Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Asus EeePc X101H - verze Ubuntu  (Přečteno 3397 krát)

Cleric

• Návštěvník
Asus EeePc X101H - verze Ubuntu
« kdy: 10 Ledna 2012, 11:27:23 »
Zdravím, jsem úplný nováček ve světě Linuxu a moc rád bych ho chtěl vyzkoušet. A tak bych chtěl poradit kterou verzi bych jste mi doporučily.
Návody na instalaci jsem si již prohlídl a vím jak na to. Jen ta verze.

Díky

crowack

• Aktivní člen
  • *
  • Poor willage boy
Re:Asus EeePc X101H - verze Ubuntu
« Odpověď #1 kdy: 10 Ledna 2012, 13:23:06 »
Ahoj, přítelkyni na podobném stroji (eee 1000h) beží bez problémů (rychlost gui, po spuštění naalokuje 160MB RAM - skype, dropbox, pidgin atd) debian squeeze. Pravda, sw není úplně nejnovější, ale zase je pravděpodobné, že pár let na to nebudu muset šáhnout, co se týče údržby (upgrade na novou verzi, bugy, nefunkčnost)
Po instalaci bude potřeba ho doladit, aby fungoval ekvivalentně k windows (kodek pro mp3, nesvobodný firmware atp. - návody jsou, nebo můžeme řešit zde)
Ubuntu pravděpodobně bude bezproblémovější co se týče instalace, otázkou je jak poběží unity na tak slabém hardwaru a jaký bug zrovna trefíte (to byl jeden z důvodů odchodu od ubuntu a z něj vycházejících distribucí)
Taky opensuse je vhodné pro začátečníky, ovšem opět nedoporučuji kvůli hw náročnosti.
Možná by taky bylo možné zkusit některou verzi linuxu mint, třeba LMDE nebo mint LXDE.
OpenSUSE13.1 KDE ... Join the dark side, we have kookies :)

Cleric

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 10 Ledna 2012, 14:03:16 »
Přes aplikaci UNetbootin jsem si našel Mint je tam jen LIVE. Hádám že LMDE nebo mint LXDE je již prostředí.
Pak už stačí rozdělit HDD a provést instal.

crowack

• Aktivní člen
  • *
  • Poor willage boy
« Odpověď #3 kdy: 10 Ledna 2012, 14:13:18 »