Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Internet a sítě => Téma založeno: drobec255 08 Září 2025, 20:55:04
-
Zdravím, aj ked to sem možno nepatri, ale som aktivnym uzivatelom Ubuntu a Linux Mint uz X rokov,
dnes mi namontovali opticky internet 600/100
ked dám zmerat rychlost ide mi to len 100/100
zariadenia mam 1GB/S.
Ale chcem sa spýtať, možem switch "Tenda TEG2216D" použiť hned za optický prevodnik ako DHCP - keď tento switch dhcpcko má ??? mozem ?
a na wifinu vyviest kábel na router ASUS RT-AX58U V2 ??
Alebo nad tym switchom nemam ani uvazovat ?? a dat tam (ˇzbytočne") router so nevyuzitymi 3x LAN portami ?
Vopred Vdaka za help.
-
Měl byste mít profesionální podporu od poskytovatele a pro ověření se připojit hned za jejich první koncový prvek.
-
1) poskytovatelé netu velmi často lžou, jak když tiskne (nakonec nejen oni) a průběžně se to zhoršuje. Příp. se odvolají na stranu 1158 ve smlouvě, kde je písmem arial 0,5 uvedeno, co všechno nejde a na co nemáš nárok, jak agregují (to v lepším případě) atd. apod.
2) rychlost (řetězce a toto je řetězec) je dána nejslabším článkem (hrdlem).
3) pro objektivní měření rychlosti by musel server být přímo u poskytovatele (aby se měřila pouze trasa poskytovatel - zákazník).
-
Nezlob se, ale to jsou nesmyslné mýty z trhu. Propustnost linky mu může předvést vždycky, to je garance rychlosti linky, nemluvíme o garanci rychlosti na server umístěný na jiném světadílu a ještě ve špičce když bude linka agregovaná. Pokud by těch 100 na 100 změřil přímo za jejich routerem, vynechal svá hrdla, mohl by reklamovat.
-
Vždyť přesně tohle (i když jinými slovy) popisuju!
Proč mám pocit, že některým lidem chybí elementární logické myšlení?
-
Jen ten Asus. Ten switch jak jsen to pochopil by tam byl naprosto zbytečný a jen by žral elektřinu.
Tu rychlost 100/100 měříte čím?
-
meriam cez https://www.speedtest.net/
ale uz mam stabilnych 450+ / 100
-
Vždyť přesně tohle (i když jinými slovy) popisuju!
Proč mám pocit, že některým lidem chybí elementární logické myšlení?
To bych neřekl, já jsem četl něco o prolhaných poskytovatelech internetu, což je nesmysl. Dotaz je stavěný sice na optickou linku 600/100 Mbps, dál se ale týká spíš vnitřní sítě.
-
meriam cez https://www.speedtest.net/
ale uz mam stabilnych 450+ / 100
No to jsem spíš myslel jakým hardwarem, na čem to měříte. Ale tak hlavně že Vám to už frčí.
-
Vždyť přesně tohle (i když jinými slovy) popisuju!
Proč mám pocit, že některým lidem chybí elementární logické myšlení?
To bych neřekl, já jsem četl něco o prolhaných poskytovatelech internetu, což je nesmysl. Dotaz je stavěný sice na optickou linku 600/100 Mbps, dál se ale týká spíš vnitřní sítě.
Samozřejmě, že lžou, nebo úmyslně neuvádějí přesné informace. Klíčová marketingová slova ve většině nabídek obvykle jsou "rychlost až..." (a dál to tady je zbytečné rozvádět, lze k tomu dohledat tuny praktických zkušeností, plus detailně číst ta "upřesnění" ve většinou šílených smlouvách).
Za druhé: tazatel samozřejmě měřil na serveru, který je umístěn kdesi, ale rozhodně ne u poskytovatele.
Za třetí: Tenda TEG2216D ve vnitřní síti je deklarovaná jako 1Gbps, takže ta to zdržovat nebude (pokud opět nelžou).
-
Promiňte jen drobnost, potřebná data by měl mít po ruce, nač se zabývat marketingem a vnitřní síť už není záležitost poskytovatele té optické linky.
-
Ty tvoje odpovědi mi připadají jak od ejaj, fakt...
Ne, nebudu to dále rozebírat, je vidět, že nečteš, nebo čteš a nevnímáš, kdo ví.
-
Ty tvoje odpovědi mi připadají jak od ejaj, fakt...
Ne, nebudu to dále rozebírat, je vidět, že nečteš, nebo čteš a nevnímáš, kdo ví.
Sice to není vůbec k tématu, ale jak chceš.
No, blbosti nečtu, reklamy nesleduju ani nehltám a "ajaj" přenechám vaší zdejší odborné diskuzi taky rád.
Klidně se dál zabývej marketingem, já ti rozhodně bránit nebudu, ale je to už trochu pozdě na to, když tu linku někdo už má. Pokud by dotaz zněl : "mám programovatelný switch Tenda 1Gbps a chci optiku s agregací 1:0 a tarif 600/100 - upočítá mi to ten switch?", tak bych to pochopil.
Co nechápu vůbec, je to automatický označení poskytovatele za lháře, když nemůžeš vědět, co má za tím routerem a na čem to měří. A já to třeba ani vědět nepotřebuju a nechci, takže přeju krásné počtení, mnoho zdaru s "ouou" na úrovni a z toho plynoucí silné a krásné dojmy.
-
Samozřejmě, že lžou, nebo úmyslně neuvádějí přesné informace. Klíčová marketingová slova ve většině nabídek obvykle jsou "rychlost až..." (a dál to tady je zbytečné rozvádět, lze k tomu dohledat tuny praktických zkušeností, plus detailně číst ta "upřesnění" ve většinou šílených smlouvách).
Za druhé: tazatel samozřejmě měřil na serveru, který je umístěn kdesi, ale rozhodně ne u poskytovatele.
Za třetí: Tenda TEG2216D ve vnitřní síti je deklarovaná jako 1Gbps, takže ta to zdržovat nebude (pokud opět nelžou).
Já mám obyčejnou optiku 500/500 od Vodafone a tu rychlost normálně drží, když dám měření Speedtest.net, tak si vybírám jeden konkrétní server a to ISP Aliance Prague (i když Speedtest nabízí nejbližší a nejrychlejší) a těch 500/500 mi to normálně kdykoliv naměří. Takže s tím lhaním bych byla opatrná. Spíš to ten Tenda prostě nezvládá, bůhví co je to za verk... Já mám dost starý Synology RT2600ac (začal se prodávat v roce 2016 a stále má aktualizace a je podporovaný), k tomu mesh MR2200ac a zvládá to všechno bez problémů včetně několika desítek smart věcí, Home Assistant, domácího serveru a tak.
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
-
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
Co to je "uměle škrtí"? Jestli máš na mysli agregaci,tak ta se dá dohledat ve smlouvě, může to být také závada o které nemá nikdo tušení. Ta závada se musí nejdřív nějak projevit,aby se to dalo "za 5 minut" opravit a to chvíli trvá. Taky je dobrý počítat s různými provozními podmínkami -teplo/chlad( když už to teda chcete vzít za ty prolhaný servisáky:))Ale když nejdřív někdo raději svolává demonstrace a obviňuje všechny ze lži, místo toho aby zvedl na 5 minut telefon, no tak to tvrzení samozřejmě nemůže potvrdit,ani vyvrátit. Samozřejmě doba pokročila a tak lidi jsou dnes vesměs moudřejší, než před pár lety a nikdo nečeká od 6 let staré "krabičky" dodané spolu se smlouvou,že nestárne. Ale vyloženě o prolhaných a tedy podvodných poskytovatelech jsem fakt nikdy neslyšel.
-
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
Co to je "uměle škrtí"? Jestli máš na mysli agregaci,tak ta se dá dohledat ve smlouvě, může to být také závada o které nemá nikdo tušení. Ta závada se musí nejdřív nějak projevit,aby se to dalo "za 5 minut" opravit a to chvíli trvá. Taky je dobrý počítat s různými provozními podmínkami -teplo/chlad( když už to teda chcete vzít za ty prolhaný servisáky:))Ale když nejdřív někdo raději svolává demonstrace a obviňuje všechny ze lži, místo toho aby zvedl na 5 minut telefon, no tak to tvrzení samozřejmě nemůže potvrdit,ani vyvrátit. Samozřejmě doba pokročila a tak lidi jsou dnes vesměs moudřejší, než před pár lety a nikdo nečeká od 6 let staré "krabičky" dodané spolu se smlouvou,že nestárne. Ale vyloženě o prolhaných a tedy podvodných poskytovatelech jsem fakt nikdy neslyšel.
U nás je to nemlich to stejné. Když si myslí, že je na drátě neznalý člověk tak se vymlouvají naprosto mimózně. Člověk draze platí pomalý Internet a potom mu to druhý den ještě zaškrtí na půlku. A potom se člověk diví, že stahuje 1MB/s.
-
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
Co to je "uměle škrtí"? Jestli máš na mysli agregaci,tak ta se dá dohledat ve smlouvě, může to být také závada o které nemá nikdo tušení. Ta závada se musí nejdřív nějak projevit,aby se to dalo "za 5 minut" opravit a to chvíli trvá. Taky je dobrý počítat s různými provozními podmínkami -teplo/chlad( když už to teda chcete vzít za ty prolhaný servisáky:))Ale když nejdřív někdo raději svolává demonstrace a obviňuje všechny ze lži, místo toho aby zvedl na 5 minut telefon, no tak to tvrzení samozřejmě nemůže potvrdit,ani vyvrátit. Samozřejmě doba pokročila a tak lidi jsou dnes vesměs moudřejší, než před pár lety a nikdo nečeká od 6 let staré "krabičky" dodané spolu se smlouvou,že nestárne. Ale vyloženě o prolhaných a tedy podvodných poskytovatelech jsem fakt nikdy neslyšel.
U nás je to nemlich to stejné. Když si myslí, že je na drátě neznalý člověk tak se vymlouvají naprosto mimózně. Člověk draze platí pomalý Internet a potom mu to druhý den ještě zaškrtí na půlku. A potom se člověk diví, že stahuje 1MB/s.
No je to možný, že se dnes dá snadněji dostat do neřešitelna, než dřív, těžko můžu znát všechny firmy a jejich záruky, pokud se opravdu vymlouvají. A jak dlouho jim to vydrží, taky těžko říct. Jsou to dost individuální věci - ještě je šance, že jde opravdu o nedorozumění a ne o záměr. Podobně když se dnes podíváme kam se "dnes" dostala zpolitizovaná digitalizace - tak to vypadá, že "už jsme se dostali tam, kde jsme ještě nikdy nebyli" (ale asi jsme se tam nikdy dostat nechtěli).
Ale hlavně nevím kam datovat tu narážka na "Až" rychlost - to není vyloženě dnešní "marketingový jev". Já tady nechci nikoho vychvalovat, ani hanit, to bych se obrátil asi úplně někam jinam - ono je zatím "kam".
-
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
Co to je "uměle škrtí"? Jestli máš na mysli agregaci,tak ta se dá dohledat ve smlouvě, může to být také závada o které nemá nikdo tušení. Ta závada se musí nejdřív nějak projevit,aby se to dalo "za 5 minut" opravit a to chvíli trvá. Taky je dobrý počítat s různými provozními podmínkami -teplo/chlad( když už to teda chcete vzít za ty prolhaný servisáky:))Ale když nejdřív někdo raději svolává demonstrace a obviňuje všechny ze lži, místo toho aby zvedl na 5 minut telefon, no tak to tvrzení samozřejmě nemůže potvrdit,ani vyvrátit. Samozřejmě doba pokročila a tak lidi jsou dnes vesměs moudřejší, než před pár lety a nikdo nečeká od 6 let staré "krabičky" dodané spolu se smlouvou,že nestárne. Ale vyloženě o prolhaných a tedy podvodných poskytovatelech jsem fakt nikdy neslyšel.
U nás je to nemlich to stejné. Když si myslí, že je na drátě neznalý člověk tak se vymlouvají naprosto mimózně. Člověk draze platí pomalý Internet a potom mu to druhý den ještě zaškrtí na půlku. A potom se člověk diví, že stahuje 1MB/s.
No je to možný, že se dnes dá snadněji dostat do neřešitelna, než dřív, těžko můžu znát všechny firmy a jejich záruky, pokud se opravdu vymlouvají. A jak dlouho jim to vydrží, taky těžko říct. Jsou to dost individuální věci - ještě je šance, že jde opravdu o nedorozumění a ne o záměr. Podobně když se dnes podíváme kam se "dnes" dostala zpolitizovaná digitalizace - tak to vypadá, že "už jsme se dostali tam, kde jsme ještě nikdy nebyli" (ale asi jsme se tam nikdy dostat nechtěli).
Ale hlavně nevím kam datovat tu narážka na "Až" rychlost - to není vyloženě dnešní "marketingový jev". Já tady nechci nikoho vychvalovat, ani hanit, to bych se obrátil asi úplně někam jinam - ono je zatím "kam".
-
Co to je s těma citacema? - Že by formátování textů metodou "Ramael"? Já jsem to nezkoušel.
-
No a nebo je tu možnost, že to operátor uměle škrtí, což nám kdysi dělal náš vesnický poskytovatel přes wifi.
Co to je "uměle škrtí"? Jestli máš na mysli agregaci,tak ta se dá dohledat ve smlouvě, může to být také závada o které nemá nikdo tušení. Ta závada se musí nejdřív nějak projevit,aby se to dalo "za 5 minut" opravit a to chvíli trvá. Taky je dobrý počítat s různými provozními podmínkami -teplo/chlad( když už to teda chcete vzít za ty prolhaný servisáky:))Ale když nejdřív někdo raději svolává demonstrace a obviňuje všechny ze lži, místo toho aby zvedl na 5 minut telefon, no tak to tvrzení samozřejmě nemůže potvrdit,ani vyvrátit. Samozřejmě doba pokročila a tak lidi jsou dnes vesměs moudřejší, než před pár lety a nikdo nečeká od 6 let staré "krabičky" dodané spolu se smlouvou,že nestárne. Ale vyloženě o prolhaných a tedy podvodných poskytovatelech jsem fakt nikdy neslyšel.
U nás je to nemlich to stejné. Když si myslí, že je na drátě neznalý člověk tak se vymlouvají naprosto mimózně. Člověk draze platí pomalý Internet a potom mu to druhý den ještě zaškrtí na půlku. A potom se člověk diví, že stahuje 1MB/s.
No je to možný, že se dnes dá snadněji dostat do neřešitelna, než dřív, těžko můžu znát všechny firmy a jejich záruky, pokud se opravdu vymlouvají. A jak dlouho jim to vydrží, taky těžko říct. Jsou to dost individuální věci, ne globální (já nic zjednodušovat nebudu) - ještě je šance, že jde opravdu o nedorozumění a ne o záměr. Podobně když se dnes podíváme kam se "dnes" dostala zpolitizovaná digitalizace - tak to vypadá, že "už jsme se dostali tam, kde jsme ještě nikdy nebyli" (ale asi jsme se tam nikdy dostat nechtěli).
Ale hlavně nevím kam datovat tu narážku na "Až" rychlost - to není vyloženě dnešní "marketingový jev". Já tady nechci nikoho vychvalovat, ani hanit, to bych se obrátil asi úplně někam jinam - ono je zatím "kam".
-
Ehm. No, když už si mě tu někdo "bere do klávesnice", tak se také přidám.
Moje zkušenost s jedním NP(nejmenovaný poskytovatel) v jižních čechách. V prd... a okolí kde máme dům to bylo s internetem hodně špatný. Zjistil jsem že asi tak 5km od nás jsou AP několika poskytovatelů na místě na které jsem byl schopen při dobré vůli i občas vidět. Oslovil jsem NP. Jejich obchoďák mi řekl že není šance. Oslovil jsem tedy dalšího z poskytovatelů. Přijel pán, opět jsem vytáhl mapu ukázal jsem mu azimuty, výšky a jedno místo s banální difrakcí. Byl nadšen, klaplo to a tím pokryli několik dalších vsí svým internetem. Kdykoliv se vyskytl problém vždy se to vyřešilo během maximálně dvou dnů. Rychlost a agregaci jsme vůbec neřešili. Spokojenost. Pak tu firmu spolkl NP. Problém, volám zákaznickou podporu, rady typu "zkusil jste restartovat router?" mne fakt vytáčeli. Zvlášť když měli do něho povolený vzdálený přístup. Jako, chápu že tam nebude sedět slečna která bude rozumět technické stránce. PoE adaptér za ta léta se stal závadovým. Vyhazoval nám jističe. Nejspíš varistor v háji. Výjezd k nám, dozvěděl jsem se že není možné aby byl poškozen. A problémy stále dokola. A při posledním výpadku internetu mě došla trpělivost a pořídil Starlink. Odmontoval jejich zařízení a po měsíci kdy jsem se opět dostal do čech v pracovní den, jim to odvezl a podal výpověď. Nikdo si nevšiml že více jak měsíc jim nefunguje koncový bod. Ale keců o rychlostech, spolehlivosti a ceně co mají. Byli překvapení že u nás byli jejich technici a nemají o tom záznamy. Takhle funguje hodně veliký nejmenovaný poskytovatel.
Co to je s těma citacema? - Že by formátování textů metodou "Ramael"? Já jsem to nezkoušel.
opět nechápu o čem píšeš. A nejspíš ani tentokrát se nedočkám odpovědi.
-
Co to je s těma citacema? - Že by formátování textů metodou "Ramael"? Já jsem to nezkoušel.
Chybička se vloudila.
opět nechápu o čem píšeš. A nejspíš ani tentokrát se nedočkám odpovědi.
Odepsal jsem sem a můj text odpovědi byl v tom šedém uzavřeném rámečku, jakože je to citace. Chybička se vloudila. Oddělal jsem řádek Sabraq a je to opraveno.
Původně to vypadalo nějak takto:
https://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=86781.msg586626#msg586626