Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Kódování v Krusaderu [vyřešeno]  (Přečteno 3143 krát)

brumla.cz

• Aktivní člen
  • *
  • Skill: Shit_happens
Kódování v Krusaderu [vyřešeno]
« kdy: 02 Dubna 2008, 15:03:36 »
tak, máme tu další laskominu...  ;)

včera jsem přes krusader na ftp jednoho webu editoval html soubor, dal jsem uložit, obnovím stránku a veškerá diakritika byla zničená... takže jsem ty cca 4 A4 textu opravil a hledal, v čem to uložit... našel jsem výběr kódování, nicméně windows-1250, který znám z Kopete, kde jsem ho musel nastavit, jsem tu neviděl...

zkusil jsem teda pár kódování, ale Krusader mě vždycky upzornil, že může dojít ke ztrátě dat... tak jsem vybral unicode, uložil, umístil na web a z celýho souboru se zobrazilo asi toto: "t<đ

to jsem se docela vytočil a kontaktoval jsem našeho programátora, kterej to naštěstí spravil... dověděl jsem se, že unicode je binární kódování, který na asp webech není čitelný...

moje otázka tedy zní: nevíte někdo, jaký to kódování mám používat? byl bych vám velmi vděčnej!
« Poslední změna: 02 Dubna 2008, 20:11:12 od Martin 'Želva' Malý »
Udělejmě ze středy den za lepší systém! Ubuntu, Ubuntu! Do toho, Češi!
Registered Linux User #475372! | Asus P43E (Core i3, 4GB, Ubuntu 14.04 + Virtualbox W8.1)

luisah

• Závislák
Re: kódování v Krusaderu
« Odpověď #1 kdy: 02 Dubna 2008, 15:17:49 »
Osobně používám UTF8 (píše se, že je to tedy Unicode) a zatím jsem problém neměl (v linuxu :D)
Zkus mrknout sem zda ti to pomůže:
http://www.jakpsatweb.cz/cestina.html

ufaak

• Závislák
« Odpověď #2 kdy: 02 Dubna 2008, 15:19:51 »
kdyby vsichni pouzivali utf-8, to by se zilo...
notebook MSI EX720X, Ubuntu 10.10

brumla.cz

• Aktivní člen
  • *
« Odpověď #3 kdy: 02 Dubna 2008, 15:35:59 »
mno, tak o UTF-8 jsem mluvil s naším programátorem, říkal, že to fungovat nebude a ISO vyprodukovalo tohle:

přílią ľlu»oučký kůň úpěl ďábelské ódy