Zdravím chtěl bych přidat pár zkušeností a rad co jsem se natrápil s ufonem třeba to někomu pomůže.
V linuxu jsem teprve začátečník takže omluvte jestli jsem třeba něco dělal zbytečně nebo se nevyjadřuji správně ale tenhle postup mi povedl "rozjet" ufona v ubuntu(vydání 10.04, jádro 2.6.32-37, pro úplnost amd64bit)
Po připojení vertexu se mi neukázalo zhola nic(prostě červená) ani mechanika ani modem, na netu jsem googlil až jsem přišel na ten
usb-modeswitch nainstaloval jsem tedy, podle dalšího návodu jsem v "/lib/udev/rules.d" zakomentoval v souboru "61-option-modem-modeswitch.rules" řádku
ATTRS{idVendor}=="05c6", ATTRS{idProduct}=="1000", RUN+="modem-modeswitch -v 0x%s{idVendor} -p 0x%s{idProduct} -t option-zerocd"
po restartu už modem pěkně modře blikal ale pořád se mi ho nedařilo připojit, odpojil jsem modem a znova připojil a pomocí příkazu
dmesg jsem zjistil že je na adrese
ttyACM0 ale i když jsem experimentoval s
gnome-ppp nebo
kppp tak nic vetšinou se to zaseklo, nebo modem neodpovídal, nebo psal "NO SESSION" a v NM jsem se vůbec nechytal nakonec jsem to zkusil znova už jenom v
kppp tam jsem nastavil vše potřebné(viz. screeny) pak jsem se zkusil připojit přes kppp a nakonec v NM a ono to pomohlo ufon mi teď krásně funguje v NM. Vím že jsem to napsal trošku chaoticky ale takhle jsem rozchodil ufona a třeba to někomu pomůže pro přehlednost ještě jednotlivé kroky:
1.instalace
usb-modeswitch2.zakomentování řádky
ATTRS{idVendor}=="05c6" v souboru /lib/udev/rules.d/61-option-modem-modeswitch.rules
3.pomocí příkazu
dmesg zjištění na které adrese modem je
4.nastavení KPPP
a.pro účet, vytáčené číslo *777, ověření PAP
b.pro modem, adresu(zjistíte pomocí dmesg u mě /dev/ttyACM0, v další záložce pak vypnout čekání na vytáčecí tón
v základu kppp pak standartně jméno a heslo tedy ufon/ufon
5.Zkusit se připojit přes KPPP(nevím jestli to nutné ale píšu postup přesně jak jsem ho dělal)
6.nastavit ufona v NM
a.vytáčené číslo *777, jméno/heslo - ufon/ufon