Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Po "běžné" aktualizaci selhal GRUB, nešlo nabootovat Ubuntu/Win7  (Přečteno 1508 krát)

GoRingo

• Návštěvník
Zdravím, jsem v Linuxu nováček a tohle je má story :-) Ubuntu 10.10 jsem si velmi oblíbil a doinstaloval k Win7 přes Wubi někdy v létě. Včera jsem po delší době nabootoval do Ubuntu, proběhlo moc a moc aktualizací a po restartu se mi místo obrazovky pro výběr systému (GRUB) zobrazila chyba: grub: no such device: a číslo něčeho. Pomocí rady na jiném fóru jsem přes liveCD Ubuntu 8 GRUB opravil, Win7 najelo, ale Ubuntu zobrazuje hlášky jako "no font" a nenajede. Je nějaká šance systém opravit prez přeinstalace? Díky

Filip Dominec

• [Proplesk] [Piškot]
  • Stálý člen
  • **
Re: Po "běžné" aktualizaci selhal GRUB, nešlo nabootovat Ubuntu/Win7
« Odpověď #1 kdy: 19 Ledna 2011, 20:55:22 »
Tady je návod, jen je trochu složitější. Je potřeba spustitelné cd nebo flashka (k jejímu vytvoření možno použít unetbootin).

http://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=42267.0

Kdybys k tomu měl nějaké dotazy, sem s nimi.
http://www.vrattenamstat.cz/ | Buďme tolerantní k triviálním dotazům; neznamenají "neumím to najít", ale "nejsem si jist, že to je správná cesta".

pacholik

• Závislák
« Odpověď #2 kdy: 19 Ledna 2011, 21:05:46 »
Mno je-li to instalace přes wubi pak se obávám že to bude ještě složitější. Wubi megathread (Problem #2).

Filip Dominec

• [Proplesk] [Piškot]
  • Stálý člen
  • **
« Odpověď #3 kdy: 19 Ledna 2011, 21:30:52 »
Mno je-li to instalace přes wubi pak se obávám že to bude ještě složitější. Wubi megathread (Problem #2).

Aha, promiň, nevšiml jsem si. Opravy systémů inst. přes Wubi neumím a přenechám to zkušenějším.
http://www.vrattenamstat.cz/ | Buďme tolerantní k triviálním dotazům; neznamenají "neumím to najít", ale "nejsem si jist, že to je správná cesta".

skunkos

• Aktivní člen
  • *
    • Osobní web