Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Obecná podpora => Téma založeno: ludolph 30 Března 2012, 10:03:32
-
Ma nekdo zkusenost s komercni podporou Ubuntu (Ubuintu Advantage Desktop, viz. http://www.ubuntu.com/business/desktop#services (http://www.ubuntu.com/business/desktop#services)). Jste s tim spokojeni?
Budu vdecny za postrehy, vazne se rozhoduji prejit na placenou podporu.
-
nerekl bych ze desktop-for-business (designed for large scale deployments) je to co opravdu chces ..
Jinak v realu placena verze **neni to co si myslis - soude dle tveho prispevku. Nikdo ti s placenou verzi nebude prakticky nijak pomahat s nicim.
Moje doporuceni je: neporizuj si ji a spis se nauc pouzivat to co mas.
zdravim, ntz
-
nerekl bych ze desktop-for-business (designed for large scale deployments) je to co opravdu chces ..
Jinak v realu placena verze **neni to co si myslis - soude dle tveho prispevku. Nikdo ti s placenou verzi nebude prakticky nijak pomahat s nicim.
Moje doporuceni je: neporizuj si ji a spis se nauc pouzivat to co mas.
Ja nevim ... mluvime oba o tom samem? Ja mluvim o placenem supportu (Standard ... 105USD/Y, resp. Advanced ... 165USD/Y). Support je logicky o tom, ze by mi nekdo pomahat mel. Otazkou je jak kvalitne. A na to se prave tady ptam.
"24/7 support: Canonical's Global Support & Services team provides around-the-clock coverage for Ubuntu deployments all over the world. Telephone support gives you access to engineers with first-hand experience of your issues, while the online portal lets you track the progress of cases in real time."
-
promin, ale takhle to opravdu nefunguje, ackoliv ta provolani jsou moc pekna ..
kdybys byl velka firma a tech licenci od nich nabral 1000, tak mozna, ale opakuji: desktop-for-business neni to co chces a ten support takhle nefunguje
cokoliv nebude z enterprise repozitare == zadny support
-
Pro "normální lidi" je určeno "Ubuntu Home Support"
http://www.canonical.com/support/services/support-features
http://shop.canonical.com/product_info.php?currency=USD&products_id=715
Advantage je opravdu jen pro Enterprise nasazení.
-
Pro "normální lidi" je určeno "Ubuntu Home Support"
http://www.canonical.com/support/services/support-features
http://shop.canonical.com/product_info.php?currency=USD&products_id=715
Advantage je opravdu jen pro Enterprise nasazení.
Po trochu vysilujici uvodni komunikaci s CANONICALem jsem zjistil nasledujici:
1. Ubuntu Advantage Standard (UA Standard) poskytuje uplne (uplne = naprosto identicke!!!) stejne sluzby jako Ubuntu Home Support (UHS), s jedinym rozdilem a tim je fakt, ze Ubuntu Home Supoport nema v cene support pres telefon. Reakcni doba na email v UHS je 2 pracovni dny, v UA Standard ... neni striktne definovana.
2. UA Standard stoji rocne 105USD (bez DPH, ktere se plati jenom v Evrope); UHS stoji rocne 140USD (?!).
3. Rozdil v cene 35USD, i kdyz UHS vlastne nabizi mene nez UA Standard, je udajne dan tim, ze UHS klienti jsou "blbejsi" nez UA klienti a tudiz je nutno si priplatit.
4. Soucasti obou sluzeb je udajne moznost umoznit servisnim technikum CANONICALu vzdaleny pristup na svuj stroj a nasledne je nabizena moznost "zakladni" (neni jasne co to presne znamena) konfigurace a instalace vybranych (tj. Ubuntu podporovanych) balicku. Zatim jsem nevyuzil, ale treba casem, az se objevi neco zasadnejsiho.
5. Tak jsem si poridil UA Standard. Mam za sebou i prvni dve support akce a musim rici, ze pokud clovek umi anglicky, tak to neni spatne.
6. Specialne ocenuji pristup do Knowledge base, ktera je na velice slusne urovni a resi radu (i dosti slozitych) problemu.
7. Sluzba Landscape (monitorovani a realizace rutinnich akci na vsech registrovanych strojich) je zatim pro mne v pripade jedne licence nepotrebna, ale az jich bude vice, traba to pouziji take.
Celkova znamka (1-5): 2 ... takze docela spokojenost.
Jediny problem je nutnost umet vysvetlit problem anglicky.
-
Dobrá práce! Budeš asi v ČR první, kdo tuto službu vyzkoušel ;)
Dá se zjednodušeně říct, že UHS je podobné podpoře zde na fóru, jen na "profesionálnější" úrovni? Řeší se tam jen specifické Ubuntu problémy ("nemohu nainstalovat XY", "Dash nereaguje"), nebo i obecnější ("pruhy přes obrazovku", "nějak divně mi to pípá a obrazovka je černá" apod.)? Je to nějak omezeno?
Chápu to dobře, že ta Knowledge Base je interní materiál Canonicalu přístupný pouze zákazníkům přes jméno a heslo?
-
Dobrá práce! Budeš asi v ČR první, kdo tuto službu vyzkoušel ;)
Dá se zjednodušeně říct, že UHS je podobné podpoře zde na fóru, jen na "profesionálnější" úrovni? Řeší se tam jen specifické Ubuntu problémy ("nemohu nainstalovat XY", "Dash nereaguje"), nebo i obecnější ("pruhy přes obrazovku", "nějak divně mi to pípá a obrazovka je černá" apod.)? Je to nějak omezeno?
Chápu to dobře, že ta Knowledge Base je interní materiál Canonicalu přístupný pouze zákazníkům přes jméno a heslo?
Detailni popis toho, co se resi v ramci UHS i UA Standard je uveden zde: http://www.canonical.com/support/services/support-features (http://www.canonical.com/support/services/support-features)
Nechci to prechvalit, forum.ubuntu.cz funguje velice dobre, ale ta podpora CANONICALu je zatim take dost kvalitni. Jediny problem ... anglictina!!!
Co se tyce obecnejsich problemu, tak ty je lepsi resit pres telefon (tedy pouze v ramci UA Standard nebo Advanced). Maji dost detailni "question wizard". Ja jsem s nimi prave pred hodinou resil nefunkcni wifi po probuzeni ze suspend modu (a svete div se ... po cca 10min anglicke konverzace byl problem vyresen). Podminkou ovsem je pouziti certifikovaneho HW uvedeneho zde: http://www.ubuntu.com/certification/ (http://www.ubuntu.com/certification/)
Knowledge Base je interni databaze CANONICAL-u (alespon se to tak tvari) a je dostupna stejne jako cela sluzba Landscape pouze registrovanym (platicim) uzivatelum (username/heslo).
Na Knowledge base CANONICALu se ale muzes nezavazne podivat, v ramci trial licence Landscape (viz: https://landscape.canonical.com/ (https://landscape.canonical.com/). KB je ale v tomto rezimu omezena, podle mne je v trialu pristupna cca 1/5 nebo mozna 1/10 cele KB. Vse ostatni je v trial modu (30 dnu) plne funkcni (vcetne moznosti online monitorovani az 5 stroju).
-
Jediny problem ... anglictina!!!
Podminkou ovsem je pouziti certifikovaneho HW uvedeneho zde: http://www.ubuntu.com/certification/ (http://www.ubuntu.com/certification/)
2:0 pre fórum.
-
ludolph: To vypadá zajímavě, nechtěl bys tu zkušenost celou nějak podrobněji popsat, že bysme to hodili na blog (http://blog.ubuntu.cz)? Určitě by to zajímalo i další uživatele.
-
ludolph: To vypadá zajímavě, nechtěl bys tu zkušenost celou nějak podrobněji popsat, že bysme to hodili na blog (http://blog.ubuntu.cz)? Určitě by to zajímalo i další uživatele.
Urcite ano, ale dej mi jeste par tydnu cas. Zatim to mam 2 dny. Chci ziskat vice zkusenosti a rekneme nekdy v kvetnu urcite sepisu detailnejsi recenzi.
-
Super, budu se těšit.