Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Inštalácia Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition  (Přečteno 2700 krát)

minos

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 10
Inštalácia Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition
« kdy: 22 Srpna 2008, 16:45:59 »
Dobrý deň,
SOm začiatočník s Linuxom a chcel by som sa naučiť pracovať s Ubuntu serverom , tak som rozmýšlal, že si ju nainštalujem. Mám WInXP a chcem aby po inštalácii mi ostal WIn XP. Dá sa nainštalovať Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition s WUBI?
A potrebujem statickú IP ?
Zatiaľ všetko.
DIKI

Vojtěch Trefný

  • Příspěvků: 9307
  • Don Quijote
Re: Inštalácia Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition
« Odpověď #1 kdy: 22 Srpna 2008, 16:57:04 »
1. Nevím nevím, jestli je Ubuntu Server to nejlepší pro začátečníka - pokud jste opravdi začátečník, tak se ze serverové verze nejspíš zblázníte - nemá totiž grafické prostředí...

2. Ne, Ubuntu Server nejde nainstalovat přes Wubi, ale Wubi není jediný způsob jak mít dva operační systémy na jednom počítači.

ufaak

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 2296
Re: Inštalácia Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition
« Odpověď #2 kdy: 22 Srpna 2008, 16:58:33 »
v tomhle pripade bych spis doporucil nainstalovat klasicke ubuntu, a k nemu si doinstalovat serverove sluzby, ktere potrebujes... budes tam mit servrove aplikace, ale zaroven bude k dispozici graficke rozhrani, ktere u distribuce pro server chybi. co se tyce IP adresy, zalezi na konkretni situaci, a jak chces ubuntu server vyuzivat... nicmene dokud nebudes vedet, o co jde, nedoporucuju ostre nasazeni :)
zkouset muzes i v lokalni siti ;)
notebook MSI EX720X, Ubuntu 10.10

minos

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 10
Re: Inštalácia Ubuntu 8.04.1 LTS Server Edition
« Odpověď #3 kdy: 22 Srpna 2008, 17:03:50 »
OK. Ja sa chcem len v ňom naučiť, nechcem ho použivať "naostro".
Takže asi máte pravdu, nainštalujem si Ubuntu 8.04.1 LTS Deskop Edition.