Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Napadení systému z internetu - jak ho lze odhalit?  (Přečteno 4877 krát)

Ladka

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 91
Napadení systému z internetu - jak ho lze odhalit?
« kdy: 14 Ledna 2012, 01:42:54 »
Zdravím,
vyskytl se mi na PC takový menší problém .... mám obavu, že mi někdo během připojení k internetu parazitoval v PC. Protože jsem naprostý amatér, chci se jen zeptat, lze nějak zjistit, zda se někdo přes net připojil do mého PC? Nějaký neoprávněý přístup nebo přenos dat? Dá se to nějak zpětně vypátrat, popř jak?
Dá se vlastně na linuxu nějak při pohybu na netu chránit? Firewall nebo tak něco? Mám Linux Mint (Debian), který má prý nějaký firewall zabudovaný, nenašla jsem ale nikde, zda je primárně aktivní popř. jak ho správně aktivovat a nastavit .....
Nejsem sice žádný podvratný živel, ale o svá data mám fakt strach :-(
Prosím poraďte někdo.

Rover623

Re:Napadení systému z internetu - jak ho lze odhalit?
« Odpověď #1 kdy: 14 Ledna 2012, 02:23:40 »
Firewall je v jádře, jmenuje se to iptables. Ovšem standardně je systém nastaven tak, že veškerá výslovně neschválená spojení z venku jsou odmítnuta. Jednoduše lze říct, že všechno co správce nepovolí je odmítnuto. Lze prohlédnout log síťové komunikace jestli v něm nefiguruje velké množství příchozích požadavků z "venku"

Ladka

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 91
Re:Napadení systému z internetu - jak ho lze odhalit?
« Odpověď #2 kdy: 14 Ledna 2012, 12:14:15 »
Firewall je v jádře, jmenuje se to iptables. Ovšem standardně je systém nastaven tak, že veškerá výslovně neschválená spojení z venku jsou odmítnuta. Jednoduše lze říct, že všechno co správce nepovolí je odmítnuto. Lze prohlédnout log síťové komunikace jestli v něm nefiguruje velké množství příchozích požadavků z "venku"