U nás byla podobná situace (wifi síť). Nebyla to záležitost přímo našeho providera, ale toho, od kterého jsme kupovali konektivitu. Z nějakého důvodu (spamy atd.) blokoval všechny SMTP kromě vlastního. Nyní už to tak není, takže SMTP je v podstatě volné, ale jak píši, podobný problém zde byl. Ovšem první věcí bylo, že náš provider všem oznámil (mailem) tuto skutečnost s udáním adresy smtp.xyz.cz (standardní port), bez loginu, bez hesla, takže vše fungovalo po příslušném nastavení OK. Je pravda, že některé aplikace si přednastavují SMTP podle zadaného IMAP nebo POP serveru, ale je potřeba na to myslet a při konfiguraci upravit. Výsledek je vždy stejný, pošta prostě chodí. Při takové politice je trochu problém v tom, že pokud člověk používá notebook, musí si SMTP přenastavit podle toho, kde je - doma, v práci, na cestách...(tam třeba používám SMTP od T-Mobile...). Vsadil bych se, že jde o stejnou situaci. Je to o komunikaci mezi lidmi...