Fórum Ubuntu CZ/SK
Komunita => Ubuntu CZ/SK => Wiki => Téma založeno: Zerog 13 Ledna 2012, 11:14:21
-
Asi jsem slepej, ale zda se mi, ze wiki nema Troubleshooting (nenasel jsem zadny cesky ekvivalent na wiki).
Souhlasite s tim, aby byla takova sekce vytvorena hned na indexu wiki ? Nebot co udela uzivatel kdyz mu nejde napriklad login do systemu. Podiva se z jineho pc na wiki a kdyz na wiki nenajde odpoved hleda v forum.
-
Taky bych byl pro, jen to chce někoho, kdo by to zakomponoval vhodně do stávají struktury wiki a přesunul tam již existující návody na řešení problémů.
Něco na wiki už je; např. když koukneš na http://wiki.ubuntu.cz/%C5%98e%C5%A1en%C3%AD%20probl%C3%A9m%C5%AF, tato stránka (Řešení problémů) neexistuje, ale ukáže podstránky, kde už něco načaté je (bootování, paměť, ...).
Dále některé aplikace mají svůj oddíl troubleshooting, např.
http://wiki.ubuntu.cz/Vyhrazen%C3%A9%20form%C3%A1ty/Flash
https://encrypted.google.com/search?q=%C5%99e%C5%A1en%C3%AD%20probl%C3%A9m%C5%AF%20site%3Awiki.ubuntu.cz
-
Asi by to chtelo projet celou wiki a ulinkovat na to odkazy.
takze "reseni problemu" by byla strukturovana a odkazovala by treba jen na cast jineho navodu.
-
Pak jsou tady http://wiki.ubuntu.cz/FAQ kam by se ty nejčastější problémy měly dávat.
-
No, to je fakt, ale mě trvalo několik let než mi docvaklo (a teď jsem si na to taky nevzpomněl), že řešení problémů (troubleshooting) = faq.
Taky když jsem dělal návody na troubleshooting flash, paměť, bootování, atd, tak se mi to do žádné škatulky na FAQ nehodilo.
-
(troubleshooting) neni faq v zadne pripade.
faq = requently asked questions, takze maximalne cast v faq muze byt troubleshooting.
Proc vubec FAQ neni taky na indexu wiki ?
-
Mně by sekce Troubleshooting (nebo "řešení problémů") přišla užitečná.
Struktura by měla být orientovaná na vnější projev ("počítač nestartuje", "počítač nepřehrává DVD" nebo "počítač zvrací zelený sliz a mluví zapomenutými jazyky"). Uživatel by se měl přes 2-3 odkazy proklikat k řešení (nebo ke konstatování, že se musí zeptat živých lidí).
To by bylo moc hezké, je ale otázka, zda na takový velký úkol jsou lidi.
-
Mně by sekce Troubleshooting (nebo "řešení problémů") přišla užitečná.
Struktura by měla být orientovaná na vnější projev ("počítač nestartuje", "počítač nepřehrává DVD" nebo "počítač zvrací zelený sliz a mluví zapomenutými jazyky"). Uživatel by se měl přes 2-3 odkazy proklikat k řešení (nebo ke konstatování, že se musí zeptat živých lidí).
To by bylo moc hezké, je ale otázka, zda na takový velký úkol jsou lidi.
Paráda.
Navrhuji tedy, abys udělal tu strukturu/kostru (úvodní stránku a podtémata + kompletní vypracování hlavního tématu "počítač zvrací zelený sliz a mluví zapomenutými jazyky"), a já si vezmu na starost ostatní obsah (ne jen sám, ale budu tlačit na Tadeáše nebo Vojtu, aby přesunuli již existující, a zkusím to zpropagovat mezi ostatními, aby přispěli obsahem).
-
Ja se do toho taky rad zapojim.
-
Nějaký rychlý rozcestník by tam být měl, ale spíše ve formátu howto (bootable flashka, přehrání dvd, ovladače gk,...) s patřičnými odkazy na wiki/forum. Velkou strukturou se nikdo prodírat nebude. Samozřejmě dle možností pomůžu.
Smysluplnější činnost vidím v doplnování návodů/přesměrovávacích stránek na nenalezené návody. Existuje někde takový seznam? Když už se někdo obtěžuje na wiki hledat, aby taky našel...