Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Artopik program pro tvorbu předloh na vyšívání  (Přečteno 7932 krát)

Zdena

• Návštěvník
Artopik program pro tvorbu předloh na vyšívání
« kdy: 21 Května 2008, 10:05:57 »
     Zdravím,jsem úplný začátečník a mám systém Ubuntu6.06.Chci si dělat předlohy z obrázku.Program Artopik a Ponto Cruz Profissional jsou zdarma,ale mě to nejde.Prosím poradíte mi?Poradíte mi i jaksi stáhnu obrázek z internetu když to tam není přímo napsané?Předem dík.

Pavel Půlpán

Re: Artopik program pro tvorbu předloh na vyšívání
« Odpověď #1 kdy: 21 Května 2008, 10:07:48 »
Patrně jsou to programy pod platformu Windows... zkus se mrknout sem. ;)

rkamen

• Návštěvník
Re: Artopik program pro tvorbu předloh na vyšívání
« Odpověď #2 kdy: 22 Května 2008, 22:40:37 »
Ahoj Zdeno,vítej na fóru.
Ačkoli verze Ubuntu 6.06 je ještě podporovaná, tak je přece jenom skoro dva roky zpět, takže spousta věcí se během té doby změnila. Možná by nebylo úplně od věci aktualizovat systém na současnou dlouhodobě podporovanou verzi Ubuntu 8.04 Hardy Heron, je na tobě jestli se k tomu odhodláš. Jak aktualizovat systém z 6.06 na 8.04 je - bohužel jen anglicky - je zde: http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading . (Ale to jen tak bokem.)

Mnoho programů z Windows se dá rozběhat přes program Wine. Je možné, že ve verzi Dapper Draku 6.06 to takhle fungovat nebude, ale v 8.04 se mi na zkoušku Artopic podařilo nainstalovat bez problémů.

Takže (možná až příliš polopaticky):
- pokud nemáš Wine nainstalovaný, tak si jej nainstaluj pomocí Synapticu (odkliknutím) nebo v Terminálu (Aplikace → Příslušenství → Terminál) pomocí: sudo apt-get install wine
- stáhni si .exe soubor Artopiku (nebo už ho někde máš někde stažený) a ulož ho třeba do svého domovského adresáře /home/uzivatel,
- v Terminálu zadej: wine /home/uzivatel/Artopic.exe
- měl by se spustit windowsovský instalátor,