Ahoj,
po upgrade na 12.04 jsem zjistil ze v repozitarich neni POVray. Samozdrejme sem is ho stahnul a nainstaloval jinak, ale nejak jsem nechapal logiku proc program s tak silnym zazemim jen tak svevolne odstranili. (to zachvilku odstrani i midnight commader?)
hledal jsem pricinu, a nasel jsem tohle
http://markmail.org/message/ppvs5xbrfkfo5c7eFrom the Debian bug:
"Anyway, if there is no chance to keep an "up-to-date" version
in debian, I am not any more interested in maintaining. The
concept of povray is ancient and there is the blender
project, doing so much more."
** Affects: povray (Ubuntu)
Importance: Wishlist
Status: Confirmed
Nejdrive jsem byl nastvany a chtel nadavat na ignoranci, ktera nechape ze POVray a blender jsou uplne rozdilne veci. Ze POVray je programovaci jazyk (resp. scene description language) pro proceduralni 3D grafiku a solid-modeling, zatimco blender je predevsim interaktivni mesh-based 3D editor. Ani to ze spousta chemickeho software pouziva POVray jako renderer.
Pak jsem si ale rekl, OK je na case se podivat jestli neni neco novejsiho co POVray nahrazuje. Musim totiz uznat ze spousta veci (spojenych s jeho zastaralosti) mi na POVray vadi. Kdyby tak byla treba nejaka
pythonovska knihovna, ktera by implementovala featury POVraye (predevsim solid modeling a funkci popsane Isosurface). No moc jsem toho nenasel. Nejbliz by bylo asi
OpenSCADhttp://www.linuxexpres.cz/software/openscad-programujte-3d-modely-wysiwym (ma to i nejaky python interface) ale je to precijen neco jineho: Polygonyzuje se to pred renderovanim, coz vyrazne snizuje kvalitu resp. zvysuje naroky na vykon pri renderovani. Zpusob popisu tvaru pomoci funkci a isosurface a solid primitives je naprosto idelani na renderovani spousty grafiky do technickych ilustraci. Viz. to obrovske
mnozstvi obrazku na Wikipedii z POVraye.
Existuje tedy neco podobneho jako POVray co by ho v tehle oblasti nahrazovalo? Vyviji se?
jeste jsem se dival na veci jako
Sunflow a
Luxrender. Jejich redering (radioosita, Metropolis light transport) jsou jiste lepsi nez ve starickem POVray. Ale da se to srovnat z hlediska solid modelingu, isosurface a expresivnosti scene description language?

?