Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Software => Příkazový řádek a programování pro GNU/Linux => Téma založeno: pavolzetor 18 Května 2008, 21:38:33
-
tu som spravil jednoduchy program ale zere az 10 MiB RAM http://disk.jabbim.cz/pk@jabbim.sk/pokus
neviete kde je chyba?
zdrojak http://disk.jabbim.cz/pk@jabbim.sk/pokus.cpp
-
no ja nevim ale kolik by mel zabirat? ja tedka nemam nikde zadnou minimalistickou aplikaci ale zkus si udelat jenom okno obyc kolik bude mit, treba gtk, nebo pres ten engin co pouzivas. ja spis tipuju ze nejaka minimalni pamet tam proste bude treba 4 MB, zbytek si zaberou ty graficky knihovny co includujes.
-
vytvorenie len okna X11 zere cca. 5 MB
-
To je šíleně hodně.... :o jenom okno by mělo mít pár Kilobyte.... teda MFC okna tolik mají....
Zkoušel jsem ten Váš kód a dokonce má u mě 27,1MB což je děs běs.
Zkoušel jsem i QT4 okno a to má 2,2MB což je taky docela hodně.
To mě kapičku zaráží teda.... možná nějakej přepínač na kompiler pro optimalizaci není?
-
neviem ale ono to zere v skutocnosti 1,6 MiB ale honto je len alokovana pamet
-
pokud spotreba pameti cyklicky nevzrusta v prubehu programu tak bych si s tim nedelal starosti. vzrustani zpusobuje alokace pameti a nasledny neuvolnovani
-
nema preco vzrastat
-
tak ma tu niekto logicke vysvetlenie?
-
obycejny xwindow ma par kilobajtu, takze za to muze opengl, si zjisti kolik bude mit obyc minimalisticka opengl aplikace a z toho zjistis jestli si tech 9 MB zabere opengl tak jako tak nebo jestli to souvisi treba s tim pohybem. znepokujici je spis nadmerna zatez procesu pri toceni obycejnyho trojuhelniku
-
momentalne som spravil jednoducheho hadika ale zere okoko 10 MB RAM co sa mi zda hodne vela
http://disk.jabbim.cz/pk@jabbim.sk/snake
http://disk.jabbim.cz/pk@jabbim.sk/snake.cpp
-
ten zdrojak nejde zkompilovat jsou v nem chyby pochazejici asi ze spatnych komentaru.. a co zkusit tu minimalni aplikaci opengl jenom inicializace
-
tam je rozdiel minimalny (+- 1 MB) kompilacia s Xlib, opengl a GLU
na kompilaciu toho programu pouzi gcc -Wall snake.cpp -o snake -lX11 -lGL -lGLU
-
snake.cpp: In function ‘int main()’:
snake.cpp:89: warning: format ‘%p’ expects type ‘void*’, but argument 2 has type ‘VisualID’
snake.cpp: At global scope:
snake.cpp:122: error: ‘draw’ does not name a type
snake.cpp:136: error: expected unqualified-id before ‘return’
snake.cpp:137: error: expected declaration before ‘}’ token
-
takze nechtiac som vymazal zdrojak hadika ale ten skompilovany ide a mne otacanie trojuholnika zare do 1 % CPU asi ti nejde 3D akceleracia