Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Lubuntu 13.04 - 6 dotazů pro lepšímu užívání  (Přečteno 1546 krát)

k.eight.a

• Návštěvník
    • Phantasmagoria Feast
Lubuntu 13.04 - 6 dotazů pro lepšímu užívání
« kdy: 25 Července 2013, 00:05:27 »
Ahoj, posledně jsem sem psal s dotazem (Síť s Gigabyte Z77-D3H a Xubuntu 12.04 LTS) na který mi bohužel nikdo neodepsal. Na anglickém Ubuntu fóru jsem našel pár návodů, ale nic mi nefungovalo - přecijen jsem začátečník... Vyřešil jsem to lišácky, nainstaloval jsem nejnovější Lubuntu 13.04. Původní záměr byl mít LTS verzi (proto Xubuntu) a tu poté zkonvertovat na systém s LXDE, tedy vlastně Lubuntu LTS. Lubuntu mi po nainstalování od začátku šlo, takže vlastně úspěch.

Nicméně po nějaké době užívání jsem narazil na několik věcí, které mi vadí, nebo mi komplikují fungování na tomto systému.

1) Po startu mám vypnutý num lock - nevím co a kde nastavit aby byl po startu zapnutý.

2) Diakritika (MP3 - id3v1 tagy / titulky k filmům / FB kecálek v Pidginu) - poraďte jak mám systém počeštit i "interně".

3) Aktualizace - na hlavním panelu se mi stále ukazuje vykřičník jako by byly dostupné aktualizace i když je systém plně aktualizovaný. Navíc když dám hledat aktualizace, tak mi to hlásí chybu připojení (prý je nefunkční) - po odkliknutí notifikace však aktualizace najde, pokud zrovna jsou nějaké nové dostupné. Je to docela otravné.

4) Chci mít možnost porovnávat soubory (především binární) - kvůli tomu jsem si pořídil dvoupanelový souborový manažér GNOME Commander, který to údajně měl umět, nicméně neumí a nebo jsem nepřišel na to jak ho k tomu dokopat. Navíc při vyhledávání souborů a složek (předvším na NTFS oddílu) soustavně padá. Krom toho nepouští soubory asociovanými programy jako výchozí PCManFM, prostě je to po všech směrech hodně slabá náhrada windowsího Total Commanderu.