Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Root heslo  (Přečteno 1303 krát)

Farishta

• Návštěvník
Root heslo
« kdy: 03 Ledna 2014, 17:52:53 »
Dobrý den,

prosím pomozte mi...

Ode dneška mám Linux Ubuntu (ten nejnovější) a jsem úplný nováček - nikdy jsem ho neměla.

Měla jsem tu uživatelský účet který byl přiřazen jako správce. Když jsem v nabídce měla správce, normální, tak jsem dala účet normální. Ale od té doby se všechny instalace, mazání atd změnili na root heslo, a nemůžu už nic dělat..ani se dostat už k tomuto účtu, abych ho dala zas na správce...

Nejsem IT a i když jsem se snažila v Terminálu dát, to co jsem našla na netu, tak to leda chtělo nejdřív mé heslo a když jsem ho zadala, napsala to jen, že nejsem v "sudoers file"

Prosím kdokoliv pomozte mi...i kdyby přes Teamviewer nebo co jde na Linuxu, ale tohle mě fakt štve..

geofre

Re:Root heslo
« Odpověď #1 kdy: 03 Ledna 2014, 18:07:52 »
Stačí trochu projít fórum...

http://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=70130.0

EDIT: Pro nováčka by byla pravděpodobně lepší verze 12.04 LTS  ;)
« Poslední změna: 03 Ledna 2014, 18:16:58 od geofre »
Ubuntu Mate 14.04 LTS / W7 64-bit

geofre

« Odpověď #2 kdy: 03 Ledna 2014, 18:24:16 »
1) Restartovat PC
2) V nabídce, kde vybíráte s jakým OS budete pracovat vyberte tu z možností, která obsahuje "recovery mod"
3) Až se objeví další nabídka, vyberte možnost "root" a postupně zadejte následující příkazy (každý řádek je jeden příkaz!)
Kód: [Vybrat]
addgroup --system admin
adduser jméno_požadovaného_uživatele admin
místo "jméno_požadovaného_uživatele" zadat své uživatelské jméno
4)až to vše zdárně proběhne napište
Kód: [Vybrat]
shutdown -r nowa po restartu se normálně přihlaste jak jste zvyklá...

Cuore

• Závislák
« Odpověď #3 kdy: 03 Ledna 2014, 18:48:32 »
Hlavní je asi dlouhodobá podpora oproti nonLTS

geofre

« Odpověď #4 kdy: 03 Ledna 2014, 18:51:32 »