Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Evolution - problém s importem pkcs#12 [Vyřešeno]  (Přečteno 2538 krát)

josef.g

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 80
Evolution - problém s importem pkcs#12 [Vyřešeno]
« kdy: 08 Dubna 2011, 21:42:38 »
Mám problém s importem osobního certifikátu ve formátu pkcs#12 do evolution. Jedná se o certifikát vygenerovaný nástroji od PostSignum VCA (Česká pošta). Při pokusu o import do evolution jsem dotázán na heslo do úložiště, pak na heslo k souboru s certifikátem a tím to končí, bez jakéhokoliv dalšího hlášení se certifikát nenaimportuje. Ve Firefoxu je to podobné, ale tam to aspoň nahlásí, že došlo k neznámému problému.
Mám Ubuntu 10.04 vzniklé upgradem z 8.04, evolution je 2.28.3. Pokud máte někdo nějaké zkušenosti s evolution a pkcs#12, tak se prosím podělte. Na internetu se mi nic moc užitečného nepodařilo vypátrat.
« Poslední změna: 10 Dubna 2011, 19:47:57 od josef.g »

Rover623

Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #1 kdy: 09 Dubna 2011, 01:43:45 »
Mě by spíš zajímalo jestli ten certifikační soubor máš v počítači nebo používáš odkaz

josef.g

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 80
Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #2 kdy: 09 Dubna 2011, 13:30:58 »
Soubor s certifikátem mám na lokálním disku (soubor cert_sign.p12). Vlastně to není jenom certifikát, je to vyexportovaný certifikát spolu se soukromým klíčem. Postup se v podstatě nedá nijak pokazit, ten software, který k tomu dodává Česká pošta je velmi jednoduchý a nelze nikam "odbočit", jediná volnost je ve volbě akce a případně názvu výstupního souboru. Nevím, jestli znáš postup pro získání certifikátů u České pošty, pro jiný operační systém než Windows a jiným prohlížeč než IE je nutné postupovat offline, vše je nutné udělat s lokálně nainstalovaným softwarem (volně ke stažení na jejich webu).
Nejvíc mě štve, že Evolution ani nenaznačí co se stalo. Zkusil jsem schválně zadat špatné heslo k souboru s certifikátem a výsledek byl úplně stejný - neúspěch a taky bez jakéhokoliv varování. Nedal by se někde najít nějaký log? Taky mě napadlo, jestli se před instalací osobního certifikátu ještě nemusí někde něco nastavit, ale netuším co a kde. Import kořenových certifikátů PostSignum Root QCA i QCA 2 a certifikátů veřejné autority PostSignum Public VCA i VCA 2 proběhl naprosto bez problémů.
« Poslední změna: 09 Dubna 2011, 13:33:18 od josef.g »

Rover623

Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #3 kdy: 09 Dubna 2011, 20:03:44 »
Prohlížeč souborů protokolů,tam by měl být log i od Evolution

josef.g

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 80
Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #4 kdy: 09 Dubna 2011, 21:30:18 »
Našel jsem tohle v sekci daemon.log::
Citace
Apr  8 17:50:41 desktop1 gnome-session[1925]: WARNING: Could not launch application '10cead7b902ae16ff4130202504448795000000036890032.desktop': Unable to start application: Nelze spustit proces potomka "evolution-exchange-storage" (No such file or directory)
V podstatě to samé je tam denně od 5.4., předtím to tam není. Shodou okolností je to den, kdy jsem nainstaloval PostSignumToolPlus (to je ten software pro generování klíčů a žádostí o certifikát od České pošty). Tak nevím, jestli to nemůže souviset a stejně nemám tušení, jak si ten záznam vyložit.

Rover623

Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #5 kdy: 10 Dubna 2011, 05:53:33 »
V podstatě ti to říká,že soubor "10cead7b902ae16ff4130202504448795000000036890032.desktop" což je spouštěč aplikace odkazuje na komponentu evolution-exchange-storage,která není k dispozici,mrkni do Synaptiku a zkus najít balík stejného názvu

josef.g

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 80
Re: Evolution - problém s importem pkcs#12
« Odpověď #6 kdy: 10 Dubna 2011, 19:46:19 »
Ten balíček jsem v repozitářích nenašel, ale neva, už je to (doufám) vyřešené. Přijde mi to neuvěřitelné, ale možná jenom proto, že se dostatečně nevyznám ve vnitřnostech systému.
Problém byl (asi) v následujícím: při spouštění software PostSignumToolPlus se vždy při poklepání na link ke spouštěcímu skriptu objeví nabídka akcí (Spustit v terminálu / Zobrazit / Zrušit / Spustit). Já jsem vždy používal možnost Spustit namísto Spustit v terminálu. Podařilo se tak úspěšně vygenerovat klíč i žádost, ale z nějakého důvodu ten program asi správně nefungoval při generování souboru pkcs#12. Dnes jsem jako poslední zoufalý pokus  o řešení situace zkusil načíst takto vygenerovaný certifikát do Thunderbirdu (že bych jej používal namísto Evolution) ale taky to nešlo. Nakonec jsem podnikl ještě jeden pokus a vygeneroval nový soubor s certifikátem, ale tentokrát jsem použil volbu Spustit v terminálu. Takto vygenerovaný certifikát ve formátu pkcs#12 šel bez problémů načíst jak do Thunderbirdu, tak do Evolution. Takže asi tolik.
Žádnou teorii o tom proč se to tak chová nemám, nechápu to a moje znalosti k vysvětlení nestačí.
Nakonec tedy problém nebyl v Evolution, ale v programu pro generování certifikátů (nebo jak si možná někdo oprávněně může myslet, mezi židlí a klávesnicí).
Děkuji Roverovi za čas.
« Poslední změna: 10 Dubna 2011, 19:51:15 od josef.g »

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.