Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Síť s Gigabyte Z77-D3H a Xubuntu 12.04 LTS  (Přečteno 2132 krát)

k.eight.a

• Návštěvník
    • Phantasmagoria Feast
Síť s Gigabyte Z77-D3H a Xubuntu 12.04 LTS
« kdy: 05 Června 2013, 21:32:08 »
Ahoj, po letech jsem pořídil nové PC a také se chci vrátit k linuxu. Jsem v podstatě naprostý začátečník, přestože na dřívějším PC mi Ubuntu 8.04 asi rok šlapalo dobře, pak se mi ho podařilo pomocí aktualizací úplně "rozhasit" a potupně jsem se vrátil k WXP. Počítač je postavený na MB Gigabyte Z77-D3H s CPU Intel Pentium G2020 (Ivy Bridge) s iGPU a BOX chladičem.

Na základě recenzí a vlastní preference lehkého a rychlého systému jsem zvolil Xubuntu 12.04 LTS. V případě live session i po nainstalování mi nefunguje připojení k síti. PC mám připojené síťovým kabelem k routeru, který je nakonfigurovaný pro vysílání wifi pro notebook a vedení připojení kabelem. Kabel je vložen do zdířky od iLAN Atheros GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit). Připojení mám přes kabelovou televizi od UPC.

Pokoušel jsem se prohledávat fórum ale nic jsem nenašel (vůbec nechápu jak se dá přes vestavěný vyhledávač fóra něco najít), takže jsem použil fulltext google a našel toto vlákno bohužel postupy z něj mi v mém problému nijak nepomohly.

Kód: [Vybrat]
K8@IvyBridgePentium:~$ nm-tool

NetworkManager Tool

State: disconnected

K8@IvyBridgePentium:~$ lspci -nnk | grep -i net -A3
04:00.0 Ethernet controller [0200]: Atheros Communications Inc. AR8161 Gigabit Ethernet [1969:1091] (rev 10)
Subsystem: Giga-byte Technology Device [1458:e000]
05:00.0 USB controller [0c03]: Etron Technology, Inc. EJ168 USB 3.0 Host Controller [1b6f:7023] (rev 01)
Subsystem: Giga-byte Technology Device [1458:5007]

Tento výpis dostávám i když je síťový kabel připojen. Zdá se, že na vytažení a následné připojení kabelu Xubuntu nijak nereaguje.