Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: přestal fungovat zvuk v Ubuntu 9.04  (Přečteno 1129 krát)

Cotillon

• Návštěvník
přestal fungovat zvuk v Ubuntu 9.04
« kdy: 01 Ledna 2010, 14:48:25 »
Ahoj, jsem nováček v Linuxu, od léta mám čistou instalaci "zajdaleny" jaunty (zvuk nikdy nedělal problémy) - a nyní jsem se rozhodl naistalovat Skype 2.0 - a nastaly problémy- alsa versus pulseaudio - Ve Skype nešlo uskutečnit hovor - obligátní hlášky - Problem with AudioPlayback. - Prošel jsem si tedy na fóru diskuse k tomuto tématu a zkusil úpravu dle Shamana na http://forum.ubuntu.cz/index.php/topic,21672.msg160484.html#msg160484 - s jemným rozdílem, že to je návod pro 8.04 HH a tak některé balíky už byly nainstalovány, některé byly nahrazeny novou verzí - nenainstaloval se libflushsupport - dále jsem pokračoval druhou částí návodu tj. úprava souboru etc/pulse/default.pa a dopsání řádek pro nastavení Skype do souboru ~/.asoundrc. (Toto řešení je popsáno i v knize Ubuntu - praktická příručka uživatele Linuxu na str.213 - PulseAudio a Skype) - Tak jsem se těšil, jak jsem to zprovoznil, Skype fungoval, ale jenom Skype. - Totem, Kaffeine, VLC, Flash Player - prostě všechno se trhalo, jak zvuk tak i obraz. - Tak jsem všechny změny zase vzal zpět a zkusil jsem originál návod od zman0900 - http:/ubuntuforums.org/showthread.php?t=776739 - doinstaloval jsem PulseAudio s balíčky padevchooser, pulseaudio module hal a pulseaudio modul -x11 - takže mi vyskočil přehledný aplet pro PulseAudio a pokud vím, tak se alsa tímto zásahem má virtuálně nasměrovat na PulseAudio a mělo by to chodit všechno i vlastně zásahem v /etc/asound.conf - výsledek byl překvapivý - aplikace co používají zvuk fungovaly, Skype šel také s tou výhradou, že fungoval mikrofon (obrovský úspěch) ale příchozí zvuk byl slyšet jen z levého reproduktoru. - Nebyl jsem stále spokojen, chtěl jsem, aby zvuk šel z obou kanálů - a přišel tr