Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Práva souborů a adresářů  (Přečteno 1746 krát)

alka

• Návštěvník
Práva souborů a adresářů
« kdy: 27 Srpna 2008, 23:30:59 »
Jsem začátečník, tak se omlouvám za možná triviální dotaz předem. Přečetl jsem si toto téma v návodech ubuntu, ale problém mi to nevyřešilo. Problém je ten, že se mi při kopírování adresářů se soubory z mého vlastního účtu na flashku změní přístupová práva s omezením pouze pro mě, přestože jsem si předtím nastavil /před kopírováním na flashku/ chmod a=rwx jménoadresáře. Výsledkem je po výpisu ls -l vždy :
drwx------ 2 ales root 32768 2008-08-26 22:49 dorámečků
drwx------ 2 ales root 32768 2008-08-26 22:40 udělat
drwx------ 2 ales root 32768 2008-08-26 21:56 udělatúpravy

Poté již na flashce není možné tato práva pozměnovat.

Omezí to práci jiných s těmito soubory? Díky za radu a vysvětlení.

MacHala

• Stálý člen
  • **
  • Big Bro iz watching joo!
    • ZlejT
Re: Práva souborů a adresářů
« Odpověď #1 kdy: 27 Srpna 2008, 23:46:45 »
jaky je tam filesystem?

jestli je tam fat32, tak ten pristupova prava moc nezvlada (temer by se chtelo rict neco jako "inu, microsoft" :-D ) , pri rucnim mountovani zkuste pouzit option umask=000  (dale viz. man mount)

EDIT: predtim jsem so nevsiml te otazky na omezeni prace se soubory >> ostatni by to nemelo nijak ovlivnit (paklize je to opravdu fat, popr. ntfs)
« Poslední změna: 28 Srpna 2008, 08:36:40 od MacHala »
Prislusnik ligy, za kreativni pouzivani interpunkcnich znamenek, carek, predevsim.
=======================================
Tweetuju jako http://twitter.com/zl8

On

• Stálý člen
  • **
    • Operační systémy
« Odpověď #2 kdy: 28 Srpna 2008, 07:02:52 »
jj, řešil jsem podobný problém s právy a ve file systemu NTFS mi taky chmod nepomáhal. Musel jsem v fstabu doplnit řádek umask=077 (dle požadavků práv) a po restartu to bylo v pořádku.