Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: obnova dat  (Přečteno 1410 krát)

mirek82

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 1
obnova dat
« kdy: 02 Ledna 2011, 15:37:04 »
Dobrý den,

jsem naprostý začátečník. Podotýkám, že mám ubuntu 9. 04. Nechal jsem si nainstalovat software ubuntu, při instalaci došlo v důsledku formátování harddisku k ztrátě dat (filmy, videa, mp3, jpg apod.). Na internetu jsem nalezl software photo rec, který zřejmě obnovuje takto ztracená data, dokonce i před zformátováním disku. Tento program, resp. testdisk, jsem si stáhl ze stránek výrobce pro linux, není ve formátu rpm (aůe to snad nevadí) a chtěl jsem ho nainstalovat do svého počítače přes synaptic. Když jsem synaptic otevřel, vyhledal jsem si testdisk a označil jsem pro instalaci, ale bohužel, se to neinstalovalo, ani nebyla možnost to nějak potvrdit příkazem použít nebo schválit všechny změny, prostě to instalovat nelze. V nabídce vlastnosti se mi objevilo, že je třeba současně nainstalovat dalších deset různých souborů.

Když jsem se pokoušel do testdisku dostat, přes plochu se mi objevilo pouze okno s vyhledáním aplikace a nic, přes terminál se mi stále objevuje command not found.

Dotaz:

Jak zjistit, že rpogram je nainstalovaný a jak ho nainstalovat v synaptic (v doporučených aplikacích se mi neobjevuje ani pdo příkazem vyhledat), (když ho označím pro instalaci, nelze tu instalaci jakkoliv potvrdit)

Lze obnovit data i tehdy, pokud došlo k jejich vymazání při formátování disku?

Brouk Pitlík

  • Host
Re: obnova dat
« Odpověď #1 kdy: 02 Ledna 2011, 16:26:31 »
K instalaci testdisku:
http://wiki.ubuntu.cz/TestDisk
k instalaci softu v Ubuntu
http://wiki.ubuntu.cz/Spr%C3%A1va%20bal%C3%ADk%C5%AF
A protože máš 9.04 kterýmu už skončila podpora, budeš muset upravit sources.list podle:
http://forum.ubuntu.cz/index.php/topic,50524.0.html.