Dobrý deň!
Pre začiatok chcem povedať, že som laik čo sa týka Linuxu. Predtým som používal Windows XP a Ubuntu nižšej rady to bolo 9.XX. Všetko šlapalo. Pri štarte mi vždy vyhodilo ponuku pre výber OS.
Na mojom PC mám dva 500GB HDD, z toho mam len na jednom data (sdb). Ten prvý (sda) som upravil, teda kapacitu partícii. Rozdelil som ho takto:
SDA -
1. partícia 150 GB - Windows 7 Ultimate (sda1)
2. partícia 100 GB - Linux Ubuntu 10.04 LTS (sda2)
4. partícia 245 GB (sda 3)
3. partícia 5 GB - SWAP (sda5)
Druhy disk ma len dáta
SDB -
1. partícia 250GB - dáta - (sdb1)
2. partícia 250GB - dáta - (sdb2)
V sprievodcovi inštaláciou som dal manuálne rozdelenie diskov a pripojil som ich takto:
SDA
1. partícia 150 GB - Windows 7 Ultimate (sda1)
/media/sda1 - bez formátovania, pretože je tam už nainštalovaný Windows 7(NTFS)
2. partícia 100 GB - Linux Ubuntu 10.04 LTS (sda2)
/ - formátovat v "ext4"
4. partícia 245 GB (sda3)
/media/sda33. partícia 5 GB - SWAP (sda5)
druhý HDD
SDB
1. partícia 250GB - dáta - (sdb1) -
"/media/sdb1"2. partícia 250GB - dáta - (sdb2) -
"/media/sdb2"Inštalátorom sa preklikal cez ďalšie kroky - vytvorenie užívateľského konta a tiež k preberaniu nejakých záložiek z Windows 7, to som zrušil.
POSLEDNÝ KROK:
Tu mi sprievodca inštaláciou vyhodí zoznam zmien ktoré sa chystám spraviť a že je pripravený. Je tam ešte políčko
"POKROČILÉ..."Kliknem na to, vyhodí malú ponuku v ktorej sa nachádza
"NAINŠTALOVAŤ ZAVÁDZAČ" táto voľba je
odfajknutáa potom
"DEVICE FOR BOOT LOADER INSTALLATION" pod tým je
"/dev/sda" Vraj takto to má byť správne nastavené. (mimochodom skúšal som aj
"/dev/sda1" a aj "/dev/sda2")
Inštalácia prebehne. Inštalátor napíše, že pre spustenie systému sa musí reštartovať. Kliknem na tlačidlo "reštart". Vybehne CD... ale vyhodí nejaké chyby, tak napíšem reboot a PC sa reštartne(vid foto). Pri nabiehaní systému mi ale nevyhodí ponuku pre "VÝBER OPERAČNÉHO SYSTÉMU", ale automaticky sa spustí WINDOWS 7.