Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Harddisk se při 4. kroku instalace vůbec nezobrazí - počítač ho "nevidí"  (Přečteno 2335 krát)

Monika

• Návštěvník
Ahojte všici,

zběžně jsem tu hledala můj problém a nenašla. Takže prosím o radu s instalací. (Předem upozornění: jsem naprostý začátečník, co se Ubuntu a Linuxu obecně týče, a v hardwaru se taktéž pramálo vyznám). Mám starší harddisk Seagate, možná pomohou následující údaje na něm napsané:

Barracuda 7200.10
320 Gbytes
+5V 0.72A
+12V 0.52A
S/N: 9QFA1CG0
ST3320620A
P/N: 9BJ04G-307
Firmware: 3.AAF
Date Code: 08346
Site Code: TK

Na tomto harddisku byly původně Windows XP, kamarád mi ho ale naformátoval a rozdělil na 2 oddíly. Po připojení v počítači a vložení LiveCD s Ubuntu naběhla instalace klasickým způsobem, u kroku 4 jsem ale narazila na problém. Spustil se nástroj na dělení disku, ten doběhl a na obrazovce zůstalo okno kroku 4 z 7, tedy PŘIPRAVIT OBLASTI. Tzn. nahoře v okně názvy jako Zařízení/Typ/Přípojný bod atd., pod nimi by se měl zřejmě zobrazit ten harddisk s oddílama, ale ono je tam naprosté prázdno. Nabídky dole na okně jako Nová tabulka oddílů, Nový oddíl atd. jsou šedé - nelze na ně kliknout. Nejde totiž dělat vůbec nic, kromě odkliknutí jedné ze tří možností: Ukončit, Zpět, Vpřed. Když dám Zpět, znovu se spustí Nástroj na dělení disku a jsme tam, kde jsme byli. Když dám Vpřed, vyskočí hláška s textem "Není určen kořenový souborový systém. Opravte to z příslušného menu."
Stejná situace při instalaci nastala i v době, kdy ještě nebyl disk naformátovaný a byly na něm Windows XP.
Babo raď...
Předem díky za případnou pomoc.

Monika

Pepe999

• Stálý člen
  • **