Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: EEE PC bootování  (Přečteno 1065 krát)

jan63

• Návštěvník
EEE PC bootování
« kdy: 28 Dubna 2014, 18:41:29 »
Zdravím, jsem začátečník a zkouším na netbooku ASUS EEE PC OS Ubuntu. Instalace proběhla O.K., s OS jsem spokojený (normálně pracuju na macu, takže je to docela podobné), jen se mi stává, že PC po restartu nechce nabootovat (žádá si bootovací medium, přitom v biosu je zatržený HDD), téměř vždy po nějakých aktualizacích. Abych PC rozjel, musím vložit bootovací flash, poté najede do ubuntu v angličtině bez mnou nainstalovaných aplikacích a nastaveních. Po vypnutí a vytažení flash opět nabootuje v pořádku z HDD se všemi nastaveními. Co s tím? Může to být chyba PC? Díky za radu. Ještě, nainstalován je Ubuntu 12.04.04 LTS

janek-m

• Host
Re:EEE PC bootování
« Odpověď #1 kdy: 28 Dubna 2014, 18:58:37 »
Žeby chybička v Grube?? Zaujímavé - pokiaľ bol zavádzač systému nainštalovaný správne, tak by inštalačné médium nemal požadovať pri bootovaní. Skúste nabootovať riadne do systému, otvoriť terminál (Ctrl + Alt + T) a zadať:
Kód: [Vybrat]
sudo update-gruba reštartovať PC.
Po reštarte znovu otvoriť terminál a ešte prekontrolovať výpis:
Kód: [Vybrat]
sudo apt-get updateAk by boli nejaké chybové hlášky, skopírujte ich sem a dajte do "code" (označiť text a klik na #)

Cuore

• Závislák
« Odpověď #2 kdy: 28 Dubna 2014, 20:05:59 »
při tom prvních, bych rád viděl výstup z terminálu  ;)

libcha

• Aktivní člen
  • *
« Odpověď #3 kdy: 29 Dubna 2014, 11:57:26 »
Spekulace:
pokud jsem správně pochopil autorův popis, při startu mu nenaběhne ani grub.
Podobně se doma choval bráchův desktop kdysi s XPčky: pevnému disku dlouho trvalo než se po spuštění počítače dal dohromady a začal něco dělat, nestihl to než se BIOS začal pokoušet bootovat, takže se boot nepovedl. Dělo se to NĚKDY.