Jako v poslední době vždy :-)
Ptám se na problém a), odpověď zní použij b) nebo c) nebo d).
Co se týče dvd::ripu, princip je v podstatě stejný jako na windows. Velice pěkné počtení, které doporučuji a které mi na widlích pomohlo ripnout srozumitelně dvd najdete jej zde:
http://jech.webz.cz/dvdrip1.phpI když jse jedná o postup určený pro windows, podle mne vám pomůže zorientovat se dokonale v problematice ripování a mimo jiné vám odpoví i na otázku proč se vytvářejí samé logy :-)
V principu jde o to, že existuje nějaký dvd formát souborů vob. Z něj je potřeba udělat avi. Vzhledem k tomu, že výrobci používají různých fintiček, jak opticky zvýšit kvalitu obrazu, jak přidat ochranu proti pirátům, jak přidat komprimaci atd, je možností jak postupovat při ripování velice různorodý.
Jestli tomu správně rozumím (nejsem úplný odborník z oboru :-) ), v principu jde o to, v prvním kroku vob dekódovat do formátu, který je nekomprimovaný a bez protipirátské ochrany. K tomu slouží druhá záložka dvd:ripu. "Uložení".
- Nejprve spusťe volbu "Načíst obsahovou tabulku dvd".
Tato akce vám do seznamu vrátí seznam tracků které jsou na dvd k dispozici a které tedy můžete ripovat.
Následně můžete použít volbu "prohlížet vybranou stopu" tím se podíváte zda se jedná o stopu která vás zajímá - někdy to může být stopa s reklamami atp, kterou nechcete a tak nemá smysl s ní ztrácet čas.
- Po té co si vyberete správnou stopu (nebo více stop), spusťte volbu "RIP zvolené kapitoly / tracku / stopu :-)"
To vám na disku vytvoří nekomprimovanou nezakódovanou kopii dané stopy v plné kvalitě. (vše strká do adresáře ../jmenoprojektu/vob)
- Poté přejděte na záložku překódovat
V pravo dole je tlačítko "Překódovat"
- Po stištění tlačítka "překódovat" začne systém dle nastavených voleb (s těmi vám neporadím, musíte je vyčíst na webu který jsem zmiňoval) teprve vytvářet avi soubor, ale pozor!!!