Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Hardware => Téma založeno: Kedrigern 31 Prosince 2012, 13:49:27
-
Zdravím,
rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s poruchami ram? Memtest mi našel chyby. Lze na základě toho úspěšně reklamovat? Jaké další metody pro nalezení chyb používáte?
Jak poznám, že jsou chyby kritické? Mám tu notebook od kamarádky a chová se skutečně prapodivně. Memtest selhal témněř hned. Pak jsem memtest vyzkoušel u sebe a také to našlo chyby (ale mnohem později). Můj noťas normálně chodí.
S HW nemám moc zkušenosti a vlastně ho vůbec nemám rád, protože nejde lehce opravovat a generuje chyby... čili jakékoliv rady uvítám.
-
Kazda porucha RAM je kriticka.
Akym memtestom si to robil?
http://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=65610.0
-
Jo přesně tímhle. Takže předpokládám, že chyby u mě na zdravém noťasu jsou bug v softu.
Ale u toho dalšího noťasu chyby začaly mnohem dříve než na 50%. Jak to tedy otestovat?
-
Mám už hodně let koupený český goldmemory, tenkrát jsem taktoval všechno a toto byl jediný test který odhalil hraniční chyby.
-
Jo přesně tímhle. Takže předpokládám, že chyby u mě na zdravém noťasu jsou bug v softu.
Ale u toho dalšího noťasu chyby začaly mnohem dříve než na 50%. Jak to tedy otestovat?
Starsia verzia livecd.
-
12.04 U mě zatím spolehlivé ;)
-
Ta chyba nastává v TESTU #7. Ne v 50%
Je to ofiko chyba hlášená do vývoje Memtestu.
Těch 50% prostě jen náhodou vyšlo někomu.
-
Děkuji za odpovědi. No s tím memtestem v ostré verzi je to fakt epic fail v Ubuntu.
Druhá část mé původní otázky zněla na reklamaci ram? Stále by mě to zajímalo (zkušenosti se vždy hodí). Projedete pamět (funkčním) memetestem, selže a dojdete na reklamaci s ramkou a řeknete: "neprošlo to memtestem, dejte mi jinou"?
-
Projedete pamět (funkčním) memetestem, selže a dojdete na reklamaci s ramkou a řeknete: "neprošlo to memtestem, dejte mi jinou"?
Rozhodně ne jen říct ústně. Vytisknout screenshot, na výtisk napsat datum, podpis, scvaknout s kopií dokladu a poslat s RAM na reklamaci. Já jsem paranoidní, tak si ještě reklamovanou věc nenápadně označím, aby mi nevrátili stejnou. Například někam vyryji špendlíkem milimetrový x apod. Vždy jsem uspěl, ale možná je to tím, že kupuju v osvědčených obchodech a vyhýbám se moravskoslezským "rodinným garážovým" eShopům.
-
S reklamacemi nebývá u RAM problém... Snad jen nějaký malý obchodníček by mohl dělat problémy.
ps: od teď se budu pozorně dívat až budu někde skupovat RAM jestli někde nemají malý vyrytý křížek :))
-
ps: od teď se budu pozorně dívat až budu někde skupovat RAM jestli někde nemají malý vyrytý křížek :))
Vyrejvám to na vše, takže kontroluj i HDD, boxy, modemy, přehrávače... :-)
-
Je reklamuju snadno. Vezmu ramku napíšu kde jsem chybu našel (MB). A jdu.
Řeknu jim to, dám paměť a jdu. Jestli si to testnou je to na nich. Ještě se mi nestalo, že by dělali krky.