS
a pouzitim posledneho prikazu OpenGL mi vypisalo :
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon HD 4500 Series
OpenGL version string: 3.3.10834 Compatibility Profile Context
OpenGL shading language version string: 3.30
OpenGL extensions:

Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: M4xxxxxxxxxx 27 Července 2011, 19:29:44
AFAIK cez PlayOnLinux sa dajú inštalovať(jednoducho) aj steam verzie.
Neboj aj to som skusal ale dopadlo to tak ze steam som nainstaloval potom som dal stahovat csko .. ako csko mi stiahlo len mi ho neotvorilo ... no a potom som to skusal aj cez win ... a to som dopadol presne tak isto len ze mi csko zaplo ale ked som si vybral mapu a dal start tak to nehcelo nacitat ... no asi take skusenosti s tym steamom mam ...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: jAster_BA 27 Července 2011, 19:50:43
AFAIK cez PlayOnLinux sa dajú inštalovať(jednoducho) aj steam verzie.
Neboj aj to som skusal ale dopadlo to tak ze steam som nainstaloval potom som dal stahovat csko .. ako csko mi stiahlo len mi ho neotvorilo ... no a potom som to skusal aj cez win ... a to som dopadol presne tak isto len ze mi csko zaplo ale ked som si vybral mapu a dal start tak to nehcelo nacitat ... no asi take skusenosti s tym steamom mam ...

To bude zrejme tým, že to .exe potrebovalo zaškrtnúť vo vlastnostiach spúšťať ako program :)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 27 Července 2011, 22:04:34
Kód: [Vybrat]
Takze pouzitim prveho prikazu : glxgears mi vypisalo :
19047 frames in 5.0 seconds = 3809.290 FPS
19053 frames in 5.0 seconds = 3810.403 FPS
19394 frames in 5.0 seconds = 3878.749 FPS
19417 frames in 5.0 seconds = 3883.188 FPS
19461 frames in 5.0 seconds = 3878.171 FPS
19437 frames in 5.0 seconds = 3887.283 FPS
19454 frames in 5.0 seconds = 3890.798 FPS
19335 frames in 5.0 seconds = 3866.849 FPS
19514 frames in 5.0 seconds = 3902.677 FPS

Nevím, jak je na tom Mobility Radeon HD4500 výkonově, ale mě těch snímků za sekundu připadá málo, i když glxgears nejsou benchmark. Ale určitá vypovídací hodnota tam je. Nemáš náhodou 3D desktop? A jakou máš verzi Catalystů? Stáhni si od Ati poslední verzi. Mi glxgears dává na geforce GT440 nějakých 12500 fps, s tím výchozím okýnkem.

S těmi vašimi 100fps~60fps to bude možná tak, že pokud potřebujete renderovat hodně objektů najednou, tak s těma šedesáti nevystačíte...
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: skunkos 27 Července 2011, 22:21:02
Kód: [Vybrat]
Takze pouzitim prveho prikazu : glxgears mi vypisalo :
19047 frames in 5.0 seconds = 3809.290 FPS
19053 frames in 5.0 seconds = 3810.403 FPS
19394 frames in 5.0 seconds = 3878.749 FPS
19417 frames in 5.0 seconds = 3883.188 FPS
19461 frames in 5.0 seconds = 3878.171 FPS
19437 frames in 5.0 seconds = 3887.283 FPS
19454 frames in 5.0 seconds = 3890.798 FPS
19335 frames in 5.0 seconds = 3866.849 FPS
19514 frames in 5.0 seconds = 3902.677 FPS

Nevím, jak je na tom Mobility Radeon HD4500 výkonově, ale mě těch snímků za sekundu připadá málo, i když glxgears nejsou benchmark. Ale určitá vypovídací hodnota tam je. Nemáš náhodou 3D desktop? A jakou máš verzi Catalystů? Stáhni si od Ati poslední verzi. Mi glxgears dává na geforce GT440 nějakých 12500 fps, s tím výchozím okýnkem.

S těmi vašimi 100fps~60fps to bude možná tak, že pokud potřebujete renderovat hodně objektů najednou, tak s těma šedesáti nevystačíte...
Na counter-strike tato karta bohatě-bohatě stačí. Sám jej hraju na HD Mobility 4570...

Btw, v konfigu máš nastaveno fps_max na 100?
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: Roman Vacho 27 Července 2011, 22:47:20
Kód: [Vybrat]
com_maxfps 100
cl_showfps 1
Nikde sem nic v systému netůnil(Kubuntu 11.10), wine mám 1.3.25 a CS běží na 99fps...mám Nvidiu G210. Samozřejmě mlhu(best quality) mi to moc nedává tam mi to klesá k 30fps a se zoomem na awu ještě míň a už to občas cuká, což je na prd, ale aspoň maj protihráči šanci ;-).

BTW: Kam chodíš hrát teď NS? M4? Pche... kalach! ;-)

Jo a ještě by jsi si mohl aktualizovat Wine. V Ubuntu 11.04 je pošahaná verze(1.3.15)(s 1.0.1 se to někdy při načtení mapy kousne, 1.2.x zas myslím vypadával zvuk).
Kód: [Vybrat]
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: sabraq 28 Července 2011, 00:07:37
Ve wine 1.2.x nastavit zvuk na emulaci + oss.. V novějších verzích stačí emulaci + alsa (ta nově emuluje oss).
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: Roman Vacho 28 Července 2011, 17:45:13
Ve wine 1.2.x nastavit zvuk na emulaci + oss.. V novějších verzích stačí emulaci + alsa (ta nově emuluje oss).
Prvně bych zkusil hardwarovou akceleraci. Kolikrát funguje dobře.
Jinak v 11.10 již není prodleva při kliknutí na nastavení zvuku ve Wine. Asi něco bunťáci spravili :)
Název: Re: Couter Strike and Linux ... (fps)
Přispěvatel: mattyy1 25 Srpna 2011, 10:35:01
Pokud mas ATI/AMD grafiku, tak se to vyresi jednoduse:

Spustit Catalyst Control Center a tam 3D - Dalsi nastaveni - Cekani na svisle obnoveni
Nastav tam: Vypnuto, ledaze urceno aplikaci .

Pokud Nvidii, tak by mel byt postup podobny, zkratka vypnuta vSync (svisle obnoveni/virtualni synchronizace).