Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Blender  (Přečteno 3130 krát)

Jirka RCK

• Návštěvník
Blender
« kdy: 16 Dubna 2011, 15:35:37 »
Dobrý den,
zajímalo by mě, jak spustím program Blender stažený v archivu .tar.bz2. Nechci ho nainstalovat klasicky přes repozitáře, protože vedle sebe potřebuju provozovat různé starší verze. Z oficiálních stránek jsem ho stáhl ve výše zmíněném archivu .tar.bz2, obsah tohoto archivu měl podobnou strukturu jako zazipovaný Blender pro windows. Jak v Ubuntu spustím takto získané spustitelné soubory? Když na ně kliknu, tak se nic neděje... Jsem úplný začátečník, Ubuntu je můj první linuxový OS a mám ho asi měsíc, tak se omlouvám za nejspíš triviální dotaz...

jAster_BA

• Závislák
  • FEI STU stole my soul, don't have time anymore :/
Re: Blender
« Odpověď #1 kdy: 16 Dubna 2011, 15:59:42 »
Rozbal to a vnútri by mal byť nejaký spúšťač, najčastejšie s príponou .sh. Klikni na ňho pravou daj vlastnosti a v kolonke práva dole zaškrtni možnosť spúštania ako programu. Otvor terminál a pomocou príkazu cd sa presuň do priečinku so súborom. Potom ten súbor spustíš pomocou sudo ./meno_suboru.sh. Bude to pýtať heslo, ktoré sa pri písaní nezobrazuje.
Mám doma všelijaké staré haraburdy ale najviac ma *censored*tie novšie s grafikou ATI/AMD... registered as user #520570

Linuxové počítadlo Automatická kompilácia jadra

Jirka RCK

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 16 Dubna 2011, 16:06:36 »
Díky, to je ono... Ale stejně to nejede, chybí asi nějaká knihovna:
Kód: [Vybrat]
error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

...libstdc++ ale nainstalovanou mám a libstdc++.so.5 (jestli je to celé název, nevím) repozitáře v synapticu nenabízejí... :(

Rixx

• Stálý člen
  • **
« Odpověď #3 kdy: 16 Dubna 2011, 16:08:18 »